Νέα έρευνα για την πτώση του μετεωρίτη στη Γη

«Τρομακτικό το σκηνικό μετά τη σύγκρουση»

Νέα έρευνα για την πτώση του μετεωρίτη στη Γη

Ο μετεωρίτης που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους προκάλεσε επίσης και τεράστιες πυρκαγιές που επεκτάθηκαν σε χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο σύγκρουσης σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Ο τεράστιος μετεωρίτης χτύπησε τη χερσόνησο του Γιουκατάν εκεί που είναι τώρα το Μεξικό στο τέλος της Κρητιδική περιόδου, δηλαδή 66 εκατομμύρια χρόνια πριν.

Η καταστροφική αυτή σύγκρουση έθεσε τέλος στη βασιλεία των δεινοσαύρων και ξεκίνησε τον μαζικό αφανισμό τους ενώ αφανίστηκαν και άπειρα άλλα είδη φυτών και ζώων που ζούσαν τότε στη Γη.

Υπήρξαν πολλές θεωρίες σχετικά με τις συνθήκες πίσω από τις καταστροφικές φωτιές που ξέσπασαν με την πτώση του μετεωρίτη.

Πλέον νέα έρευνα καταδεικνύει πως και πότε ξεκίνησαν αυτές οι φωτιές και έχουμε μια σαφή εικόνα από την τρομακτική κατάσταση που επικρατούσε αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Πώς να «καθαρίσετε» εύκολα το ψηφιακό σας αποτύπωμα από το Διαδίκτυο

Με την ανάλυση ορυκτών από το σημείο της σύγκρουσης, μια ομάδα γεωεπιστημόνων από το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μεξικό και τη Βραζιλία ανακάλυψαν πρόσφατα πως κάποιες από τις φωτιές ξέσπασαν μόλις σε διάρκεια λεπτών από την πτώση σε απόσταση έως και 2,500 χιλιομέτρων από το σημείο σύγκρουσης.

Οι φωτιές που ξέσπασαν κοντά στις ακτές σβήστηκαν γρήγορα καθώς σημειώθηκε τεράστιο τσουνάμι.

Ο καθηγητής Ben Kneller, από το Πανεπιστήμιο του Αμπερντίν είναι ανάμεσα στους συγγραφείς της μελέτης.

Εξήγησε πως «μέχρι τώρα δεν ήταν σαφές αν οι φωτιές προκλήθηκαν ως άμεσο αποτέλεσμα από τη σύγκρουση όμως η έρευνά μας καταδεικνύει πως και πότε ξεκίνησαν αυτές οι πυρκαγιές».