Οδηγούμε το νέο Ford Ecosport 1,0

Φτιαγμένο για… «ψαγμένο»

Δοκιμή  Ford Ecosport 1,0

Επιτέλους το νέο EcoSport στην Ευρωπαϊκή έκδοση του είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα Λέμε επιτέλους καθώς αυτό το μικρό SUV καθυστέρησε να έρθει αν και έχει  όλα τα προσόντα για να κάνει λαμπρή  καριέρα. Στην χώρα όπου τα πολλά κυβικά …τιμωρούνται ανελέητα από την φορολογία, δεν είναι λίγο να έχεις στην διάθεση σου 140 άλογα από ένα μοτέρ μόλις 1000 κ. εκ. και με επιδόσεις μεγαλύτερου κινητήρα. Αν μάλιστα συνδυάσεις τα προσόντα και παραβλέψεις κάποια πράγματα όπως είναι τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό μετά από μια μικρή συμβίωση μαζί του καταλαβαίνεις ότι έχει φτιαχτεί για «ψαγμένο» οδηγό. Το νέο μοντέλο «πατάει» στο πάτωμα του Ford Fiesta ενός μοντέλου που εδώ και δεκαετίες είναι το best seller της Ford.

To EcoSport  με την πρώτη ματιά δείχνει ένα συμπαγές και επιβλητικό όχημα με τεράστια υπερυψωμένη μάσκα ψυγείου επενδυμένη με  νικελένιες λωρίδες που «δένει» αρμονικά με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν αυτά του Mondeo. Πίσω η σχεδίαση και τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν  στο MAX. Οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα τονίζουν την δυναμική του εμφάνιση ενώ τα πλαστικά στο κάτω μέρος αλλά και ο τρόπος ανοίγματος της πίσω πόρτας από το πλάι δείχνει και την τζιποειδή καταβολή του αυτοκινήτου. Υπάρχει διαθέσιμος και εξωτερικός πίσω τροχός που αν μη τι άλλο θα προσφέρει πιο «άγρια» off toad εμφάνιση.

Περνώντας στο εσωτερικό όλα παραπέμπουν στο Fiesta και στο B-MAX με το ταμπλό να είναι κατασκευασμένο όπως προαναφέραμε με σκληρά σκουρόχρωμα πλαστικά. Αυτή η επιλογή ίσως κάποιους να μην τους ενοχλήσει καθώς η συναρμολόγηση είναι εξαιρετικά προσεγμένη γεγονός που αποδεικνύεται από την έλλειψη ενοχλητικών τριγμών. Όπως αρμόζει σε όχημα τέτοιας κατηγορίας το νέο EcoSport διαθέτει 20 έξυπνες αποθηκευτικές θήκες μεταξύ των οποίων συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι όπου ψύχεις ακόμη και έξι κουτάκια αναψυκτικών. Όσον αφορά τον τομέα του εξοπλισμού πέρα από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες υπάρχουν διαθέσιμοι 7 αερόσακοι  και ESC.  SYNC και όλα τα συστήματα infotainment και ενημέρωσης όπως είναι η πλοήγηση και το ηχοσύστημα με θύρα USB-AUX και η έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας  .

Οι χώροι είναι πολύ καλοί ακόμα και για τους ψηλούς επιβάτες  καθώς υπάρχει «αέρας» για τα κεφάλια τους ενώ το πίσω κάθισμα διαθέτει  ρυθμιζόμενη κλίση. Οι επιβάτες έχουν διαθέσιμα  355 λίτρα τιμή που είναι από τις πιο υψηλές της κατηγορίας. Βέβαια  ο τρόπος που ανοίγει η πόρτα του πορτμπαγκάζ στο πλάι δυσκολεύει την φόρτωση σε στενό  χώρο όπως για παράδειγμα όταν ακριβώς πίσω έχει παρκάρει «κολλητά» άλλο αυτοκίνητο. Όμως τα προσόντα του αυτοκινήτου εντοπίζονται άμεσα όταν διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα και μάλιστα το «ταλαιπωρήσεις» σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.

Η «καρδιά» του EcoSport μπορεί να είναι μικρή σε μέγεθος καθώς μόλις 999  κ.εκ. όμως η τεχνολογία του τον καθιστά σε ένα από τα ισχυρότερα τουρμπάτα μοτέρ παγκοσμίως. Με τεχνολογίες Twin-independent Variable Cam Timing -Ti-VCT και άμεσου ψεκασμού  αποδίδει 140 άλογα στις 6000 σ.α.λ. με την ροπή των 18,3 κιλών να εμφανίζεται  από τις 1400 έως τις 4500 σ.α.λ. Παρά το αυξημένο βάρος των 1340 κιλών οι επιδόσεις  είναι ικανοποιητικότατες. Τα 0-100 χλμ. με την βοήθεια του 5αριού μηχανικού κιβωτίοπυ με τις σχετικά μακριές 5 σχέσεις  έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει με ευκολία τα 190 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση με «μαλακό» πόδι δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ενώ με «βαρύ» άγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. (εκπομπές CO2 125 γρμ./χλμ.) .

Στον  τομέα της οδικής συμπεριφοράς οι μειωμένες κλίσεις στην άσφαλτο (με βάση βέβαια το αυξημένο ύψος) το ακριβές τιμόνι αλλά και το άκαμπτο πλαίσιο προσφέρουν το αίσθημα της ασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες ακόμη και όταν κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς. Το θέμα είναι ότι παρά την έλλειψη τετρακίνησης το EcoSport κινείται  με ιδιαίτερη ευκολία σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, ξεπερνά χωρίς …απώλειες  τις λακκούβες, και όλα αυτά χάρη στην αυξημένη κατά 190 χλστ. Απόσταση από το έδαφος , την γωνία προσέγγισης των 21 μοιρών, την γωνία αναχώρησης των 33,3 μοιρών και το βάθος βύθιοσης των 550 χλστ. Σε όλες τια περιπτώσεις  το σύστημα πέδησης αποδείχθηκε άμεσο και αποτελεσματικό. Το Ford Ecosport 1,0 έχει όπως είπαμε πολλά προσόντα που το καθστούν στις πρώτες θέσεις  της λίστας των υποψηφίων αγοραστών που επιζητούν ένα πλούσια εξοπλισμένο όχημα SUV με όμορφη σχεδίαση και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου  και γρήγορο… ατιμώρητο από την εφορία κινητήρα. Για να το αποκτήσετε πρέπει να διαθέσετε 20546  ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top