Νέες μορφές ζωής στον διαστημικό σταθμό- Θα μπορούν να καλλιεργούν τρόφιμα;

Τρία νέα στελέχη βακτηρίων ανακάλυψαν οι επιστήμονες

Στο βίντεο του Reuters, μέλη της NASA πανηγυρίζουν μόλις το ρόβερ «Perseverance» αγγίζει την επιφάνεια του Άρη

Τρεις νέες μορφές ζωής έχουν ανακαλυφθεί σε διαφορετικές τοποθεσίες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), γεγονός που κάνει τους επιστήμονες να πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να προσφέρουν έναν νέο τρόπο καλλιέργειας τροφίμων στο διάστημα!

«Ακούτε τους ήχους του ανέμου από τον Άρη»: Το viral video της NASA

Αμερικανοί και Ινδοί επιστήμονες εξέτασαν τέσσερα στελέχη βακτηρίων από τον σταθμό και διαπίστωσαν ότι τα τρία ανήκαν σε είδος, το οποίο ήταν μέχρι πρότινος εντελώς άγνωστο στην επιστήμη.

ΝΑSA: Ανιχνεύθηκε νερό στη φωτεινή πλευρά της Σελήνης- Είναι αδιαμφισβήτητο

Τα βακτήρια σε σχήμα ράβδου βρέθηκαν πριν από περίπου πέντε χρόνια σε διαφορετικές τοποθεσίες του σταθμού. Το ένα στην επιφάνεια ενός τραπεζιού, το άλλο σε ένα υπερυψωμένο πάνελ του διαστημικού σταθμού και ένα ακόμη στον θόλο του παρατηρητηρίου Cupola.

NASA: Οι πρώτες έγχρωμες εικόνες από τον πλανήτη Άρη

Δεδομένου ότι αποδεικνύεται πως τα βακτήρια μπορούν να επιβιώσουν στις συνθήκες που επικρατούν στον διαστημικό σταθμό, αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην καλλιέργεια τροφής στο διάστημα, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η ανακάλυψη των επιστημόνων, με επικεφαλής τον γενετιστή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας Dr. Swati Bijlani, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Microbiology. H NASA πιστεύει ότι το είδος αυτό των βακτηρίων προσφέρει τεράστιο δυναμικό για την καλλιέργεια τροφίμων σε αποστολές στον Άρη.

Στο νέο είδος βακτηρίων δόθηκε η ονομασία «Methylobacterium Ajmalii» προς τιμήν του Ajmal Khan, ενός Ινδού επιστήμονα βιοποικιλότητας.

«Δεδομένου ότι η ομάδα μας διαθέτει εμπειρία στην καλλιέργεια μικροοργανισμών υπό ακραίες συνθήκες, μας έχει ανατεθεί από το Πρόγραμμα Διαστημικής Βιολογίας της NASA να ερευνήσουμε τον διαστημικό σταθμό για την παρουσία και την επιμονή των μικροοργανισμών» λένε οι επιστήμονες, σημειώνοντας πως χρειάζεται περαιτέρω πειραματική έρευνα για να αποδειχθεί αν το νέο είδος βακτηρίων είναι τόσο «χρήσιμο» όσο υποψιάζονται.