Brexit: Τι άλλαξε στις online παραγγελίες από τo Ηνωμένο Βασίλειο

«Καθυστερήσεις στα τελωνεία» λένε παράγοντες της αγοράς στο star.gr

Όλα όσα είπε ο Δημήτρης Σταματίου, διευθυντής Operations της DHL Express Ελλάδας, Κύπρου & Μάλτας

Σε εφαρμογή έχει τεθεί από την πρώτη ημέρα του χρόνου το Brexit επιφέροντας μία σειρά από αλλαγές στο εμπόριο και τις αποστολές προϊόντων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία που πέτυχε στο παρά πέντε το Ηνωμένο Βασίλειο, τα προϊόντα με προέλευση (origin) το U.K δεν έχουν δασμούς. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα που κέρδισαν οι Βρετανοί, ώστε να είναι ακόμα κάπως ανταγωνιστικά τα προϊόντα τους στη μεγαλύτερη αγορά τους, την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, δασμοί επιβάλλονται κανονικά στην περίπτωση που προϊόντα τρίτων χωρών φτάνουν στην ΕΕ μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου.

Από τη στιγμή που το εμπόριο με το Ηνωμένο Βασίλειο έπαψε να είναι ελεύθερο, οι online παραγγελίες από τη Βρετανία έγιναν πιο ακριβές, ενώ παράγοντες της αγοράς μιλώντας στο star.gr ανέφεραν προβλήματα και καθυστερήσεις στα τελωνεία της χώρας.

«Στο σύνολο των εμπορευμάτων που διακινούνται από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε πλέον διατυπώσεις τελωνειακού χαρακτήρα. Τα είδη αυτά αντιμετωπίζονται πλέον ως εμπορεύματα τρίτης χώρας και μπορεί υπο προϋποθέσεις να καταβάλλουν ΦΠΑ, αλλά και εισαγωγικούς δασμούς», είπε στο star.gr o Δημήτρης Τριμπόνιας πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας.

Koμισιόν: Δεν υφίστανται δασμοί για προϊόντα από τη Βρετανία

Αναφερόμενος στην τελευταία συμφωνία ανάμεσα στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, ο διευθυντής Operations της DHL Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας Δημήτρης Σταματίου, σε δηλώσεις του στο star.gr σημείωσε, ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό για το εμπόριο το γεγονός ότι υπό προϋποθέσεις δεν επιβάλλονται δασμοί.

«Ο κλάδος των ταχυμεταφορών είχε προετοιμαστεί για τη μετά Brexit εποχή, καθώς είχαν γίνει οι απαραίτητοι αυτοματισμοί και οι προσλήψεις προσωπικού, με στόχο να γίνει η διαδικασία για τον τελικό καταναλωτή όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και εύκολη», σημείωσε.

Brexit: Το Ηνωμένο Βασίλειο αποχώρησε οριστικά από την Ευρώπη

«Διπλασιάστηκαν οι ηλεκτρονικές αγορές από το Ηνωμένο Βασίλειο σε σχέση με πέρυσι»

Σύμφωνα με τον κ. Σταματίου, ακόμη και μετά το Brexit καταγράφεται μία πολύ μεγάλη αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

«Από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα η αύξηση είναι σχεδόν διπλάσια σε σχέση με πέρυσι. Αντίστοιχα βλέπουμε ότι έχουν διατηρήσει και οι ελληνικές εξαγωγές τους αυξημένους ρυθμούς που είχαν στο τέλος του 2020», είπε.

Μητσοτάκης: Οι ελληνικές εξαγωγές αποδεικνύονται ανθεκτικές

Όπως εξήγησε, η αύξηση αυτή αποτελεί προϊόν ενός συνδυασμού γεγονότων, τα οποία δε σχετίζονται άμεσα με το Βrexit, ενώ η ζήτηση στον κλάδο των ταχυμεταφορών αυτή τη στιγμή είναι πολύ μεγάλη και έξω από κάθε πρόβλεψη.

«Μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε ένα lockdown με τα φυσικά καταστήματα κλειστά και την αγορά εσωτερικού σχεδόν παγωμένη. Οποιαδήποτε παραγγελία από ένα τοπικό site είχε πολύ μεγάλες καθυστερήσεις και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ωθήσει τον καταναλωτή να αναζητήσει και να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από το εξωτερικό. Αυτή τη μεγάλη ζήτηση τη ζούμε εμείς», σημείωσε.

«Άνθισε» εν μέσω πανδημίας το ηλεκτρονικό εμπόριο

Τι πληρώνει ο καταναλωτής για ένα δέμα από το Ηνωμένο Βασίλειο

Όπως ορίζει η Συμφωνία Εμπορίου και Συνεργασίας μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου, δεν επιβάλλεται δασμός στα προϊόντα που είναι καταγωγής U.K.

«Εκεί επιβάλλεται μόνο φόρος, το αντίστοιχο ΦΠΑ σύμφωνα με την κατηγορία του προϊόντος. Αυτό διευκολύνει την όλη τη διαδικασία, σε συνδυασμό με τον αυτοματισμό που έχουν κάνει για το e- commerce τα μεγάλα e-shop του εξωτερικού, αλλά και τα τοπικά e- shops που απευθύνονται στην εξωτερική αγορά», εξήγησε ο κ. Σταματίου.

Ο Δημήτρης Σταματίου, διευθυντής Operations της DHL Express Ελλάδας, Κύπρου & Μάλτας

Ο ίδιος έφερε ως παράδειγμα την αγορά ενός παντελονιού από το Ηνωμένο Βασίλειο αξίας 100 λιρών. 

«Αν κάποιος αγοράσει από ένα βρετανικό site, ένα παντελόνι που κοστίζει 100 λίρες και τα μεταφορικά είναι 15 ευρώ, τότε, στην τιμή του παντελονιού το site, έχει συμπεριλάβει και τα έξοδα για τον ΦΠΑ και τον εκτελωνισμό και ο πελάτης βλέπει στο site την τελική τιμή. Όταν θα φτάσει η αποστολή, ο ίδιος δε θα πληρώσει κάτι γιατί είναι όλα προπληρωμένα», είπε.

Τζόνσον: Τρίτο καθολικό lockdown στην Αγγλία έως τα μέσα Φεβρουαρίου

Για τα υπόλοιπα προϊόντα που δεν έχουν origin UK, ανάλογα με το είδος τους ο καταναλωτής θα πρέπει να υπολογίσει και τον αντίστοιχο εισαγωγικό δασμό, ο οποίος όμως επιβάλλεται για τα προϊόντα αξίας άνω των 150 ευρώ.

«Σε ένα ρούχο για παράδειγμα ο εισαγωγικός δασμός είναι γύρω στο 12%, αλλά αυτός εξαρτάται από την ποιότητά του. Αν μιλάμε για δερμάτινο ή ύφασμα αυτά αλλάζουν. Τα laptop και τα κινητά έχουν μηδενικό εισαγωγικό δασμό», συμπλήρωσε.

Κορωνοϊός: Δεν αποκλείει αυστηρότερους περιορισμούς ο Τζόνσον

Έξοδα εκτελωνισμού

Σε κάθε περίπτωση στο κόστος θα πρέπει ο καταναλωτής να υπολογίζει και τα έξοδα εκτελωνισμού για προϊόντα αξίας άνω των 22 ευρώ.

«Σίγουρα θα υπάρχουν έξοδα εκτελωνισμού ανάλογα με την υπηρεσία και τον τρόπο που έχει γίνει η παραγγελία. Πολλά μεγάλα site του εξωτερικού έχουν υπολογίσει τα έξοδα εκτελωνισμού και είναι στην τελική τιμή που βλέπει ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια της αγοράς. Διαφορετικά ξεκινούν από τα 45 ευρώ και ανεβαίνουν αναλόγως με την αξία του προϊόντος», σημείωσε ο κ. Σταματίου.

Brexit: Τέλος το πρόγραμμα «Erasmus» στη Βρετανία

Όπως πρόσθεσε, για τον ιδιώτη η χρέωση αυτή είναι πιο χαμηλή από ό,τι ισχύει για τις εταιρείες. 

«Συνήθως μιλάμε για εμπορεύματα χαμηλότερης αξίας, δηλαδή κάτω των 150 ευρώ που και η τελωνειακή διαδικασία είναι πιο απλοποιημένη, οπότε κατά συνέπεια και το έξοδο εκτελωνισμού χαμηλότερο», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αν και πάντα υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων το οποίο, βλέποντας το ύψος των δασμών, αρνείται να παραλάβει τα προϊόντα που έχει παραγγείλει κρίνοντας ότι είναι ασύμφορη η αγορά, δεν έχει καταγραφεί για την ώρα κάποια έξαρση του φαινομένου μετά το Brexit για τις παραγγελίες από το Η.Β.

Σε ύφεση η βρετανική οικονομία - Συρρικνώθηκε κατά 20,4% το 2ο τρίμηνο

Σωρεύθηκαν τα πακέτα στα τελωνεία των αεροδρομίων

Η γενικότερη αύξηση του e- commerce σε συνδυασμό με το Βrexit και τις αλλαγές που επέφερε στο εμπόριο, είχαν ως συνέπεια την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών στα τελωνεία της χώρας τις πρώτες ημέρες του νέου έτους και τη δημιουργία καθυστερήσεων στις παραδόσεις.

«Έχουμε ένα μεγαλύτερο αριθμό ταχυδρομικών δεμάτων και ταχυμεταφορών. Αυτή τη στιγμή, από όσο γνωρίζω, καταγράφεται ένα πρόβλημα στα αεροδρόμια και στο τελωνείο του Ελευθέριος Βενιζέλος. Έχει αυξηθεί ο όγκος των συναλλαγών γιατί έχουν μπει στις αποστολές από τρίτες χώρες και τα εμπορεύματα από το Ηνωμένο Βασίλειο», εξήγησε ο κ. Τριμπόνιας.

Brexit: Τι αλλάζει για τους Έλληνες φοιτητές και εργαζόμενους στη Βρετανία

Σε κάθε περίπτωση, όπως υπογράμμισε το επόμενο διάστημα οι τελωνειακές δυνάμεις θα χρειαστούν ενίσχυση.

«Μιλάμε για τις μονάδες που έχουμε είτε εμπορεύματα, είτε πολίτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, δηλαδή στο αεροδρόμιο και στα μεγάλα τελωνεία της χώρας, όπου εκεί θα κινηθούν τα εμπορεύματα», είπε.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top