Η Ford και οι... ελιές

H Ford κατασκευάζει εξαρτήματα οχημάτων από ελαιόδεντρα

H Ford κατασκευάζει εξαρτήματα οχημάτων από ελαιόδεντρα

Ως γνωστόν, τα ελαιόδεντρα παράγουν έναν καρπό ο οποίος καταναλώνεται σε όλο τον κόσμο με τη μορφή σνακ, λαδιού ή και πάστας ελιάς. Τώρα, η Ford διερεύνησε τη δυνατότητα χρήσης των κλαδιών και των φύλλων που απορρίπτονται κατά τη συγκομιδή για την κατασκευή πιο βιώσιμων εξαρτημάτων στα οχήματά της.

Η δοκιμή διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος COMPOlive, το οποίο έχει δεσμευτεί για την επίτευξη περιβαλλοντικής αλλαγής στην ελαιοπαραγωγή, τη χρήση βιοσύνθετων υλικών αντί για πλαστικό και την υποστήριξη της κυκλικής οικονομίας.

 H Ford κατασκευάζει εξαρτήματα οχημάτων από ελαιόδεντρα

Η χρήση καταλοίπων από τη συγκομιδή ελιάς με σκοπό την παραγωγή εξαρτημάτων στα σύγχρονα αυτοκίνητα θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις ποσότητες πλαστικού που χρησιμοποιούνται σε αυτά. Ταυτόχρονα, μια τέτοια διαδικασία κάλλιστα θα μπορούσε να υποστηρίξει τους στόχους για καθαρότερο αέρα, αποφεύγοντας την καύση των κλαδιών και των φύλλων που απορρίπτονται κατά τη συγκομιδή του πολύτιμου αυτού καρπού.

 H Ford κατασκευάζει εξαρτήματα οχημάτων από ελαιόδεντρα

Στο πλαίσιο της δοκιμής που πραγματοποιήθηκε, οι μηχανικοί της Ford κατασκεύασαν πρωτότυπα υποπόδια, καθώς και επιμέρους τμήματα του χώρου αποσκευών, χρησιμοποιώντας τα παραπάνω κατάλοιπα από τη συγκομιδή της ελιάς. Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα παραγόμενα εξαρτήματα είναι στιβαρά και ανθεκτικά, με τη Ford να αξιολογεί τώρα την όλη διαδικασία για μαζική χρήση στο επόμενο «κύμα» των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της.

 H Ford κατασκευάζει εξαρτήματα οχημάτων από ελαιόδεντρα

Για τις ανάγκες της δοκιμής, τα κατάλοιπα προήλθαν από ελαιώνες στην Ανδαλουσία της Ισπανίας, την περιοχή με την υψηλότερη παραγωγή ελαιολάδου στον κόσμο. Σε πρώτη φάση, οι μηχανικοί στα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας χρησιμοποίησαν έξυπνη τεχνολογία προσομοίωσης για να δοκιμάσουν τη χρηστικότητα των ελαιόδεντρων όσον αφορά την ανθεκτικότητα, την αντοχή και τη δυνατότητα μορφοποίησης, ενώ στη συνέχεια ήταν σε θέση να προχωρήσουν στην κατασκευή των πρωτότυπων εξαρτημάτων. Αποτελούμενη κατά 40% από ίνες και κατά 60% από ανακυκλωμένο πλαστικό πολυπροπυλενίου, η ουσία που προέκυψε θερμάνθηκε και μορφοποιήθηκε με έγχυση στο σχήμα του επιλεγμένου εξαρτήματος.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top