Συνετρίβη αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες - Έπεσε στη θάλασσα

Ανοιχτά της Ινδονησίας - Ανάμεσα στους επιβάτες ένα παιδί και δύο βρέφη

Πρώτη δημοσίευση 07:08

Αεροσκάφος της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air με 189 επιβαίνοντες κατέπεσε στα ανοικτά των ινδονησιακών ακτών.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν «178 ενήλικοι επιβάτες, ένα παιδί, δύο βρέφη, καθώς και δύο πιλότοι και πέντε μέλη του πληρώματος καμπίνας» δήλωσε ο Σιντού Ραχάγιου, επικεφαλής της διεύθυνσης πολιτικής αεροπορίας του ινδονησιακού υπουργείου Μεταφορών.

Το αεροπλάνο χάθηκε από το ραντάρ 13 λεπτά μετά την απογείωσή του, ενώ ελάχιστα λεπτά νωρίτερα είχε «ζητήσει να επιστρέψει» στο αεροδρόμιο.

Η πτήση JT-610 της Lion Air κατευθυνόταν από την πρωτεύουσα της χώρας Τζακάρτα προς την Πανγκάλ Πινάν, όταν έχασε την επαφή του με τον πύργο ελέγχου περίπου στις 6.33 π.μ. τοπική ώρα.

Το υπουργείο Οικονομικών της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν 20 αξιωματούχοι του υπυργείου, ενώ βρέθηκαν να επιπλέουν ανθρώπινα μέλη στο σημείο που πιστεύεται ότι κατέπεσε το αεροσκάφος. 

Τα μέλη των σωστικών συνεργείων που βρίσκονται στο σημείο της συντριβής επιβεβαίωσαν ότι τα συντρίμμια ανήκουν στο Boeing 737 προσθέτοντας ότι έχουν εντοπίσει ταυτότητες και διπλώματα οδήγησης που πιστεύεται ότι ανήκαν σε επιβάτες.

 

Ρυμουλκό πλοίο το οποίο εκείνη την ώρα αναχωρούσε από το λιμάνι της Τζακάρτα, είδε το αεροσκάφος να πέφτει στη θάλασσα, σε σημείο που θεωρείται ότι έχει βάθος 30 με 35 μέτρα.

Συντρίμμια που πιστεύεται ότι προέρχονται από το Boeing 737, όπως καθίσματα, κομμάτια της ατράκτου θισμάτων, κομματιών και άλλα προσωπικά αντικείμενα των επιβαινόντων, βρέθηκαν να επιπλέουν στη θάλασσα.

 

Πετρελαιοκηλίδα στο σημείο που συνετρίβη το αεροσκάφος

Εικόνες και βίντεο που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου δείχνουν μια μεγάλη πετρελαιοκηλίδα να έχει δημιουργηθεί στο σημείο, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της Lion Air. 

Σύμφωνα με τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε ο ιστότοπος Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.

Αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη Boeing 737 Max, ένα νέο και τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος, ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου. Τα πρώτα αεροπλάνα του τύπου τέθηκαν σε υπηρεσία το 2017 και το πρώτο παρελήφθη μάλιστα από τη Malindo Air, θυγατρική του ομίλου Lion στη Μαλαισία. 

Σύμφωνα με πληροφορίες το μοιραίο Boeing είχε περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους και είχε κριθεί ότι ήταν σε καλή κατάσταση και ότι μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά. Μάλιστα είχε χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο από τον συγκεκριμένο αερομεταφορέα από τον Αύγουστο. 

Έμπειρος ο κυβερνήτης

Όσον αφορά στον κυβερνήτη του Boeing 737, θεωρείτο ένας από τους πιο έμπειρους της αεροπορικής εταιρείας, καθώς είχε 11.000 ώρες πτήσης. 

Άγνωστα τα αίτια της συντριβής

Αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφαλείας των μεταφορών της Ινδονησίας, είπε ότι ακόμα είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για τα αίτια της συντριβής, καθώς θα χρειαστεί διεξοδική ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους. 

Αξιωματούχος δήλωσε ότι θα συλλέξουν όλα τα δεδομένα από τον πύργο ελέγχου, ενώ οι αρχές της Αυστραλίας δεν έχουν καταγράψει σήματα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροπλάνου έως τώρα. 

Σύμφωνα με τις αρχές της Ινδονησίας η προσπάθεια ανάκτησης των συντριμμιών του αεροσκάφους και των μαύρων κουτιών θα είναι η δεύτερη που θα χρειαστεί να κάνουν σε μεγάλο βάθος στη θάλασσα, μετά από τη συντριβή του Airbus της AirAsia στη θάλασσα της Ιάβας τον Δεκέμβριο του 2015.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top