Η Mustang GTD έχει πάνω από 800 ίππους -Τιμή

Η πρώτη Mustang GTD «βάζει φωτιά» στην άσφαλτο

Η Mustang GTD έχει πάνω από 800 ίππους -Τιμή

Στα άδυτα ενός μεταλλικού γκαράζ που εκτελεί και χρέη αποθήκης, το οποίο βρίσκεται κρυμμένο πίσω από ένα κτήριο που φιλοξενεί μια αεροδυναμική σήραγγα στο Allen Park στο Michigan των ΗΠΑ, μία ολιγομελής ομάδα ένωσε τις δυνάμεις της το 2021 για μια νέα αποστολή που στα χαρτιά έμοιαζε με άπιαστο όνειρο: να σχεδιάσει μια Mustang που θα είναι σε θέση να αναμετρηθεί με τα καλύτερα ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα. Έτσι δημιουργήθηκε ένα περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητο με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις και δυνατότητα για χρήση σε δημόσιο δρόμο, το οποίο ενσωματώνει στο κατασκευαστικό του DNA την ψυχή μιας Mustang.  

Η Mustang GTD

Πρόκειται για την ολοκαίνουργια Ford Mustang GTD του 2025, μια «βιτρίνα» τεχνολογικής υπεροχής, η οποία αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική Mustang GT3 που θα τρέξει του χρόνου στο Le Mans. Παραμένοντας πιστή στην κληρονομιά της, διαθέτει απίστευτες επιδόσεις, ένα σμιλεμένο φαρδύ αμάξωμα κατασκευασμένο κατά κύριο λόγο από ανθρακονήματα και μία μεγάλη πίσω πτέρυγα. Το σίγουρο είναι ότι δεν μοιάζει με καμία άλλη Mustang. 

Το cockpit είναι φινιρισμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως το σουέντ Miko, σε συνδυασμό με δέρμα και επενδύσεις από carbon. Την ίδια στιγμή, οι ψηφιακές οθόνες κρατούν τους οδηγούς προσηλωμένους στο έργο τους προσφέροντας πλήρη έλεγχο. Τα καθίσματα της RECARO® που έχουν βελτιστοποιηθεί για τα track days πλαισιώνονται από τρισδιάστατα εκτυπωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, περιστροφικό επιλογέα και μια πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου, όλα κατασκευασμένα από εξαρτήματα τιτανίου που προέρχονται από το μαχητικό αεροσκάφος Lockheed Martin F-22. Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί για να μειωθεί το βάρος και να δημιουργηθεί χώρος για φόρτωση αντικειμένων. 

Κάθε εξάρτημα στη νέα Mustang GTD είναι στοχευμένα σχεδιασμένο, ενώ κάθε επιφάνειά της έχει δημιουργηθεί με στόχο τη λειτουργικότητα. Ο στόχος της είναι ένας: να κινείται ταχύτερα σε μια πίστα διαθέτοντας ακόμα πιο πλούσια τεχνολογία σε σχέση με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα οποία βασίζεται. Πίσω από την εξέλιξη της νέας Mustang GTD βρίσκονται πολλοί από τους δημιουργούς τόσο των αγωνιστικών Mustang όσο και του Ford GT που έχει κερδίσει το Le Mans. Εν ολίγοις, πρόκειται για την ταχύτερη Mustang δρόμου που έχει κατασκευαστεί ποτέ. 

Ο κινητήρας της Mustang GTD

Η Mustang GTD παραμένει ακλόνητη την άσφαλτο αφενός χάρη στην εκπληκτική κάθετη δύναμη που παρέχει η ενεργή αεροδυναμική, αφετέρου χάρη στην τεράστια πρόσφυση που εξασφαλίζουν τα μεγάλα της ελαστικά, τα οποία συνδυάζονται με μια προηγμένη διάταξη ανάρτησης διπλού ύψους με ανισομεγέθεις βραχίονες μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Τα κεραμικά carbon φρένα προσφέρουν αξιόπιστη πέδηση, ενώ το 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που βρίσκεται εγκατεστημένο πίσω συνδυάζεται με έναν άξονα μετάδοσης κίνησης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα εξασφαλίζοντας σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους.

Η Mustang GTD χρησιμοποιεί έναν ειδικά εξελιγμένο υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,2 λίτρων με διπλές εισαγωγές αέρα και το πρώτο σύστημα ξηρού κάρτερ που τοποθετείται σε μια Mustang δρόμου, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της λίπανσης του κινητήρα κατά τη διάρκεια διαδοχικών και απαιτητικών στροφών. Το όριο περιστροφής ξεπερνά τις 7.500 στροφές ανά λεπτό, με την κινητήρα να παράγει έναν θεσπέσιο ήχο χάρη στο διαθέσιμο σύστημα εξάτμισης το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και διαθέτει ενεργές βαλβίδες. Πρόκειται για τη Mustang για χρήση σε δημόσιο δρόμο με την υψηλότερη ιπποδύναμη που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford.   

Η σχεδίαση της Mustang GTD

Όλη αυτή η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου μέσω ενός άξονα μετάδοσης κίνησης ο οποίος είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα και συνδέεται με ένα 8-τάχυτο κιβώτιο, που με τη σειρά του είναι εγκατεστημένο πίσω για κατανομή βάρους που σχεδόν αγγίζει την ιδανική αναλογία 50/50 εμπρός/πίσω. Οι προσομοιώσεις οδήγησης με κριτήριο τους χρόνους σε μια πίστα και οι δοκιμές του συστήματος κίνησης στο δυναμόμετρο, οδήγησαν στην επιλογή της αρχιτεκτονικής του συστήματος κίνησης και μετάδοσης για τη μεταφορά της ισχύος στο έδαφος. 

Οι εξαιρετικές επιδόσεις της Mustang GTD ενισχύονται περαιτέρω από μια υπερσύγχρονη ημι-ενεργή ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τόσο τη σκληρότητα των ελατηρίων όσο και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Οι ενεργές βαλβίδες στα αμορτισέρ συνδυάζονται με ενεργοποιητές δύο σταδίων στα ελατήρια ώστε να αναβαθμίζουν ανεξάρτητα την απόδοση στο δρόμο και την πίστα. Η ανάρτηση επιτρέπει το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά σχεδόν 40 mm στη λειτουργία Track Mode. Συνολικά, η νέα Mustang GTD έχει σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο μετατρόχιο από την Mustang GT. 

Η πρόσφυση στο δρόμο και η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις στροφές παρέχονται από τα ελαστικά με πλάτος πέλματος που ορίζεται στα 325 χιλιοστά μπροστά - όσο και τα πίσω ελαστικά του Ford GT – και στα 345 χιλιοστά στον πίσω άξονα. Τα τελευταία φιλοξενούν σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ενώ διατίθενται και σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, οι οποίες προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό βάρους και ανθεκτικότητας, ενώ διαθέτουν μια σχεδίαση παρόμοια με εκείνη των αντίστοιχων ζαντών της αγωνιστικής Mustang GT3.  

Η Mustang GTD

Πίσω από τους τροχούς αυτούς βρίσκονται τα εντυπωσιακά κεραμικά carbon φρένα της BremboTM, τα οποία είναι βελτιστοποιημένα για την απαγωγή της θερμότητας, πετυχαίνοντας πιο ισχυρό και σταθερό φρενάρισμα. Η θερμότητα των πίσω φρένων αποβάλλεται με τη βοήθεια αγωγών ψύξης που είναι τοποθετημένοι κάτω από την πίσω ανάρτηση. Η Mustang GTD διαθέτει μια νέα για την Ford τεχνολογία με μεταβλητό έλεγχο των επιπέδων πρόσφυσης (Variable Traction Control) στη λειτουργία Track Mode. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να πιέσει στο όριο τη Mustang GTD διαμορφώνοντας την απόδοση του κινητήρα και τον βαθμό παρέμβασης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. Οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν χωρίς ο οδηγός να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, επιτρέποντας του με αυτό τον τρόπο να συνδυάσει τις συνθήκες της πίστας με τις οδηγικές του ικανότητες. 

To πίσω μέρος της Mustang GTD

Η παραγωγή της Mustang GTD θα είναι περιορισμένη με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από περίπου 300.000 δολάρια  Θα ξεκινήσει τη ζωή της στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Flat Rock και στη συνέχεια θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Καναδά. Εκεί θα ολοκληρωθεί με ακρίβεια η κατασκευή της από τις ομάδες της Ford Performance και της Multimatic. Η Mustang GTD θα είναι διαθέσιμη στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025. 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top