Ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media - Tι πρέπει να προσέξετε

Πληθαίνουν οι καταγγελίες για προσφορές με προϊόντα-μαΐμού

Ηλεκτρονικές αγορές

Η πανδημία έχει εκτοξεύσει το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς η μη λειτουργία του λιανεμπορίου για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει οδηγήσει χιλιάδες καταναλωτές στις αγορές online.

Σε πρόσφατη έρευνα διαπιστώθηκε ότι πλέον 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ωστόσο, η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων συνοδεύτηκε από έκρηξη στις καταγγελίες για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ή απάτες, ειδικά όσον αφορά τις πωλήσεις μέσω των social media.

Συναλλαγές με κάρτες: Πώς γίνεται η ισχυρή ταυτοποίηση από τις τράπεζες

Συγκεκριμένα, διαπιστώνονται: 

- Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).

- Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.

- Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.

- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.

- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).

Πώς μπορεί να προστατευτεί ο καταναλωτής

Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:

- Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.

- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

- Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).

- Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.

- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .

Επιπρόσθετα συστήνονται:

- Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).

- Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

- Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

- Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

- Ισχυρή σύσταση: Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).

Για την υποβολή καταγγελιών μπορείτε να καλείτε στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή να στέλνετε email στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ (Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς) στο Facebook: @dimea.ypanep
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top