Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz A 180 d Sedan 

Λιμουζίνα στα... μέτρα μας που κάνει την μεγάλη διαφορά

Mercedes-Benz A 180 d Sedan δοκιμή

Η Mercedes τολμά και κάνει την διαφορά την στιγμή που οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων  έχουν " διαγράψει" τα sedan μοντέλα από την γκάμα τους. Η νέα  Mercedes A-Class για πρώτη φορά στην ιστορία της διατίθεται με αμάξωμα τριών όγκων καλύπτοντας τις ανάγκες όσων αναζητούν ένα μοντέλο του είδους που να διαθέτει βαρύ όνομα, υψηλή ποιότητα κατασκευής , πολυτέλεια χωρίς το μέγεθος να ...τρομάζει. 


Η Mercedes A-Class Sedan αποτελεί ουσιαστικά την ...αδελφή της  hatchback A-Class και μάλιστα "πατάει" στο ίδιο πάτωμα με την τελευταία.Μιλάμε δηλαδή για ένα"δίδυμο" μοντέλο ειδικά μπροστά όπου είναι ακριβώς το ίδιο.ΜΙλάμε για  το χαμηλό ρύγχος με τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led  που "δένουν" με την  μεγάλη εξάγωνη μάσκα. 


Επιθετική σχεδίαση χωρίς εξτρίμ στοιχεία. Όταν τα μάτια σου φύγουν από μπροστά και "ταξιδέψουν πρός το πλάϊ διακρίνεις την ύπαρξη του τρίτου όγκου που δεν σε ξενίζει καθώς οι σχεδιαστές το έκαναν προσεκτική δουλειά έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι αρμονικό. Η οροφή χαμηλώνει προς τα πίσω θυμίζοντας βέβαια αρκετά την CLA χωρίς όμως να είναι τόσο...μυώδης.


Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα καλύπτουν και μέρος των φτερών  ενώ ο σχεδιασμός αυτός προσφέρει αεροδυναμικό συντελεστή 0,22 την στιγμή που η hatchback έκδοση είναι στα 0,25.Όσον αφορά τις διαστάσεις, η διαφορά έγκειται στο μεγαλύτερο μήκος κατά 130 χλστ. φτάνοντας πλέον στα 4.549 χλστ.  με το μεταξόνιο να παραμένει στα 2.729 χλστ.Στην πράξη ο χώρος αποσκευών διαθέτει 50 λίτρα περισσότερο αποθηκευτικό χώρο ο οποίος φτάνει συνολικά στα 420 λίτρα.


Στα hi tech στοιχεία του ποιοτικού εσωτερικού ανήκει το μακρόστενο πάνελ όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Μεταξύ αυτών και του συστήματος παρκαρίσματος με την ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας.

Το σύστημα αποτελείται ουσιαστικά από δυο ψηφιακές οθόνες διαστάσεων 10,25 ιντσών η κάθε μια ,οι οποίες ενώνονται μεταξύ τους σχηματίζοντας μια εννιαία μεγάλη. Και εδώ συναντάμε το γνωστό πλέον σύστημα MBUX της Mercedes ο χειρισμός του όποίου γίνεται είτε με φωνητικές εντολές(Hey Mercedes). 


Μιλάμε για τεχνητή νοημοσύνη με την οποία επικοινωνείς στα Αγγλικά με το αυτοκίνητο δίνοντας εντολές για τον κλιματισμό , την πλοήγηση και ακόμη και να καλέσεις κάποιον στο κινητό του τηλέφωνο. 


 Υπάρχουν και το touchpad στο τιμόνι για όσους προτιμούν τον πιο απλό χειρισμό. όσο για τα συστήματα ασφαλείας υπάρχει ημιαυτόνομη λειτουργία διατήρησης απόστασης , διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας ,ταχύτητας και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης. Όσο για τους χώρους οι επιβάτες αισθάνονται άνετα ενώ και η είσοδος αλλά και η έξοδος των πίσω γίνεται εύκολα με τα μεγάλο άνοιγμα των θυρών.


Ο κινητήρας της  Mercedes-Benz A 180 d Sedan  είναι ο υπερτροφοδοτούμενος diesel των 1,5 λίτρων ο οποίος έχει δεχθεί επεμβάσεις αναβάθμισης. Είναι πολιτσμένος  στην λειτουργία χωρίς να είναι ιδαίτερα αθόρυβος αλλά η ηχομόνωση της Mercedes είναι τέτοια που κάνει οδηγό και επιβάτες να νομίζουν ότι είναι...βενζινοκινητήρας. Η απόδοση του είναι 116 ίππους /4.000 σ.α.λ. με την ροπή των 1750 σ.α.λ  να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT με την κοντή πρώτη σχέση και τις υπόλοιπες έξι να είναι πιο μακριές.


Συμπαραστάτης στις...ορέξεις του οδηγού είναι καιτο σύστημα  Dynamic Select που διαθέτει τις επιλογές Eco, Comfort, Sport και Individual. Με την κάθε επιλογή ρυθμίζεις ανάλογα τον τρόπο οδήγηησης αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα, το βάρος του τιμονιού και τις στροφές που γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων.

Στην πράξη τώρα με το πάτημα του γκαζιού το μοτέρ δίνει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές  με την επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,6 δευτερόλπετα. Η ελαστικότητα συνεχίζεται και στις μεσαίες στροφές δίνοντας σβέλτη επιτάχυνση μέχρι την τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. Οι αλλαγές γίνονται χωρίς κρεμάσματα με την 7η μακριά ταχύτητα όταν ταξιδεύεις ,να λειτουργεί προς όφελος της οικονομίας καυσίμου. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ.


Όσον αφορά τώρα την οδική συμπεριφορά καταλαβαίνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα ότι οι Γερμανοί μηχανικοί της Mercedes έχουν δώσει προτεραιότητα στην άνεση. Η ανάρτηση φιλτράρει με επιτυχία τις ανωμαλίες του δρόμου με τον ημιάκαμπτο άξονα να κάνει εμφανή την παρουσία του μόνο σε ιδαίτερα κακοτράχαλες διαδρομές .Οι κλίσεις στις στροφές είναι ελάχιστες ακόμη και όταν ακινηθείτε με υψηλές ταχύτητες σε κλειστές στροφές με το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται πιστά στις εντολές σας. Τα πλούσια συστήματα που αναφέραμε  πιο πάνω (ό έλεγχος των οποίων γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης) επεμβαίνουν όποτε ξεπεράσετε τα όρια αποτελώντας μια "ομπρέλλα" ασφαλείας. 

Το σύστημα πέδησης αποδείχθηκε άμεσο και ακούραστο ακόμη και σε σκληρή χρήση.Η οδική  συμπεριφορά της είναι σαν της A-Class με το αυξημένο μήκος να μην κάνει την διαφορά όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα. Η τιμή για να την αποκτήστε είναι στα 30300 ευρώ . Μιλάμε για ένα "αστεράτο" αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με οικογενειακό προσανατολισμό.  
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top