Χωρίς δασμούς τα εμπορεύματα από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ελλάδα 

Θα καταβάλλεται μόνο ο ΦΠΑ για την εισαγωγή 

εμπορεύματα τελωνείο

Δε θα επιβάλλεται δασμός για τα εμπορεύματα από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ελλάδα παρά μόνο ΦΠΑ εισαγωγής ανακοίνωσαν το Υπουργείο Εξωτερικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Brexit: Τι άλλαξε στις online παραγγελίες από τo Ηνωμένο Βασίλειο

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρεται;  

Από την αρχή του 2021, το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται εκτός Τελωνειακής Ένωσης της ΕΕ και, ως εκ τούτου, οι αποστολές εμπορευμάτων και αγαθών μεταξύ των δύο μερών υπάγονται σε τελωνειακό έλεγχο.

Koμισιόν: Δεν υφίστανται δασμοί για προϊόντα από τη Βρετανία

Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι:

Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από το Ηνωμένο Βασίλειο:

•    Δεν επιβάλλεται δασμός («μηδενικός προτιμησιακός δασμός»)

•    Επιβάλλεται ΦΠΑ εισαγωγής (σύμφωνα με τους εθνικούς συντελεστές ανά αγαθό).

•    Ελέγχονται τυχόν περιορισμοί, απαγορεύσεις και αδειοδοτήσεις ανά είδος εμπορεύματος και αγαθού (σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία).

Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από τρίτες χώρες, αλλά εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, επιβάλλεται και δασμός.

Ανάλογα με το είδος της αποστολής των αγαθών (εμπορικού ή μη εμπορικού χαρακτήρα), την αξία των εμπορευμάτων και τον τρόπο εισόδου/μεταφοράς τους στη χώρα μας (πχ., μεταφορά μέσω ταχυδρομείου και ταχυμεταφορών, προσωπικές αποσκευές ταξιδιωτών), ακολουθούνται, κατά περίπτωση, τελωνειακές διαδικασίες διευκόλυνσης και απλούστευσης και σχετικές δασμοφορολογικές απαλλαγές. Αναλυτικότερα παρέχονται οδηγίες στον συνημμένο Πίνακα.

Τέλος σημειώνεται ότι τα τελωνεία δεν επιβάλλουν καμία άλλη χρέωση.

Τέλη εκτελωνισμού, που επιβάλλουν μεταφορικές εταιρείες και ταχυδρομεία/μεταφορές, λοιπές αμοιβές τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πχ., τελωνειακή αντιπροσώπευση) και κόστη για διάφορα δικαιώματα (αποθήκευση, πρακτόρευση, διατακτικές) υπάγονται στη συμβατική σχέση μεταξύ του μεταφορέα και του πελάτη/παραλήπτη.

Είναι δικαίωμα του καταναλωτή να τα αναζητεί και να ενημερώνεται εγκαίρως για τα παραπάνω. Αντίστοιχα είναι υποχρέωση των εκτελωνιστικών εταιρειών ή άλλων παρόχων υπηρεσιών (μεταφορικών κλπ) να παρέχουν πλήρη ενημέρωση για τα επιπλέον κόστη που ενδέχεται να προκύπτουν κατά την συναλλαγή υπό το νέο καθεστώς που ισχύει από 1.1.2021.

Προς διευκόλυνση των συναλλασσομένων, ερωτήματα και αναφορές για τις τελωνειακές διαδικασίες, μπορούν να υποβάλλονται στις τρεις Τελωνειακές Περιφέρειες της χώρας, ως ακολούθως:

Αττική: 210 4511 003/ 4525 411, telp.attikis@aade.gr
Θεσσαλονίκη: 2313- 33 42 28/37/38, telp.thessalonikis@aade.gr
Πάτρα: 2610 423923, telperachaias@2702.syzefxis.gov.gr
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top