Η νέα ναυαρχίδα Α8 στη Διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης

Με όλα τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης

Η νέα ναυαρχίδα Α8 στη Διεθνή έκθεση της  Φρανκφούρτης

Εξέλιξη σε τρία επίπεδα: η Audi παρουσιάζει την στρατηγική της για την αυτόνομη οδήγηση στην ΙΑΑ 2017. Το νέο Audi Α8 ενσωματώνει την υπό όρους αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3 ως στάνταρ. Δύο πρωτότυπα μοντέλα θα προβάλλουν επίσης το όραμα της Audi για τα επίπεδα 4 και 5. Θα είναι μια ευκαιρία να αναδειχθεί η αντίληψη της αυτοκινητοβιομηχανίας για τις τεχνολογίες ΑΙ [artificial intelligence = τεχνητή νοημοσύνη] του μέλλοντος. Άλλα μοντέλα – από τα σπορ μέχρι τα υψηλών επιδόσεων – ολοκληρώνουν την παρουσία της Audi στην έκθεση.

Το νέο Α8 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που σχεδιάζεται για αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3 σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές. Σε διεθνείς και εθνικές οδούς με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας και με διαχωριστική νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, το AI traffic jam pilot της Audi αναλαμβάνει την οδήγηση σε αργή κυκλοφορία μέχρι 60 χλμ/ω. Το σύστημα χειρίζεται την εκκίνηση από στάση στάθμευσης, την επιτάχυνση, τη διεύθυνση και το φρενάρισμα στη λωρίδα όπου κινείται το όχημα.

Αν ο οδηγός έχει ενεργοποιήσει το traffic jam pilot με το κουμπί ΑΙ της κεντρικής κονσόλας, μπορεί να πάρει το πόδι του από το γκάζι και τα χέρια του από το τιμόνι για περισσότερο χρόνο. Αντίθετα από ό,τι στο επίπεδο 2, δεν χρειάζεται να παρακολουθεί συνέχεια το όχημα και – ανάλογα με το τι επιτάσσει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας της κάθε χώρας – μπορεί να στραφεί σε άλλες δραστηριότητες που υποστηρίζονται από το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου. Ο οδηγός πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση και να μπορεί να αναλάβει ξανά την οδήγηση όταν το σύστημα τον ειδοποιήσει.

Το ΑΙ traffic jam pilot της Audi βασίζεται σε δύο τεχνολογίες, τις οποίες πρώτη η Audi παγκοσμίως ενσωματώνει ως στάνταρ: Το κεντρικό σύστημα ελέγχου της υποστήριξης του οδηγού (zFAS), το οποίο δημιουργεί μια εικόνα του περίγυρου του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της οδήγησης καθώς επεξεργάζεται τις πληροφορίες των αισθητήρων. Ταυτόχρονα, γίνεται μια άλλη προώθηση πληροφοριών στη μονάδα ελέγχου του ραντάρ. Στο μεταξύ, ο λέιζερ ανιχνευτής – η δεύτερη καινοτομία – παρέχει λεπτομερή στοιχεία για αυτοκίνητα που εισέρχονται στη λωρίδα κυκλοφορίας  και για κατασκευές που βρίσκονται παράπλευρα του δρόμου, για παράδειγμα.

Η παρουσίαση του ΑΙ traffic jam pilot της Audi απαιτεί σαφήνεια αναφορικά με τις νομικές παραμέτρους κάθε χώρας αλλά και συγκεκριμένες προσαρμογές και ελέγχους του συστήματος. Επιπλέον, πρέπει να τηρηθούν οι ποικίλες διαδικασίες και προθεσμίες έγκρισης που ισχύουν σε κάθε χώρα. Για αυτούς τους λόγους, η Audi θα εγκαινιάσει σειρά παραγωγής του traffic jam pilot στο νέο Α8 σταδιακά, ανάλογα με τους νόμους της κάθε χώρας.

Βαγγέλης Γκούμας

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top