Click away: Πώς επιστρέφουμε ένα προϊόν που δεν το θέλουμε

Τα δικαιώματα των καταναλωτών για την παράδοση εκτός καταστήματος

click away επιστροφές προϊόντων

Με την αγορά να έχει γίνει άνω κάτω λόγω κορωνοϊού και τους καταναλωτές αλλά και τους καταστηματάρχες να αναζητούν τρόπους… επιβίωσης,  πολλά είναι τα ερωτήματα που γεννώνται τόσο για τα δικαιώματά τους αλλά και για το τι γίνεται σε περίπτωση επιστροφής ενός προϊόντος που έχει αγοραστεί με τη μέθοδο του click away.

Μετά το click away έρχεται το drive through για τα μεγάλα εμπορικά κέντρα

Για τον λόγο αυτό, το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έδωσε διευκρινίσεις για το τι ισχύει σε περίπτωση που το προϊόν που αγόρασαν οι καταναλωτές με τη μέθοδο της παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) δεν τους ταιριάζει και θέλουν να το επιστρέψουν.

Click away: Πώς θα ψωνίζουμε από τα εμπορικά καταστήματα

Αν η αγορά έγινε μέσω οργανωμένου ηλεκτρονικού καταστήματος και η σύμβαση συνήφθη από απόσταση με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το τηλέφωνο, η τηλεομοιοτυπία ή το Διαδίκτυο, μέχρι και τη στιγμή σύναψης της σύμβασης, τότε οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, ανεξαρτήτως του τρόπου παραλαβής του (με courier ή αυτοπροσώπως) και χωρίς άλλη επιβάρυνση, εκτός από το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών.

Click away: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη λειτουργία των καταστημάτων

Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση ο προμηθευτής να έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή ο προμηθευτής να έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό.

Click away: Δωρεάν τα SMS – Η λύση για όσους δεν έχουν eshop

Πώς λειτουργεί το click away

  • Γίνεται καταχώρηση της παραγγελίας από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) είτε μηνύματος (SMS) που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και Αριθμό Φορολογικού Μητρώου της επιχείρησης, χρονικό διάστημα παραλαβής που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δύο ώρες συνολικά.
  • Η παραλαβή γίνεται από ένα άτομο και μόνο από ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο των καταστημάτων. 
  • Πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή. 
  • Κατά την παραλαβή τηρείται ελάχιστη απόστασης δύο μέτρων μεταξύ πελατών, ο μέγιστος αριθμός ατόμων στην αναμονή είναι 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής δέκα λεπτά.

Μετακίνηση για παραλαβή με click away

Ειδικά, για την προμήθεια αγαθών μέσω της διαδικασίας προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away) ο πολίτης υποχρεούται να φέρει επιπρόσθετα ηλεκτρονικό αποδεικτικό έγγραφο της προαγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) ή σχετικό αποδεικτικό μήνυμα (SMS) ή το αποδεικτικό της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top