Black Friday 2020: Έρχονται μεγάλες προσφορές – Τι να προσέξετε

Φέτος θα γίνει αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων και τηλεφώνων

Black Friday

Όλα φέτος είναι διαφορετικά, ακόμα και η Black Friday, η οποία θα γίνει αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων και τηλεφώνων.

Μάλιστα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η φετινή Black Friday θα διαρκέσει μία ολόκληρη εβδομάδα και θα γίνει… Black Week, ανταποκρινόμενη στο αίτημα των λιανεμπόρων.

Οι καταναλωτές από τις 23 έως τις 30 Νοεμβρίου θα μπορούν να βρουν προσφορές και μεγάλες εκπτώσεις για μία ολόκληρη εβδομάδα, ενώ η Black Friday έχει προγραμματιστεί για τις 27 του μήνα.

Αυτό που προβληματίζει τους επιχειρηματίες είναι κατά πόσο η παράδοση των προϊόντων τους θα γίνει άμεσα από τις συνεργαζόμενες εταιρείες διανομής, λόγω των δυσλειτουργιών που είχαν εμφανιστεί και στην πρώτη καραντίνα.

2 εκατ. καταναλωτές σχεδιάζουν να αγοράσουν στη φετινή Black Friday

Black Friday: Τι να προσέξετε στις αγορές σας Οδηγίες προς καταναλωτές

Ενόψει των ηλεκτρονικών προσφορών της Black Friday, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  • Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
  • Επισημαίνεται σε ότι αφορά τη Black Friday ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:

  • Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους  μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα  του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr. 


 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top