Φθηνότερο το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Η σύγκριση τιμών σε 22 κατηγορίες προϊόντων από το ΙΕΛΚΑ

Φθηνότερο το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι

«Υποχώρηση» της τάξεως του 3% σε σχέση με πέρυσι διαβλέπει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από τη σύγκριση τιμών σε 22 υποκατηγορίες προϊόντων, με αποτέλεσμα να είναι φθηνότερο το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ,  οι τιμές των προϊόντων του τυπικού Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2017 είναι στα ίδια επίπεδα κατά μέσο όρο με το 2014, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3% σε σχέση με το 2016. Ειδικότερα, το καλάθι προϊόντων που επέλεξε το ΙΕΛΚΑ, θα κοστίσει φέτος 82,33 ευρώ, έναντι 84,96 ευρώ πέρυσι.

Όπως φαίνεται στο σχετικό πίνακα, οι τιμές αφορούν μονάδες προϊόντων ή πώληση με το κιλό. Οπότε αν ένα νοικοκυριό αγοράσει π.χ. περισσότερο από ένα ... κιλό γαλοπούλα, το κόστος θα αυξηθεί αντίστοιχα. Η μπορεί να μειωθεί, αν επιλέξει να πάρει έτοιμους κουραμπιέδες και δεν αγοράσει τα υλικά για τους φτιάξει στο σπίτι.

Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται στις 13 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 2 οι τιμές είναι αμετάβλητες και σε 7 παρουσιάζουν αύξηση. Οι τιμές των κρεάτων οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες ημέρες, εκτιμάται ότι σε συνέχεια του έντονου ανταγωνισμού των προηγούμενων ετών θα παρουσιάσουν μείωση σε αυτές του αρνιού και του χοιρινού. Αντίστοιχα, αυτή της γαλοπούλας, υπολογίζεται ότι θα παραμένει σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2016. Οι διακυμάνσεις - αυξήσεις που παρατηρούνται σε συγκεκριμένα οπωροκηπευτικά εκτιμάται ότι οφείλονται στις καιρικές συνθήκες του φετινού Φθινοπώρου.

Γενικά, η μικρή αυτή μείωση που καταγράφεται στο καλάθι, αποδίδεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία τριετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές και value for money.

Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

Ειδικότερα:

- Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα

- Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες

- Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)

- Εκπτωτικά κουπόνια

- Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές

- Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top