Απαθανάτισαν σε φωτογραφία τη γέννηση ενός εξωπλανήτη

Ο πρώτος που ανακαλύπτεται σε τόσο πρώιμο στάδιο της ζωής του

Βρέθηκε νεογέννητος εξωπλανήτης

Τη γέννηση ενός εξωπλανήτη ανακάλυψαν και φωτογράφισαν για πρώτη φορά Ευρωπαίοι επιστήμονες.

Πρόκειται για έναν αέριο γίγαντα πλανήτη, με μάζα μεγαλύτερη του Δία, που κινείται μέσα σε ένα πρωτοπλανητικό δίσκο, γύρω από το άστρο PDS 70, σε απόσταση 370 ετών από τη Γη.

Είναι ο πρώτος επιβεβαιωμένος εξωπλανήτης που ανακαλύπτεται σε τόσο πρώιμο στάδιο της ζωής του, καθώς μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί περίπου 3.800, διαφόρων μεγεθών, αλλά κανείς τόσο… «μωρό».

Η παρατήρηση του νεογέννητου εξωπλανήτη PDS 70b έγινε με το SPHERE του Μεγάλου Τηλεσκοπίου του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, το μητρικό άστρο PDS 70, γνωστό και ως Τ του Ταύρου είναι ένας νεαρός νάνος, ηλικίας 5,4 εκατομμυρίων ετών, που περιβάλλεται από έναν μεγάλο δίσκο αερίων και σκόνης και έχει πλάτος περίπου 130 αστρονομικών μονάδων.

Ο συγκεκριμένος εξωπλανήτης περιβάλλεται από νέφη και χρειάζεται περίπου 120 γήινα χρόνια για να κάνει μια πλήρη περιφορά γύρω από το άστρο του, από το οποίο απέχει περίπου τρία δισεκατομμύρια χιλιόμετρα.

Η θερμοκρασία της επιφάνειάς του εκτιμάται σε σχεδόν 1.000 βαθμούς Κελσίου, πολύ υψηλότερη από κάθε πλανήτη του δικού μας ηλιακού συστήματος.