Έρευνα για τις e - αγορές στην πανδημία: Τι αγόρασαν οι Έλληνες 

Τα κριτήρια για τις αγορές και το κυνήγι για προσφορές και εκπτώσεις

e-shop

Έρευνα για τις e- αγορές στην πανδημία δείχνει  ότι το 41% ψώνισε προϊόντα μόδας περισσότερο από την χρονιά πριν τον κορωνοϊό, ενώ το 42% ψώνισε λιγότερο,  με βάση τα αποτελέσματα από online μηχανή αναζήτησης ειδών μόδας. 

Ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media - Tι πρέπει να προσέξετε 

Στην ερώτηση «γιατί ψωνίσατε περισσότερο», σχεδόν οι μισοί (49%)  ανέφεραν τις τιμές και τις καλύτερες προσφορές ως κύριο παράγοντα ενώ για το 24% που ψώνισε περισσότερο ο λόγος ήταν ότι ψώνισαν κυρίως online! Για το 53% όσων ψώνισαν λιγότερο ο κύριος παράγοντας ήταν ότι δεν είχαν πού να τα φορέσουν,  ενώ τα μειωμένα έσοδα ήταν εξίσου σημαντικός λόγος για το 42%. 
 
Σχεδόν αμετάβλητη παραμένει η καλή σχέση τιμής - ποιότητας, αφού ήταν η πρώτη επιλογή για το 36% των ερωτηθέντων (1 μονάδα διαφορά σε σχέση με τις απαντήσεις που έδωσαν οι καταναλωτές στο αντίστοιχο ερώτημα στην έρευνα του Μαΐου του 2020). Για το 32% των ερωτηθέντων, η δωρεάν παράδοση (μείωση κατά 8 μονάδες σε σχέση με πέρυσι) και οι εκπτώσεις (25% πέρυσι) αποτελούν τα δεύτερα πιο σημαντικά στοιχεία σε ένα eshop.  

Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών στην ΕΕ- Τι ποσοστό καταγράφηκε στην Ελλάδα
  
 

Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή στην συμπεριφορά των Ελλήνων οι οποίοι στην αρχή της πανδημίας θεωρούσαν τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής και την ανέπαφη παράδοση ως το τρίτο πιο σημαντικό χαρακτηριστικό (30%),  ενώ φέτος μόλις το 11% το θεωρεί ως σημαντικό στοιχείο. Το 29% ενδιαφέρεται για την άριστη εξυπηρέτηση και την ενημερωμένη ιστοσελίδα που είναι η τέταρτη πιο δημοφιλής απάντηση. 
 
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες επέλεξαν τις χρεώσεις στα μεταφορικά και την αδυναμία δοκιμής των προϊόντων ως τα δύο πιο αρνητικά χαρακτηριστικά στις online αγορές. 

H δυσκολία στην εύρεση του σωστού μεγέθους (41%) αλλά και η πολλές φορές χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιστροφής (28%) αποτελούν επίσης δύο χαρακτηριστικά που αξιολογούν αρνητικά οι καταναλωτές.  
 
 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΕΙΔΗ  
 

Οι φόρμες (46%) αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή για όλους όσοι συμμετείχαν στην έρευνα ως η πιο πολυφορέμενη επιλογή.  Οι πιτζάμες που αποτέλεσαν την δεύτερη επιλογή για τις γυναίκες (37%) δεν φαίνεται να προτιμήθηκε και από τους άνδρες που την κατατάσσουν μόλις 8η με 12%. Πιστές στο αθλητικό- casual look που φαίνεται να υιοθέτησαν οι Ελληνίδες στην καραντίνα αφού επέλεξαν τα sneakers (36%) και τα κολάν (34%) στην κορυφαία τετράδα επιλογών τους. Εξίσου sport casual επιλογές και για τους άνδρες που ανέδειξαν τα sneakers (32%), τα φούτερ (27%) αλλά και τα jeans (26%) στο top 4 των πιο πολυφορεμένων επιλογών τους. 
 
Τα...  κιλά της πανδημίας που απασχόλησαν εκατομμύρια καταναλωτών ανά τον κόσμο, που λόγω των περιορισμών ελαχιστοποίησαν για πολλούς μήνες τις μετακινήσεις τους αλλά και τις αθλητικές τους δραστηριότητες,  φαίνεται να επηρεάζουν και τους Έλληνες που κατά 27% δήλωσαν ότι ανέβηκαν νούμερο στα ρούχα τους. Περισσότερο φαίνεται να επηρεάστηκαν οι γυναίκες (28%) σε σχέση με τους άνδρες (20%). Παράλληλα ένα 12% βρήκε την ευκαιρία να πέσει νούμερα. Το 59% των ερωτηθέντων παρέμεινε στα ίδια.    
 

ΑΓΟΡΕΣ- ΔΑΠΑΝΗ  
 

Το 76% προσπάθησε έστω και λίγο να κάνει οικονομία τους τελευταίους 12 μήνες. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς περίμεναν τις εκπτώσεις σε αγαπημένες τους μάρκες, κάτι που δεν έκαναν παλαιότερα ενώ το 44% επέλεξε να ψωνίσει λιγότερα κομμάτια. Το 30% δήλωσε ότι επέλεξε μόνο μάρκες με προσιτές τιμές για τις αγορές του. Το 19% των ερωτηθέντων θυσίασαν την ποιότητα όσων αγόρασαν,  αφού ήθελαν να κάνουν οικονομία  

Περισσότεροι από τους μισούς αγόρασαν προϊόντα μόδας στην ίδια ποιότητα (μετην περίοδο πριν την πανδημία) ενώ μόλις 6% ήταν αυτοί που επένδυσαν σε καλύτερης ποιότητας κομμάτια. 
 
Οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι προτίθενται να δαπανήσουν 50-100€ μηνιαίως κατά μέσο όρο το επόμενο διάστημα σε αγορές μόδας. Μόλις 3% το ποσοστό όσων δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν τίποτα. 
 
Στο ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μηνιαίως το επόμενο διάστημα οι άνδρες εμφανίζονται να προϋπολογίζουν περισσότερα, φτάνοντας σε διαφορά 6 ποσοστιαίων μονάδων από τις γυναίκες στο ποσό μεταξύ 201-400€. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top