«Εκτός τηλεκπαίδευσης 1 στους 4 μαθητές. Δεν έχουν εξοπλισμό»

Αναφορές από γονείς που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα

Όλα όσα είπε ο Γιώργος Τρούλης αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ)

«Περίπου το ένα τέταρτο του μαθητικού πληθυσμού φαίνεται να έχει αδυναμία πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης εξοπλισμού», λένε στο star.gr οι Ομοσπονδίες των δασκάλων και των καθηγητών, οι οποίες δέχονται πλήθος αναφορών για τέτοιου είδους φαινόμενα από εκπαιδευτικούς ανά την επικράτεια.

Μητσοτάκης σε μαθητές δημοτικού: Τα σχολεία είναι τα πρώτα που θα ανοίξουν

«Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες μαθητών που ανήκουν σε μειονεκτούντες κοινωνικές ομάδες, όπως είναι τα παιδιά των μεταναστών, των προσφύγων, των Ρομά και προφανώς πάρα πολλά ελληνόπουλα τα οποία βρίσκονται σε χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα και αδυνατούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση», τόνισε στο star.gr ο Γιώργος Τρούλης αντιπρόεδρος της ΔΟΕ.

Όπως σημείωσε, το φαινόμενο έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω όξυνση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

«Εκεί που φαίνεται να υπάρχει μία μεγαλύτερη επιβάρυνση είναι στις ορεινές και στις ακριτικές περιοχές όπου και το οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο των περιοχών έχει κάποιες αδυναμίες», σημείωσε.

Σχολεία: Θα ανοίξουν πριν ή μετά τις γιορτές - Τι δήλωσε η Σοφία Ζαχαράκη

«Σταγόνα στον ωκεανό τα τάμπλετ και τα laptop του Υπουργείου» 

Σύμφωνα με τον κ. Τρούλη, από πλευράς του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης δεν υπάρχει μέριμνα για να καλυφθεί η ανάγκη για παροχή εξοπλισμού στο σύνολό της, παρά μόνο «αποσπασματικά και περιοδικά όπως εμφανίζεται τώρα». 

Όπως πρόσθεσε, αρχικά το υπουργείο μιλούσε για την αποστολή 40.000 συσκευών tablet και φορητών υπολογιστών στα σχολεία, ενώ αργότερα η υφυπουργός Παιδείας εξήγγειλε ότι αυτός αριθμός θα αγγίξει τις 90.000.

Σήμερα, σύμφωνα με τη ΔΟΕ οι συσκευές δεν έχουν φτάσει σε όλες τις περιοχές, ενώ όπου έφτασαν ο αριθμός τους δεν επαρκεί για να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες.

Σύψας: Δε θα ανοίξει τίποτα στις 7 Δεκεμβρίου, ούτε τα σχολεία

«Σε μία σχολική μονάδα 300- 350 μαθητών πηγαίνουν περίπου 5 με 6 tablet. Είναι μία σταγόνα στον ωκεανό όταν μιλάμε για 1,3 εκατομμύριο μαθητές πανελλαδικά», σημείωσε ο κ. Τρούλης.

Όπως εξήγησε, ακόμη κι αν πραγματικά φτάσουν μέχρι τον Ιανουάριο -  Φεβρουάριο οι 90.000 συσκευές που εξήγγειλε η υφυπουργός, θα καλύπτουν ένα πολύ μικρό κομμάτι των αναγκών, «ειδικά αν μιλάμε για το 25% του μαθητικού πληθυσμού το οποίο αδυνατεί να έχει πρόσβαση».

Υπουργείο Παιδείας: 90.000 tablet και laptop στα σχολεία για τηλεκπαίδευση

«Να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Πορτογαλίας»

Από την πλευρά της η Διδασκαλική Ομοσπονδία ζητάει τη δραστική παρέμβαση του κράτους για την επίλυση του προβλήματος, ακολουθώντας το πρότυπο της Πορτογαλίας. 

«Είδαμε ότι στην Πορτογαλία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης υπήρχε αξιοποίηση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, όπου κάλυψαν το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού με αντίστοιχες συσκευές», είπε ο κ. Τρούλης.  

Την ίδια ώρα όπως πρόσθεσε, προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα προκαλεί το γεγονός ότι στο νέο προϋπολογισμό που έχει κατατεθεί στη Βουλή οι δαπάνες για την εκπαίδευση είναι ίδιες με την προηγούμενη χρονιά.

Lockdown: Η εβδομάδα των αποφάσεων για τα Χριστούγεννα

«Μάλιστα στη στήλη όπου γίνεται αναφορά στις δαπάνες για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, βλέπουμε το υπουργείο Παιδείας να έχει μηδέν», είπε χαρακτηριστικά.

Σε κάθε περίπτωση η ΔΟΕ αναφέρει ότι δεδομένου η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, θα πρέπει να διασφαλιστούν οι υγειονομικοί όροι ούτως ώστε να ανοίξουν τα σχολεία και μην ξανακλείσουν έως το τέλος της χρονιάς.

«Θα πρέπει να επενδύσουμε στην επόμενη μέρα να ανοίξουν οι σχολικές μονάδες με κανονικές διαδικασίες. Δεν μπορεί να αντικατασταθεί η διδασκαλία με την τηλεκπαίδευση, η οποία καλύπτει μία ανάγκη σε περίοδο κρίσης», είπε ο κ. Τρούλης.

Τηλεκπαίδευση (φωτογραφία αρχείου eurokinissi)

«Δε γίνεται ποιοτικό το μάθημα μέσα από κινητό τηλέφωνο»

Η επέκταση της τηλεργασίας μέσα στην καραντίνα, σε συνδυασμό με την τηλεκπαίδευση, έχουν δημιουργήσει ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό ακόμη και στα πιο οργανωμένα νοικοκυριά. Στη νέα καθημερινότητα, γονείς και παιδιά μοιράζονται τα tablet, τα laptop και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του σπιτιού, ενώ κάποιοι από τους μαθητές αναγκάζονται ελλείψει άλλων να χρησιμοποιούν συσκευές smart phone για να μπουν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.

10 έξυπνες ιδέες για να απασχολήσετε τα παιδιά στο σπίτι!

«Ιδιαίτερα για τα παιδιά των μικρότερων τάξεων του δημοτικού και του νηπιαγωγείου, η παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από ένα smart phone και από μια μικρή οθόνη, δεν αποτελεί ποιοτική διαδικασία», τόνισε ο κ. Τρούλης.

Όπως πρόσθεσε, το προσεχές διάστημα η ΔΟΕ αναμένεται να συλλέξει αναλυτικά στοιχεία για τα παιδιά που μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση από κινητά τηλέφωνα.

Μάσκα στο σχολείο: Οδηγίες για να πείσουμε τα παιδιά μας στο star.gr

«Δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά μαθητές να αδυνατούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση λόγω οικονομικής αδυναμίας»

Αναφερόμενος στα δημοσιεύματα που αφορούσαν γονιό στη Β. Ελλάδα ο οποίος αδυνατώντας να πληρώσει το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος φέρεται να παρακάλεσε τον τεχνικό να παρατείνει τη διακοπή του ρεύματος έως ότου το παιδί του τελειώσει το μάθημα μέσω τηλεκπαίδευσης, ο κ. Τρούλης έκανε λόγο για μία τραγική εικόνα. 

«Αυτό είναι μία κραυγή αγωνίας. Δεν είναι μεμονωμένο το περιστατικό. Πάρα πολλές οικογένειες αδυνατούν, αλλά επειδή υπάρχει ένα αίσθημα αξιοπρέπειας δε δημοσιοποιούν και δεν κοινοποιούν το πρόβλημά τους», είπε.

Άνοιγμα σχολείων και χρήση μάσκας - Απαντήσεις σε 25 κρίσιμα ερωτήματα

Σύμφωνα με τον ίδιο, στην περίπτωση που ένα παιδί δεν μπορεί να παρακολουθήσει την τηλεκπαίδευση επειδή δεν έχει τη δυνατότητα της πρόσβασης, καταλύεται αυτό το οποίο θα έπρεπε το κράτος να τηρήσει, τη συνταγματική επιταγή δηλαδή της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση.

«Το είδαμε και με το περιστατικό στον Πύργο Ηλείας με τα παιδάκια στο καφενείο», είπε.

Πώς θα γίνει η επιστροφή στα σχολεία - Σενάρια για εναλλάξ παρουσία μαθητών

Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Τρούλης η κατεύθυνση της ΔΟΕ προς τους συναδέλφους όταν έρχονται αντιμέτωποι με τέτοιου είδους περιστατικά, είναι να παρέχουν εξοπλισμό στα παιδιά για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Ωστόσο, σημείωσε πως αυτό ενέχει ένα πολύ πεπερασμένο πλαίσιο παρέμβασης, καθώς είναι φύσει αδύνατο να καλυφθούν πάρα πολλές περιπτώσεις σε μία συγκεκριμένη περιοχή.

Υπάρχουν και περιπτώσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι αν έχουν τη δυνατότητα, δίνουν δικές τους συσκευές στους μαθητές με ανάγκη.

Τα προβλήματα της πλατφόρμας webex

Σε ό,τι έχει να κάνει με την πλατφόρμα webex, μέσω της οποίας γίνεται η τηλεκπαίδευση, ο κ. Τρούλης σημείωσε ότι φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί και τα όποια προβλήματα καταγράφονται με αυτήν πλέον είναι μεμονωμένα. 

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι προβλήματα δημιουργούνται κυρίως με τις χαμηλές ταχύτητες του ίντερνετ.

Συνεπιμέλεια: Εξετάζεται η εναλλασσόμενη κατοικία για τα παιδιά

«Όταν μπαίνουν πολλοί άνθρωποι μέσα στο ίδιο ρούτερ για να κάνουν ταυτόχρονα την εργασία ή τα μαθήματά τους μπορεί να παγώνει η εικόνα ή να μην ακούγεται καλά ο ήχος», είπε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τέτοιου είδους προβλήματα καθιστούν ακόμη πιο επιβαρυντική τη διεξαγωγή ποιοτικού μαθήματος, καθώς ήδη η σχολική ώρα έχει συμπυκνωθεί από τα 45 λεπτά που ήταν δια ζώσης στα 30 λεπτά της ώρας.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top