Κρόνος, ο «Βασιλιάς των Φεγγαριών»: Ανακαλύφθηκαν 20 δορυφόροι του

Έχει πλέον τους περισσότερους στο ηλιακό μας σύστημα

κρόνος

Είκοσι νέους δορυφόρους του Κρόνου, ανακάλυψαν Αμερικανοί αστρονόμοι, ανακηρύσσοντας τον  πλανήτη στον «βασιλιά των φεγγαριών», του ηλιακού μας συστήματος.

Ο συνολικός αριθμός των δορυφόρων του Κρόνου αυξήθηκε στους 82 και πλέον ξεπερνά αυτό του Δία που έχει 79. Έτσι, ο Κρόνος κατέχει πλέον το ρεκόρ του πλανήτη με τους περισσότερους δορυφόρους στο ηλιακό μας σύστημα.

Τα 20 νέα φεγγάρια του πλανήτη είναι πολύ μικρά, με διάμετρο περίπου πέντε χιλιομέτρων. Από αυτά, τα 17 έχουν ανάδρομη τροχιά, κινούνται δηλαδή γύρω από τον Κρόνο σε αντίθετη κατεύθυνση από τη φορά της περιστροφής του πλανήτη τους.

Τα 17 αυτά φεγγάρια χρειάζονται πάνω από τρία γήινα χρόνια για να ολοκληρώσουν μια περιφορά γύρω από τον Κρόνο. Ένα από αυτά είναι ο πιο μακρινός δορυφόρος του Κρόνου που έχει βρεθεί.

Από τα τρία φεγγάρια που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με τον Κρόνο, τα δύο χρειάζονται περίπου δύο γήινα χρόνια για μια πλήρη περιφορά και το τρίτο πάνω από τρία χρόνια. Οι νέοι δορυφόροι πιθανώς αποτελούν απομεινάρια κάποιου παλαιότερου μεγάλου φεγγαριού που καταστράφηκε μετά από πρόσκρουση με άλλο σώμα.

Οι ερευνητές από τα πανεπιστήμια Καλιφόρνια - Λος ‘Αντζελες (UCLA) και Χαβάης, καθώς και το Ινστιτούτο Επιστημών Κάρνεγκι της Ουάσιγκτον, με επικεφαλής τον αστρονόμο Σκοτ Σέπαρντ, χρησιμοποίησαν το τηλεσκόπιο Σουμπαρού της Χαβάης για να κάνουν την ανακάλυψη, η οποία ανακοινώθηκε και από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση.

Ο Σέπαρντ είχε ανακαλύψει 12 νέους δορυφόρους του Δία το 2018. Το Ίδρυμα Κάρνεγκι ανακοίνωσε ότι θα διοργανώσει διαγωνισμό για να δώσει την ευκαιρία στο κοινό να προτείνει ονόματα για τους νέους δορυφόρους του Κρόνου.