Νέος περιβαλλοντικός φόρος: Τι είναι και ποιους θα επιβαρύνει

Οι Ευρωπαίοι θέλουν και κοινή φορολογία στο αυτοκίνητο

Πολλά κέρματα

Θέμα επιβολής ενός νέου «πράσινου» φόρου τέθηκε στη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ελσίνκι, ανάβοντας… φωτιές.

Με μπροστάρηδες την Ολλανδία, τη Σουηδία και τη Γερμανία, στο τραπέζι έπεσε η πρόταση για ειδικό φόρο στις αεροπορικές μετακινήσεις, υπό το σκεπτικό «όποιος ρυπαίνει περισσότερο, πληρώνει περισσότερο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε αντίδραση από τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, ειδικά από τις μικρότερες (Μάλτα και Κύπρος).

Το ζήτημα του πανευρωπαϊκού πράσινου φόρου δεν έρχεται για πρώτη φορά στο προσκήνιο. Πολλές φορές στο παρελθόν έχει γίνει συζητήσεις στην ΕΕ για μια κοινή αντιμετώπιση της φορολογίας των αυτοκινήτων, με μείωση των Τελών Ταξινόμησης, δηλαδή των φόρων για την απόκτηση, αλλά μεγάλη αύξηση των φόρων στα καύσιμα ή και των Τελών Κυκλοφορίας.

Μειώνεται η φορολογία και στο αυτοκίνητο: Ποιοι και πόσα γλιτώνουν

Η λογική πίσω από αυτή την πρόταση  είναι ότι πρέπει να επιβαρύνονται όσοι κάνουν μεγαλύτερη χρήση ρυπογόνων μέσων. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι - βάσει των στοιχείων του Tax Foundation - η Ελλάδα είναι στη μέση της λίστας για τον φόρο στις αεροπορικές μετακινήσεις στην Ευρώπη, με 9,72 ευρώ ανά επιβάτη.

Πολύ χαμηλά βρίσκονται η Ισπανία με 2,57 ευρώ ανά επιβάτη, η Ουγγαρία με 1,77 ευρώ ανά επιβάτη, η Πορτογαλία με 0,19 ευρώ ανά επιβάτη και η Τσεχία με 0,14, ενώ οι πρώτες θέσεις ανήκουν σε Ηνωμένο Βασίλειο με 40,04 ευρώ ανά επιβάτη, η Ιταλία με 22,82 ευρώ ανά επιβάτη και η Νορβηγία με 19,98 ευρώ ανά επιβάτη.

Η Κύπρος, η Μάλτα, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο δεν έχουν τέτοιο φόρο.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top