Βρέθηκε απολιθωμένος «θαλάσσιος δράκος» μήκους 10 μέτρων!

Σπουδαία ανακάλυψη στη Μεγάλη Βρετανία

Εντυπωσιακά πλάνα από τον «θαλάσσιο δράκο» που ανακαλύφθηκε στη Μεγάλη Βρετανία - Βίντεο Reuters

Μπροστά σε μια σπουδαία ανακάλυψη βρέθηκαν ερευνητές στη Μεγάλη Βρετανία, οι οποίοι βρήκαν απολίθωμα ενός γιγαντιαίου προϊστορικού «θαλάσσιου δράκου».

Ο ιχθυόσαυρος τεραστίων διαστάσεων ανακαλύφθηκε στα Midlands και είναι από τα μεγαλύτερα ευρήματα στην ιστορία της βρετανικής παλαιοντολογίας.

Είναι ηλικίας περίπου 180 εκατ. ετών. Ο σκελετός του έχει μήκος σχεδόν 10 μέτρα και το κρανίο του είναι βάρους περίπου ενός τόνου. Θεωρείται το πιο πλήρες απολίθωμα του είδους του που έχει βρεθεί ποτέ στη Μ. Βρετανία, σύμφωνα με τον Guardian.

θαλάσσιος δράκος

ιχθυόσαυρος

Ο άνθρωπος που το ανακάλυψε είναι ο Τζο Ντέιβις, κατά τη διάρκεια μιας συνηθισμένης αποστράγγισης ενός νησιού λιμνοθάλασσας στη δεξαμενή Rutland Water τον Φεβρουάριο του 2021.

δράκος Μεγάλη Βρετανία

απολίθωμα ιχθυόσαυρος

Τι ήταν οι ιχθυόσαυροι ή «θαλάσσιοι δράκοι»

Οι Ιχθυόσαυροι ήταν μεγάλα πελαγίσια ερπετά της δευτερογενούς εποχής που έμοιαζαν με το δελφίνι, με μορφή ψαριού.

Με βάση τα απολιθώματα, εμφανίστηκε 245 εκατομμύρια χρόνια πριν και εξαφανίστηκε 90 εκατομμύρια χρόνια πριν, 25 πριν τους δεινόσαυρους. Ανήκουν σε μία τάξη γνωστή ως ιχθοσαύρια ή ιχθυοπτέρυγα.

Το μήκος τους κυμαινόταν μεταξύ 2 και 4 μέτρα. Όπως και τα σύγχρονα κητώδη, ανέπνεαν αέρα και εικάζεται ότι οι ιχθυόσαυροι είχαν παρόμοια εξελικτική πορεία με αυτά.