Δε φαντάζεστε τι «κρύβουν» τα κίτρινα παπάκια του μπάνιου

Ένα πείραμα έκαναν Αμερικανοί και Ελβετοί ερευνητές και αποκάλυψαν τι εμπεριέχει η γνωστή «παρέα» της μπανιέρας

Ένα πείραμα έκαναν Αμερικανοί και Ελβετοί ερευνητές και αποκάλυψαν τι κρύβουν τα κίτρινα παπάκια από καουτσούκ, γνωστή «παρέα» της μπανιέρας.

Σύμφωνα με τη μελέτη τους λοιπόν, από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Υδατικών Επιστημών και Τεχνολογίας και το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, η οποία δημοσιεύθηκε την Τρίτη στο περιοδικό Biofilms και Microbiomes, οι χαριτωμένοι κίτρινοι φίλοι αποτελούν καταφύγιο πολλών μικροβίων.

Μετρώντας τους δυσάρεστους μικροοργανισμούς που «κολυμπούν» μέσα στα παιχνίδια βρήκαν ότι στα 4 από τα 5 παπάκια εντοπίστηκαν «δυνητικά παθογόνα βακτήρια».

Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνονται η “Legionella” και η “Pseudomonas aeruginosa”, βακτήρια που «συχνά είναι υπεύθυνα για νοσοκομειακές λοιμώξεις».

Τέλος τώρα τα παπάκια; Οι ερευνητές, που έλαβαν χρηματοδότηση από την ελβετική κυβέρνηση, για την έρευνα προτείνουν τη χρήση υψηλότερης ποιότητας καουτσούκ, προκειμένου να αποτραπεί η ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων από τα αγαπημένα παπάκια.