Εντοπίστηκε τα κουφάρι του αεροπλανοφόρου USS Lexington, 76 χρόνια μετά τη βύθισή του

Σε βάθος 3.000 μέτρων στη Θάλασσα των Κοραλλίων

Tο κουφάρι του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS Lexington το οποίο βυθίστηκε από τους Ιάπωνες κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά μετά από 76 χρόνια, έπειτα από αποστολή έρευνας που χρηματοδοτήθηκε από τον συνιδρυτή της Microsoft, Paul Allen.

Η ομάδα έρευνας, ανακοίνωσε πως τα απομεινάρια του πλοίου εντοπίστηκαν την Κυριακή, σε βάθος περίπου 3.000 μέτρων  στη Θάλασσα των Κοραλλίων,  800 χιλιόμετρα από τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας.

Μετά την ανακάλυψη, ο Paul Allen δήλωσε πως η ομάδα του ανέσυρε το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου προκειμένου «να τιμήσουμε την ιστορία του πλοίου Lexington αλλά και τους γενναίους άνδρες που το υπηρέτησαν. Ως πολίτες της Αμερικής, όλοι μας οφείλουμε ευγνωμοσύνη σε εκείνους που υπηρέτησαν και συνεχίζουν να υπηρετούν τη χώρα μας, για το κουράγιο τους, την επιμονή και τη θυσία τους».

Να αναφέρουμε τέλος, πως η ναυμαχία που έστειλε το Lexington στο βυθό της θάλασσας θεωρείται στιγμή-κλειδί καθώς ανέκοψε την πορεία της Ιαπωνίας στον Ειρηνικό κατά τη διάρκεια του πολέμου, η οποία θα μπορούσε να είχε απομονώσει την Αυστραλία και τη Νέα Γουινέα από τις προμήθειες των συμμάχων. Παράλληλα το Lexington πριν τη βύθισή του, βύθισε δυο ιαπωνικά μεταγωγικά πλοία.

Τέλος, η συγκεκριμένη μάχη (στις 4 - 8 Μαΐου 1942) είχε μείνει στην ιστορία, επειδή για πρώτη φορά η ναυμαχία δεν πραγματοποιήθηκε μεταξύ δυο πλοίων αλλά μεταξύ των αεροσκαφών που μετέφεραν τα συγκεκριμένα πλοία.

Το Lexington που χαϊδευτικά το ονόμαζαν «Lady Lex», υπέστη μοιραίες καταστροφές από τις βόμβες και τις τορπίλες, αλλά η διαταγή εκκένωσής του δόθηκε μόνο εφόσον μια δεύτερη έκρηξη, προκάλεσε ανεξέλεγκτη φωτιά.

Περίπου 216 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους, ενώ 2.770  άτομα κατάφεραν να το εκκενώσουν με ασφάλεια πριν το βυθίσουν οι ίδιες οι αμερικανικές δυνάμεις.

 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top