Άρση μέτρων: Ανοίγει σήμερα η εστίαση – Οι κανόνες που θα ισχύσουν

Ολική επιστροφή στην κανονικότητα

Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα! Σήμερα ολοκληρώνεται η ολική επιστροφή στη νέα κανονικότητα, παρόντος του κορωνοϊού, με το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης. 

Μετά από λουκέτο σχεδόν δύο μηνών, εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ ανοίγουν ξανά για να υποδεχθούν τους πελάτες τους, προς το παρόν όμως μόνο στους εξωτερικούς χώρους. 

Εστίαση: Ηλεκτρονικά η αίτηση για επιπλέον τετραγωνικά ή μείωση τελών

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ωστόσο ότι δεν πρέπει να υπάρξει κανένας εφησυχασμός και πως όλα μπορούν να ανατραπούν, καθώς ο κορωνοϊός καραδοκεί. 

Ανοίγουν έως τις 15 Ιουνίου οι εσωτερικοί χώροι μπαρ, καφέ και εστιατορίων!

«Επανερχόμαστε σιγά σιγά στη νέα κανονικότητα αφού αίρονται σταδιακά οι απαγορεύσεις που είχαν επιβληθεί. Μία από τις αναμενόμενες είναι και το άνοιγμα των εστιατορίων. Μία μικροαπόλαυση που είναι συνυφασμένη με την κουλτούρα πολλών από τους συνανθρώπους μας. Θα πρέπει όμως αυτό να συμβεί με προσοχή και με λογική. Δε θα σταματήσουμε να τονίζουμε στον κόσμο ότι η άρση των μέτρων δεν σημαίνει ότι ξαναγυρνάμε στις παλιές μας συνήθειες αλλά συμμετέχουμε με σύνεση και υπευθυνότητα. Επιτρέπεται λοιπόν να πάμε στο εστιατόριο ή την ταβέρνα, κατά προτίμηση όμως με την οικογένεια μας και όχι για να συναντηθούμε με μακρινούς γνωστούς ή ανθρώπους που δεν βλεπόμαστε και δεν είμαστε πια μαζί, μια και στο τραπέζι θα καθόμαστε σχετικά κοντά και χωρίς μάσκα. Έχουν τεθεί ικανά όρια στον επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά τραπέζι, ώστε να είναι δυνατή η έξοδος μιας ολόκληρης οικογένειας και να μην μείνει κανένας παραπονεμένος», είπε χθες κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων ο Λοιμωξιολόγος και Διευθυντής Υγειονομικού Πολεμικής Αεροπορίας, Υποπτέραρχος Δημήτρης Χατζηγεωργίου.

Πυρετώδεις ετοιμασίες για το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης

Τα μέτρα που θα ισχύσουν στα καταστήματα εστίασης

Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εστίασης πήραν μεζούρες, έστησαν τα τραπέζια και τις καρέκλες στους εξωτερικούς χώρους, πήραν όλα τα μέτρα που ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και δηλώνουν έτοιμοι να εξυπηρετήσουν το κοινό. 

Εστίαση: Τι να προσέχετε σε καφέ, μπαρ και εστιατόρια- Τα 10 SOS

Αναλυτικά τα μέτρα που καλούνται να εφαρμόσουν είναι τα εξής:

  • Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών ταυτόχρονα στο κατάστημα ορίζεται ως ο αριθμός που προκύπτει από την αναλογία ενός πελάτη ανά 2 τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας και όχι ανά 3 τ.μ. που είχε ανακοινωθεί αρχικά.
  • Σε κάθε τραπέζι μπορούν να κάθονται έως 6 άτομα και όχι 4 που προβλεπόταν αρχικά. Δεν υπάρχει όριο όταν πρόκειται για οικογένεια με ανήλικα τέκνα.
  • Οι αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών θα είναι οι ακόλουθες: α) όταν στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ δύο παράπλευρων τραπεζιών δεν τοποθετείται καρέκλα σε κανένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στα 0,70 μ., β) όταν τοποθετείται καρέκλα σε ένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται στο 1,10 μ. και γ) όταν τοποθετείται καρέκλα σε κάθε ένα εκ των δύο, τότε η ελάχιστη απόσταση μεταξύ αυτών ορίζεται σε 1,70 μ. Αρχικά προβλεπόταν απόσταση μεταξύ των τραπεζιών τουλάχιστον 2 μέτρα.
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί εσωτερικός ημιυπαίθριος χώρος όταν τουλάχιστον μία πλευρά αυτού βρίσκεται σε επαφή με εξωτερικό χώρο ή αίθριο που μπορεί να αφαιρεθεί. Σε περίπτωση που ανοίγει η οροφή ενός χώρου, τότε μπορεί όλος αυτός να αξιοποιηθεί.

ΕΦΕΤ: Οδηγός για τη σωστή λειτουργία των καταστημάτων εστίασης

Επιπλέον, ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και την Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) εξέδωσε τον «Οδηγό Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση» με σκοπό την παροχή απλών και πρακτικών οδηγιών προσαρμογής στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19. 

Ανοίγει η εστίαση: Διπλάσιοι χώροι και πεζοδρομήσεις για τραπέζια

Αναλυτικότερα στις οδηγίες του ΕΦΕΤ για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

  • Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.
  • Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
  • Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)
  • Συναλλαγές σε ταμείο: 1. ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών, 2. Τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη, 3. Τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία, 4. Τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  • Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
  • Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
  • Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
  • Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.
  • Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.
  • Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).
  • Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμάτων.
  • Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, παροχή και εφοδιασμός στα σημεία πλυσίματος σαπουνιών, υλικών για στέγνωμα χεριών, αντισηπτικών διαλυμάτων καθώς επίσης και παροχή στους εργαζόμενους ρουχισμού και γαντιών.
  • Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.
  • Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
  • Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.
  • Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες, χειρολαβές πορτών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top