Συντριβή Boeing 737 MAX 8: Τι έδειξαν τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους

Το ύποπτο λογισμικό που ενεργοποιήθηκε πριν την τραγωδία στον αέρα

Το φως της δημοσιότητας είδε το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή του Boeing 737 MAX 8 των αιθιοπικών αερογραμμών, το οποίο παρέσυρε στον θάνατο 157 ανθρώπους, μόλις λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Wall Street Journal», τα πρώτα ευρήματα από τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους, δείχνουν ότι πιθανότατα το ύποπτο λογισμικό ασφάλειας και ελέγχου για την αποτροπή απώλειας στήριξης είχε ενεργοποιηθεί όταν το αεροσκάφος κατέπεσε.

Στελέχη της επιτροπής που διενεργεί την έρευνα για το δυστύχημα της 10ης Μαρτίου, φέρονται να ενημέρωσαν στελέχη της αμερικανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA).

Πανικόβλητος ζητούσε να επιστρέψει ο πιλότος του Boeing που συνετρίβη

Αεροπορική τραγωδία στην Αιθιοπία: Συγκλονίζει ο Έλληνας που σώθηκε!

Ένα από τα μαύρα κουτιά του μοιραίου Boeing. Φωτογραφία: Αssociated Press

Είχε ταχύτητα διπλάσια από το κανονικό

Την προηγούμενη εβδομάδα πληροφορίες του Reuters ανέφεραν πως το μοιραίο αεροσκάφος είχε ταχύτητα  διπλάσια από το κανονικό.
Πληροφορίες ήθελαν από την πρώτη στιγμή κάτι να μην πηγαίνει καλά με την πτήση 302 των αιθιοπικών αερογραμμών.

Όπως έγινε γνωστό, στις ηχογραφήσεις που έχουν καταγραφεί μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων, ακούγεται μια φωνή από το πιλοτήριο να ζητά την άδεια να σκαρφαλώσει στα 14.000 πόδια πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, και 6.400 πόδια πάνω από το αεροδρόμιο.

Λίγα λεπτά μετά, και ενώ το Boeing είναι στα 10.800 πόδια, εξαφανίζεται από τα ραντάρ.

«Είπε ότι υπήρχε πρόβλημα ελέγχου με τη πτήση. Γι΄αυτό ήθελε να ανέβει πιο ψηλά», προσθέτει η ανώνυμη πηγή, τονίζοντας πως η φωνή από το πιλοτήριο ακουγόταν πολύ νευρική και ανήσυχη

Ειδικοί εξήγησαν στο Reuters, πως συνήθως οι πιλότοι ζητούν άδεια να ανέβουν πιο ψηλά, όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα κοντά στο έδαφος και θέλουν να κάνουν μανούβρες προκειμένου να αποφύγουν κάποιο δύσκολο σημείο, όπως στην περίπτωση της Αντίς Αμπέμπα που είναι «περικυκλωμένη» από λόφους και ακολουθούν στα βόρεια τα βουνά Entoto.

Δημοσίευμα των προηγούμενων ημερών από τους «New York Times» ήθελε η πανικόβλητη φωνή να ανήκει στον πιλότο, Yared Getachew, ωστόσο η πηγή που μίλησε στο Reuters και φέρεται να έχει ακούσει την εν λόγω ηχογράφηση δεν το επιβεβαιώνει, δηλώνοντας πως δεν είναι σίγουρη σε ποιον από τους δύο κυβερνήτες ανήκε, καθώς είναι πιθανό να μιλούσε και ο δεύτερος πιλότος, ο Ahmed Nur Mohammod Nur.

Τα πρώτα μοιραία λεπτά μετά την απογείωση και η συντριβή

Με το που απογειώθηκε από τον αεροδριάδρομο, η πτήση 302 ακολούθησε τον τυπικό κανόνα SID, που επιβάλλει οι πιλότοι να μιλούν με τον πύργο ελέγχου ώστε να επιβεβαιώσουν πως όλα είναι καλά.

Αυτό συνέβη και όλα έδειχναν φυσιολογικά. Μόλις δύο λεπτά αργότερα, η φωνή από το πιλοτήριο ζήτησε να διατηρήσει την ίδια διαδρομή αλλά να ανέβει στα 14.000 πόδια.

Η ταχύτητα του αεροσκάφους εκείνη την ώρα ήταν ασυνήθιστα μεγάλη, φτάνοντας περίπου τα 460 μίλια την ώρα, αντί τα 200-250 μίλια/ώρα που είναι το φυσιολογικό.«Είναι πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα» σημείωσε η πηγή.

Δεν πέρασαν άλλα δύο λεπτά και το πιλοτήριο σε νέα επικοινωνία άρχισε να λέει «break break», ένα σινιάλο ότι αυτό που συνέβαινε ήταν επείγον. «Ακουγόταν πολύ τρομαγμένος» τόνισε η πηγή.

«Ζητούσε άδεια να επιστρέψει. Ο πύργος ελέγχου του είπε να επιστρέψει από δεξιά καθώς στα αριστερά ήταν η πόλη». Αμέσως μετά το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ σε ύψος 10.800 ποδιών, το υψηλότερο που κατάφερε να φτάσει μετά την απογείωσή του. Οι ειδικοί τονίζουν πως ο αεροδριάδρομος της Aντίς Αμπέμπα είναι ανυψωμένος σε περίπου 7.600 πόδια, κάτι που σημαίνει ότι το μοιραίο Boeing κατάφερε να φτάσει μόλις τα 3.000 πόδια πάνω από το έδαφος.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top