Στο ηφαίστειο Σαντορίνης από τις πιο βίαιες εκρήξεις που καταγράφηκαν ποτέ!

Τι αναφέρουν ερευνητές εργαστηρίου της Γαλλίας

Αναπαράσταση της έκρηξης του ηφαιστείου (video Alpha)

Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης είναι μία από τις βιαιότερες που έχουν ποτέ καταγραφεί, αναφέρουν μεταξύ άλλων ερευνητές-καθηγητές του εργαστηρίου Μάγμα και Ηφαίστεια του Clermont-Ferrand, της Γαλλίας.

9 Ιουλίου 1956: Όταν ο Εγκέλαδος ισοπέδωσε τη Σαντορίνη

Όπως αναφέρει δημοσίευμα στην ιστοσελίδα Franceinfo ο Τομ Ντρουίτ, ένας από τους ερευνητές καθηγητές ο οποίος συμμετείχε σε διεθνή αποστολή που δημοσίευσε τα συμπεράσματά της στο έγκριτο περιοδικό Nature Communications Earth & Environment, οι επιστημονικές εργασίες που πραγματοποιήθηκαν σε βαθιά νερά μέσα και γύρω από το ηφαιστειακό πεδίο Χριστιανά-Σαντορίνη-Κολούμπο στην Ελλάδα αποκάλυψαν μία από τις μεγαλύτερες εκρήξεις που έχουν ποτέ καταγραφεί στο νότιο ελληνικό τόξο.

Ισλανδία: Εξερράγη ηφαίστειο στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας

Όπως επίσης ανέφερε ο Ντρουίτ, ο οποίος συνδιηύθυνε την αποστολή, «η Σαντορίνη είναι πλέον ένα αναδυόμενο ηφαίστειο αλλά στο παρελθόν ήταν καθαρά υποβρύχιο. Οι υποβρύχιες εκρήξεις μελετώνται ευρέως τώρα, μετά την έκρηξη του Hunga Tonga, το 2022, στον Ειρηνικό (...)».

«Ξύπνησε» μετά από 40 χρόνια το μεγαλύτερο ηφαίστειο του κόσμου

Για την ανακάλυψη -την οποία χαρακτήρισε «εξαιρετική»- της αποστολής στη Σαντορίνη τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι αφορά «μία από τις μεγαλύτερες εκρήξεις που έχουν υπάρξει ποτέ σε αυτό το ηφαιστειακό τόξο. Αυτή η ανακάλυψη μας δείχνει ένα πολύ μεγαλύτερο παράδειγμα από το Hunga Tonga μιας υποβρύχιας έκρηξης, η οποία ήταν έως τότε η πιο βίαιη έκρηξη που έχει καταγραφεί ποτέ. Στη Σαντορίνη, έχουμε ένα παράδειγμα 15 φορές μεγαλύτερο».