IAB Europe: Ισχυρή ανάπτυξη της ψηφιακής διαφήμισης το 2022  

Αυξήθηκε κατά 9,8% και εκτιμάται ότι έφτασε τα 86 δισ. ευρώ

ADEX 2022

Ο IAB Europe, η κορυφαία ευρωπαϊκή ένωση για το οικοσύστημα ψηφιακής διαφήμισης και μάρκετινγκ, ανακοίνωσε ότι η δαπάνη της ψηφιακής διαφήμισης στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 9,8% το 2022, φτάνοντας σε αξία τα 86 δισ. ευρώ.

Digital Διαφημιστική Δαπάνη 2022 

Στο δέκατο έβδομο έτος της, η μελέτη συγκριτικής αξιολόγησης AdEx Benchmark είναι ο πιο έγκυρος οδηγός για τις διαφημιστικές δαπάνες στην Ευρώπη με δεδομένα που συλλέγονται από όλες τις εθνικές αγορές για να παρέχουν ένα συνολικό εναρμονισμένο αριθμό για την Ευρώπη. Οι διαφορές στη μελέτη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι: 

α. Η μελέτη διεξάγεται σε περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού για 1η φορά.
β. Για το 2022, ο IAB Europe τροποποίησε τη γεωγραφική κάλυψη της AdEx Benchmark για να αφαιρέσει τη Λευκορωσία και τη Ρωσία και να προσθέσει νέες αγορές: Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία, πράγμα που σημαίνει ότι η μελέτη καλύπτει πλέον 29 ευρωπαϊκές αγορές. 

Παρά τις οικονομικές και πολιτικές αντιξοότητες στην Ευρώπη, το 2022 προστέθηκαν 7,7 δισ. ευρώ στο σύνολο της αγοράς ψηφιακής διαφήμισης. Μεταξύ των αγορών, η Τουρκία πέτυχε την ισχυρότερη συνολική ανάπτυξη 93,3%.

Ο Daniel Knapp, Chief Economist του IAB Europe, σχολίασε τα αποτελέσματα: «Tα brands ψηφιοποιούν τις συνολικές δραστηριότητές τους για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα και στο ίδιο πνεύμα μετατοπίζουν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους σε ψηφιακούς. Έτσι, η ψηφιακή διαφήμιση στην Ευρώπη γνώρισε ισχυρή ανάπτυξη παρά το ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον. Αυτό δείχνει την ενισχυμένη  σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας για τα brands κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ύφεσης, λόγω της δυνατότητας μέτρησης και της απόδοσής της».

Audio και video παρουσιάζουν την ισχυρότερη ανάπτυξη

Η μελέτη δείχνει ότι το audio σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε όλες τις μορφές το 2022 με αύξηση 22,1% στα 0,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Το βίντεο γνώρισε επίσης σημαντική ανάπτυξη με αύξηση 13,6% για να αποτιμήσει την επένδυση σε 18,3 δισ. ευρώ. Εν τω μεταξύ, η οθόνη αυξήθηκε κατά 9,5% στα 40,1 δισεκατομμύρια ευρώ με την αναζήτηση να παρουσιάζει αύξηση 10,7% στα 37,4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ελλάδα

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 20η θέση στην Ευρώπη, φτάνοντας τα 276 εκ ευρώ σε ψηφιακή διαφημιστική δαπάνη και στην 24η θέση σε ποσοστό αύξησης 7.3% το 2022.

Για την περίοδο 2019-2022, η πραγματική αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης-αποπληθωρισμένη- είναι 12.1% και κατατάσσει τη χώρα μας στη 10η θέση ανάμεσα στις 29 ευρωπαϊκές αγορές που συμμετέχουν στην μελέτη.

Στο Display η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 6.6%, χαμηλότερη από το ΜΟ της Ευρώπης ο οποίος διαμορφώθηκε στο 9.5%. Στο Video display η Ελλάδα κατέχει την 15η θέση με αύξηση 10.5% το 2022 και πάλι χαμηλότερη από τον Μ.Ο της Ευρώπης που είναι 11.1%.

Το Full Report Adex Benchmark 2022, με αναλύσεις και συμπεράσματα διατίθεται δωρεάν στα μέλη του IAB Hellas.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top