Σουέζ: Άνοιξε η διώρυγα - Τι είπε Έλληνας καπετάνιος που είχε εγκλωβιστεί

Το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given δεν έχει υποστεί ζημιές

Τέλος μετά από σχεδόν μία εβδομάδα μπήκε στο θρίλερ με το πλοίο Ever Given, στη διώρυγα του Σουέζ. Το κολοσσιαίο πλοίο μετά την επιτυχή αποκόλλησή του συνέχισε την πορεία του. Οι αρχές της Διώρυγας ενημέρωσαν τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι η κυκλοφορία των πλοίων μέσω της Διώρυγας επανήλθε και στις δύο κατευθύνσεις του καναλιού από τις 20:00 σήμερα, ώρα Ελλάδας, σύμφωνα με δύο αξιωματούχους που μίλησαν στο Reuters.

Διώρυγα Σουέζ: Ξανακόλλησε αλλά αποκολλήθηκε τελικά το πλοίο Ever Given

Το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων, που είχε αποκλείσει επί σχεδόν μια εβδομάδα τη διέλευση της Διώρυγας του Σουέζ, δεν έχει υποστεί ζημιές και το κανάλι είναι πλεύσιμο, δήλωσε σήμερα το απόγευμα ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ στο αιγυπτιακό τηλεοπτικό δίκτυο Nile TV.

Διώρυγα του Σουέζ: Καρέ - καρέ η επιχείρηση απομάκρυνσης του Ever Given

Στο Σουέζ παρέμειναν εγκλωβισμένα περίπου 400 πλοία, μεταξύ αυτών και 16 ελληνικά.  O Έλληνας καπετάνιος Αλέξανδρος Βάγιας που περίμενε στην ουρά για να περάσει τη διώρυγα, περιέγραψε τις εικόνες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star.

Πλοία που φαίνεται να έχουν σχηματίσει ουρά στη διώρυγα του Σουέζ- φωτογραφία ΑΡ

Πλοία που φαίνεται να έχουν σχηματίσει ουρά στη διώρυγα του Σουέζ- φωτογραφία ΑΡ

«Στο σημείο που είμαστε, στη νότια πλευρά του Σουέζ είναι γύρω στα 200 πλοία. Μέσα στη διώρυγα, είναι μέσα στη λίμνη του Φαραώ όπου όσοι είχανε προλάβει είχανε φθάσει ως εκεί, έχουν αγκυροβολήσει και περιμένουν. Είναι 200 από κάτω , 200 από πάνω και άλλα 50 που είναι μέσα στη λίμνη» εξήγησε.

Σουέζ: Μέρες ή εβδομάδες μπορεί να χρειαστούν για την αποκόλληση του πλοίου

Η διώρυγα ξεμπλόκαρε, αλλά λιμάνια όπως ο Πειραιάς, ετοιμάζονται να υποδεχθούν έναν πρωτοφανή συνωστισμό πλοίων και εμπορευμάτων. 

Ο Πειραιάς μπορεί να παραλάβει μέσα σε ένα χρόνο τουλάχιστον 7,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια . Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης να υποδεχθεί ταυτόχρονα αρκετά πλοία όπως γίνεται αυτή τη στιγμή στις εγκαταστάσεις της COSCO. 

Πάντως, χωρίς την παλίρροια και την επιμονή των Αιγύπτιων το παγκόσμιο εμπόριο θα είχε στραγγαλιστεί καθώς από τη διώρυγα περνάει το 12% του συνόλου των προϊόντων που διακινούνται μέσω θαλάσσης.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top