Δoκιμάζουμε το νέο Dacia Sandero Steetway 1.0 TCe 100 PS LPG

Πέτυχε τον στόχο του

Dacia Sandero Steetway 1.0 TCe 100 PS LPG δοκιμή

Tα μοντέλα της Dacia τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει άλματα όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά και στην τεχνολογία που διαθέτουν. Με την...προστασία της "μαμάς" Renault με την οποία μοιράζεται μηχανικά και όχι μόνο μέρη έχει μπει για τα καλά στον ανταγωνισμό. Όμως όσοι τα αγοράζουν ζητούν πάνω από όλα την εξοικονόμιση χρημάτων όχι μόνο στην αγορά του αλλά και στην χρήση του. Με κληρονομιά 2,1 εκατομμύρια πωλήσεων μέσα σε 15 χρόνια το μικρό Dacia κατάφερε να γράψει λαμπρή πορεία. Tο Dacia Sandero Streetway , ανανεώθηκε σε όλα τα σημεία και προσφέρεται μάλιστα και με την έκδοση διπλού καυσίμου που συνδυάζει βενζίνη και υγραέριο (LPG).

Πάμε λοιπόν να δοκιμάσουμε την νέα έκδοση του Dacia Sandero Streetway  1.0 TCe 100 PS LPG  η οποία έχει πετύχει απόλυτα στον στόχο της. Το Sandero Streetway στην τελευταία έκδοση ανανεώθηκε επί της ουσίας τόσο εμφανισιακά όσο και τεχνολογικά αποδεικνύοντας ότι είναι ένα αυτοκίνητο value for money.

Είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που "πατάει" στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault, πάνω στην οποία βασίζεται και το νέο Renault Clio.Από ότι καταλαβαίνετε  η επιλογή αυτή συνεισφέρει σε επίπεδο ακαμψίας, στιβαρότητας και φυσικά ασφάλειας. Όσον αφορά  τις διαστάσεις είναι 19 mm πιο μακρύ, 115 mm πιο πλατύ και 10 mm πιο χαμηλό.


Οι αλλαγές εντοπίζονται και στα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τα οποία υιοθετούν τη νέα ταυτότητα της Dacia, σε σχήμα “Υ”. Ακόμη και στην βασική έκδοση διαθέτουν τεχνολογία LED,  με καλύτερη εμβέλεια αλλά και εύρος φωτεινής δέσμης. Το αμάξωμα θυμίζει Renault Clio σε πιο... απλή μορφή με απαλές γραμμές και όμορφα φωτιστικά σώματα και στο πίσω μέρος.

 
Περνώντας στο εσωτερικό βλέπουμε ότι οι υπεύθυνοι σχεδίασης αποφάσισαν να κάνουν πιο μοντέρνο το όλο σύνολο. Έτσι σε μια προσπάθεια να δείξουν και οπτικά την αναβάθμιση έχουν χρησιμοποιήσει καλύτερα πλαστικά και σε μερικά σημεία τα έντυσαν με μαλακό υλικό. Επιπλέον τα υφάσματα είναι πιο ανοιχτόχρωμα στα καθίσματα. Τα τελευταία  διαθέτουν ενισχυμένη  δομή του σκελετού με χαρακτηριστικά αντιβύθισης (anti-whiplash) ενώ μπήκε χρώμα και στους αεραγωγούς.

 
Η τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της  στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ,οπου δεσπόζει η νέα οθόνη αφής 8 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας smartphone με Apple CarPlay και Android Auto. Ένθετη σε αυτή είναι και μια βάση για το κινητό σας,  η οποία αποδείχθηκε ιδαίτερα χρήσιμη καθώς συνδέεται με θύρα USB  με το infotainment του αυτοκινήτου.

Στα συν είναι και επιτέλους η τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων στις πόρτες όπως και των χειριστηρίων των ηλεκτρικών καθρεφτών.Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι με τους πίσω να κάθονται πιο άνετα λόγω μεγαλύτερου μεταξονίου. Ο χώρος για τις αποσκευές τους είναι στα 410 λίτρα ενώ οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι  για τα μικροαντικέιμενα στην καμπίνα  φτάνουν τα 21 λίτρα .Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.088/1.848/1.499 χλστ. με 2.604 χλστ. μεταξόνιο.


Ξεκινάμε λοιπόν γνωρίζοντας ότι στην "καρδιά" του μοντέλου υπάρχει ο χιλιάρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας  τούρμπο TCe της Renault Euro 6D-Full με απόδοση 100 ίππους στις  5000 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 170 Nm να εμφανίζεται από τις 2.000 σ.α.λ. Η ροπή στις χαμηλές στροφές δίνει ελαστικότητα στον κινητήρα ο οποίος ανεβάζει με ευκολία στροφές και με ομαλό τρόπο, χωρίς να γίνεται ιδιαίτερα αισθητός ο θόρυβος στην καμπίνα. Το μοτέρ συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και δείχνει την "ψυχή" του από τα πρώτα μέτρα.

Στο πάτημα του γκαζιού τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 182 χλμ./ώρα. 
Το ζητούμενο  δεν είναι μόνο οι επιδόσεις αλλά και η κατανάλωση καυσίμου.Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμάινεται από τα  5,8 – 6 λίτρα /100 χλμ.τιμή που πλησιάσαμε με ΄'αμυντική" οδήγηση.Στην πραγματικότητα σε φυσιολογικούς ρυθμούς  η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6,5-7 λίτρα ανά 100 χλμ.

Όμως όπως είπαμε το "μυστικό " της μεγαλύτερης οικονομίας κρύβεται στο εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης που διαθέτει. Η εργοστασιακή τοποθέτηση εγγυάται για την αξιοπιοστία του συστήματος  σε όλες τις συνθήκες. Η ενεργοποίηση και η απενεργοποίηση του σε κάθε στιγμή γίνεται με το πάτημα του σχετικού διακόπτη που βρίσκεται αριστερά στο ταμπλό. 


Όταν κινηθήκαμε με υγραέριο η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,4 με 7,7 λίτρα, τιμή που ικανοποιεί απόλυτα αν σκεφτείτε πόσο χαμηλά είναι η τιμή του υγραερίου σε σχέση με την βενζίνη. Όμως έχουμε ακόμη και ένα καλό καθώς τα ρεζερβουάρ βενζίνης και υγραεριίου είναι μεγάλα. Αναλυτικά έχουμε ντεπόζιτο 50 λίτρων για την βενζίνη και 40 λίτρων για το υγραέριο.Η συνολική αυτονομία που υπόσχεται είναι στα 1300 χιλιόμετρα .Η Dacia υποστηρίζει όσον αφορά τις επιδόσεις με βενζίνη σε σχέση με  υγραέριο δεν υπάρχουνι απόκλισεις . Οι εκπομπές ρύπων CO2 :119-127(Bενζίνη) / 106-113(LPG)

Στον δρόμο το νέο Dacia Sandero Stepway δείχνει και είναι σαφώς πιο στιβαρό από το προηγούμενο μοντέλο καθώς όπως είπαμε βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF του ομίλου της Renault δίνοντας και τα ανάλογα πλεονεκτήματα.Η διάταξη των αναρτήσεων είναι  γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά με ημιάκαμπτο άξονα πίσω και το μεγαλύτερο μεταξόνιο προσφέρει αυξημένη σταθερότητα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες με το τιμόνι να είναι "ελαφρύ"αλλά να έχει ικανοποιητική πληροφόρηση. Η ρύθμιση των αναρτήσεων ερίναι προσανατολισμένη στην άνεση με αποτέλσμα να απορροφά ικανοποιητικά τους κραδασμούς .


Το Dacia Sandero Stepway( στην έκδοση μας ) διέθετε  αναβαθμισμένο ESP, cruise control, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος ανάγκης ,σύστημα προειδοποίησης για εμπόδιο στο “τυφλό” σημείο,hiii assist και Park assist. Όσο για τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά και αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Για να αποκτήσετε το νέο Sandero Stepway που αποτελεί ένα οικονομικό  crossover που διαθέτει διπλό καύσιμο με εργοστασιακή σφραγίδα και εγγύηση  στην πιο πλούσια Style στα  14280 ευρώ. Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται 5 χρόνια εγγύησης και δωρεάν οδική βοήθεια 3 ετών.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top