«Μαύρο» κουτί στα αυτοκίνητα από το 2022 – Τι αλλάζει στα ασφάλιστρα

Πώς οι πληροφορίες από τα συστήματα θα αυξάνουν ή θα μειώνουν το ποσό

Τρακαρισμενα αυτοκίνητα

Με «μαύρο κουτί», στο πνεύμα των συστημάτων που έχουν εδώ και πολλά χρόνια τα αεροσκάφη, θα εφοδιάζονται τα αυτοκίνητα από το 2022.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε νόμο που προβλέπει πως πρέπει υποχρεωτικά τα νέα συστήματα να μπαίνουν σε όλα τα οχήματα που θα παράγονται από τον Μάιο του 2022 και παράλληλα να ενσωματωθούν στα υπάρχοντα μοντέλα αυτοκινήτου από τον Μάιο του 2024.

Τι είναι το «μαύρο κουτί» και τα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας που θα μπουν στα αυτοκίνητα

Τα εξελιγμένα συστήματα, που θα πρέπει να εγκατασταθούν σε όλα τα νέα οχήματα, περιλαμβάνουν:

•    Έξυπνη Υποβοήθηση Ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance – ISA)

•    Μηχανισμό που θα εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

•    Σύστημα προειδοποίησης σε περίπτωση υπνηλίας ή απόσπασης της προσοχής του οδηγού

•    Σήμα προειδοποίησης σε περίπτωση επείγουσας ακινητοποίησης οχήματος

•    Εξελιγμένη ειδοποίηση εμποδίων σε κίνηση όπισθεν 

•    Καταγραφέα των δεδομένων πορείας του οχήματος («μαύρο κουτί»).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ευρωπαϊκών αρχών, μόνο το σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA), θα μπορούσε να μειώσει τα θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%.

«Το ISA θα παρέχει πάντοτε στον οδηγό πληροφόρηση, βάσει οδικών χαρτών και σήμανσης, όταν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Δε μιλάμε για “κόφτη” ταχύτητα,  αλλά για ένα έξυπνο σύστημα, που θα προειδοποιεί τους οδηγούς όταν παραβιάζουν το όριο ταχύτητας. Αυτό δε θα βοηθήσει μόνο στην ασφάλειά μας, αλλά και στο να αποφεύγουμε τα πρόστιμα της τροχαίας», είπε η Πολωνή ευρωβουλευτής Róża Gräfin von Thun, η οποία ήταν υπεύθυνη για την πορεία της νέας νομοθεσίας στο Κοινοβούλιο.

Πιο ασφαλή για ποδηλάτες και πεζούς φορτηγά και λεωφορεία

Τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα εξοπλιστούν με τεχνολογία «άμεσης ορατότητας», που θα κάνει πιο ορατούς στον οδηγό τους ποδηλάτες και τους πεζούς, τους οποίους πολλές φορές είναι δύσκολο –λόγω ύψους της θέσης οδήγησης- να διακρίνει.

Τα εξελιγμένα συστήματα, τα οποία θα πρέπει να ελαττώνουν στο μέγιστο δυνατό, αν όχι να εξαλείφουν εντελώς, τα «τυφλά σημεία» για τον οδηγό, θα πρέπει να μπουν στα νέα μοντέλα από τον Νοέμβριο του 2025 και στα υπάρχοντα μοντέλα φορτηγών και λεωφορείων από τον Νοέμβριο του 2028.

Πώς το «μαύρο κουτί» θα επηρεάζει το τι πληρώνουμε για ασφάλιστρα

Η εφαρμογή όλων αυτών των συστημάτων ασφαλείας και αποφυγής ατυχήματος στα οχήματα αναμένεται να επηρεάσει έντονα τα δεδομένα στην ασφαλιστικά αγορά.

Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς στο newsauto, οι πληροφορίες από το «μαύρο κουτί» θα δίνουν μια πιο σαφή εικόνα για τον υπαίτιο σε περίπτωση ατυχήματος.

Παράλληλα, τα δεδομένα που καταγράφονται από το στιλ οδήγησης, λόγω χάρη εάν ο οδηγός έχει τάση να υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας, θα μπορούν να οδηγούν σε αύξηση των ασφαλίστρων του οχήματος.

Πάνω από 160.000 πεθαίνουν ή τραυματίζονται σοβαρά κάθε χρόνο στους ευρωπαϊκούς δρόμους

Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μειώσει δραματικά τον αριθμό των ανθρώπων που πεθαίνουν ή τραυματίζονται από τροχαία ατυχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Κομισιόν, το 2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά.

Το ποσοστό είναι μειωμένο κατά 1% σε σχέση με το 2017, ενώ η βελτίωση σε σχέση με το 2010 είναι μεγάλη καθώς οι νεκροί και οι σοβαρά τραυματίες από τροχαία έχουν μειωθεί κατά 21%.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top