Μάρα Ζαχαρέα: «Χρειάζεται κόπος και χρόνος για να επιτευχθεί ο στόχος»

«Στο τέλος της διαδρομής δε μετρούν οι δυσκολίες, αλλά το αν τις ξεπερνάμε»

Μάρα Ζαχαρέα

Στο πόσο δύσκολο ή εύκολο ήταν να καταφέρει να αλλάξει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, αλλά και να συνδυάσει τον ρόλο της διευθύντριας και της παρουσιάστριας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, η Μάρα Ζαχαρέα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Εφημερίδα των Συντακτών»!

• Ο παρουσιαστής κάνει το δελτίο τελικά ή το δελτίο τον παρουσιαστή;
Είναι μία αμφίδρομη σχέση. Θα σας έλεγα όμως πως ως επί το πλείστον το κανάλι κάνει τον παρουσιαστή. Δηλαδή, ένα κανάλι που επενδύει συνολικά στην ενημέρωση, ένα κανάλι που ο τηλεθεατής το έχει ταυτίσει με την ενημέρωση, διευκολύνει εξαιρετικά και τη δουλειά του παρουσιαστή ειδήσεων.

• Ποια είναι η σωστή δόση σε ένα δελτίο ειδήσεων μεταξύ πολιτικών θεμάτων και life style;
Ενα δελτίο ειδήσεων σε μεγάλο ποσοστό είναι υποχρεωμένο να ακολουθεί την επικαιρότητα. Δεν έχει τη δυνατότητα μιας εκπομπής, στην οποία κάθε παρουσιαστής ή αρχισυντάκτης μπορεί να εστιάσει στη θεματολογία που κρίνει ότι του πάει περισσότερο. Στην Ελλάδα η λέξη «επικαιρότητα» είναι συνυφασμένη κυρίως με την ειδησεογραφία εσωτερικού ενδιαφέροντος.

• Δε γίνεται και αλλού αυτό;
Στη Μ. Βρετανία, για παράδειγμα, στα δελτία ειδήσεων του BBC τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι διεθνείς ειδήσεις.

• Εσείς προς τα πού το πάτε περισσότερο ως κανάλι;
Σε αυτόν τον δρόμο βαδίζει και το Star. Με δεδομένο ότι η επικαιρότητα είναι έντονη το τελευταίο διάστημα, δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για life style θέματα. Προσπαθούμε ωστόσο, προς το τέλος του δελτίου, να έχουμε θέματα κυρίως διεθνή, βασισμένα σε πιο εντυπωσιακή εικόνα, για να ξεκουράζεται και λίγο το μάτι του τηλεθεατή.

• Είναι αυτό το διαφορετικό που θέλετε να παρουσιάσετε σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό;
Η άποψη που έχουμε στο επιτελείο του ειδησεογραφικού τομέα είναι πως ο τηλεθεατής που θα καθίσει να δει δελτίο στις 8, έχει ήδη ενημερωθεί για τα βασικά ζητήματα. Υπάρχουν πλέον τρία δελτία ειδήσεων που προηγούνται, χωρίς να υπολογίσει κανείς τις ιστοσελίδες, τις εφημερίδες και τα ραδιόφωνα.

Εμείς εστιάζουμε λοιπόν -και τα καταφέρνουμε σε καθημερινή βάση- να έχουμε θέματα που δε θα δει κανείς αλλού ή στα κύρια θέματα της επικαιρότητας να έχουμε πλευρές που επίσης κανείς δε θα δει αλλού. Για αυτό άλλωστε παρατηρούμε ότι θέματα που έχουμε προβάλει εμείς, την επομένη ή τη μεθεπομένη, να τα κάνουν άλλοι συνάδελφοι σε άλλα δελτία. Επίσης πολύ δυνατό κομμάτι του δικού μας δελτίου είναι η οπτικοποίηση. Δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εικόνα. Στο να κάνουμε δηλαδή τηλεόραση και όχι οπτικοποιημένο ραδιόφωνο.

• Παίζει ρόλο και το lead in που παίρνει ένα πρόγραμμα, έτσι; Ακόμα και οι ειδήσεις;
Είναι πολύ σημαντικό και έχει αποδειχτεί επανειλημμένως και διαχρονικά. Οποιος γνωρίζει τηλεόραση -και εγώ εργάζομαι σε μεγάλα δελτία από το 1992- θα σας πει πως πουθενά στον κόσμο δεν ξεπροβάλλει ένα δελτίο ειδήσεων στις 8 σαν σημαδούρα, αν δεν έχει ευνοϊκό περιβάλλον. Δε θα σας πω ότι δεν υπάρχουν εξαιρέσεις σε όλα τα ζητήματα. Αλλά είναι σπάνιες περιπτώσεις.

• Συνυφασμένο με το προηγούμενο ερώτημα είναι και αυτό: πρέπει τα δελτία ειδήσεων να περιλαμβάνονται στις μετρήσεις τηλεθέασης;
Η ερώτησή σας είναι πολύ σοβαρή και πολύ ουσιαστική. Τα δελτία ειδήσεων, από άποψης προϋπολογισμού, είναι ακριβά προγράμματα, χωρίς διαφημιστικά πακέτα στο ενδιάμεσο. Υπό αυτήν την έννοια θα υπήρχε βάση να τεθούν εκτός μετρήσεων.

• Κάτι τέτοιο θα ήταν σωστό ή όχι;
Δεν ξέρω. Ούτε εάν υπάρχει αντίστοιχο παράδειγμα στο εξωτερικό. Σίγουρα όμως εάν συνέβαινε να τεθούν εκτός μετρήσεων τα δελτία, θα βλέπατε πολλές αλλαγές στο περιεχόμενο.

• Ποια είναι η πιο άδικη κριτική που σας έχει γίνει ποτέ;
Θεωρώ πως είμαι από τους τυχερούς, διότι κανείς -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- δεν μου έχει ασκήσει σοβαρή κριτική για τη δουλειά μου τα 16 χρόνια που εργαζόμουν ως πολιτική συντάκτρια και στη συνέχεια ως παρουσιάστρια.

• Ούτε κάποια μικρά σχόλια;
Το να γράψει κάποιος ένα μικρό επιμέρους σχόλιο γιατί κάτι δεν του άρεσε σε μια στιγμή του δελτίου, είναι φυσιολογικό. Δεν με ενοχλεί, ακόμη και αν διαφωνώ. Αλλωστε όταν εκτίθεται η δουλειά τόσων ανθρώπων σε καθημερινή βάση, σίγουρα σε κάποιον κάτι θα αρέσει και κάτι όχι.

• Ποια ήταν για σας προσωπικά η πιο δύσκολη στιγμή όλα αυτά τα χρόνια που παρουσιάζετε δελτία ειδήσεων;
Δύσκολη στιγμή ήταν όταν πήρα την απόφαση να φύγω από το Mega. Αμφιταλαντεύτηκα αρκετά και πέρασαν πολλά από το μυαλό μου. Δύσκολη στιγμή ήταν και όταν ξεκίνησα να πω το δελτίο του Star.

• Γιατί;
Το καράβι έπρεπε να «στρίψει» εντελώς. Ενα δελτίο gossip έπρεπε να πείσει τον τηλεθεατή ότι άλλαξε. Χρειάζεται κόπος και χρόνος για να επιτευχθεί ο στόχος. Δύσκολη στιγμή ήταν πέρσι τέτοια εποχή, όταν έπρεπε να συνδυάσω τον ρόλο της διευθύντριας και της παρουσιάστριας. Η επιτυχία όμως, κυρίως στα δυναμικά κοινά -διότι εμείς στο Star από αυτές τις επιδόσεις κρινόμαστε-, ήταν σημαντική. Αλλωστε στο τέλος της διαδρομής δεν μετρούν οι δυσκολίες, αλλά το αν τις ξεπερνούμε.

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top