Συντριβή ελικοπτέρου: Λάθος του πιλότου ή μηχανική βλάβη

Εμπειρότατος ο πιλότος και εθελοντής πυροσβέστης

Ένας από τους πιο έμπειρους πιλότους ήταν ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου που συνετρίβη τη Δευτέρα σε ουρανοξύστη στη Νέα Υόρκη, ξυπνώντας μνήμες από την 11η Σεπτεμβρίου. 

Ο 58χρονος Τιμ Μακόρμακ σκοτώθηκε όταν το ελικόπτερο που κυβερνούσε έπεσε στην οροφή ενός κτιρίου στο κέντρο του Μανχάταν και αμέσως τυλίχθηκε στις φλόγες. 

Το ελικόπτερο είχε απογειωθεί έντεκα λεπτά νωρίτερα από την οροφή ενός κτιρίου 51 ορόφων στην 7η Λεωφόρο. Το θύμα, φέρεται να πήρε το ελικόπτερο για να πάει στο Νιου Τζέρσεϊ όπου και κατοικούσε.

Το σημείο, όπου συνετρίβη το ελικόπτερο - φωτογραφία: AP Images

Σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ο Μακόρμακ ήταν εθελοντής πυροσβέστης από το 1994 κα είχε υπηρετήσει ως αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος για μια δεκαετία. Ήταν επίσης μέλος του Τμήματος Πυρκαγιάς LaGrange.

Οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος βρίσκονται σε εξέλιξη, αν και οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κάποιο μηχανικό πρόβλημα που ενδεχομένως να παρουσίασε το ελικόπτερο και όχι για λάθος του κυβερνήτη. 

Ο Μακόρμακ έλαβε το εμπορικό του πιλοτικό πιστοποιητικό το 2004, σύμφωνα με τα αρχεία της Federal Aviation Administration και μόλις τον περασμένο μήνα είχε περάσει τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις. 

Συντρίμια του ελικοπτέρου στη Νέα Υόρκη - φωτογραφία: AP Images

Ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Μπιλ ντε Μπλάσιο σημείωσε σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους πως ο πιλότος θα έπρεπε να έχει πάρει άδεια από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για να πετάξει πάνω από την πόλη και κοντά στο αεροδρόμιο Λα Γκάρντια. 

Προς το παρόν γίνεται έρευνα για το αν ο πιλότος είχε επικοινωνήσει με το αεροδρόμιο Λα Γκάρντια πριν απογειωθεί. Η FAA, ανέφερε πως δεν χειρίστηκαν την συγκεκριμένη πτήση οι ελεγκτές.

Σύμφωνα με την νομοθεσία, τα ελικόπτερα από την Νέα Υόρκη, οφείλουν να ενημερώσουν το αεροδρόμιο και να πάρουν άδεια απογείωσης. Ωστόσο δεν είναι τόσο αυστηροί στον νόμο αυτό και κάνουν τα στραβά μάτια. Επίσης έχουν υποχρέωση να πετούν κάτω από τα 1.110 πόδια (335 μέτρα), αλλιώς αν πάνε ψηλότερα, θα πρέπει να πάρουν άδεια από το αεροδρόμιο, που θα τους καθοδηγεί. Αυτό είναι ένα άλλο στοιχείο που ερευνάται.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top