Τέμπη: Το σύνολο των συμβάσεων με τη Hellenic Train ζητά ο Τσίπρας   

Ερώτηση σε Γεραπετρίτη: Έγιναν «αέρας» επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ   

Τέμπη: συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση για την τραγωδία (Video Star)   

Να κατατεθεί στη βουλή το σύνολο των εγγράφων (όπως προσχεδίων και σχεδίων συμβάσεων, πρακτικών από τις συναντήσεις εκπροσώπων και ηγεσίας υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με εκπροσώπους της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), που να αφορούν τις διαπραγματεύσεις του Δημοσίου με την εταιρεία, ζητά με ερώτησή του ο ΣΥΡΙΖΑ από τον Υπουργό Επικρατείας και μεταβατικό αρμόδιο Υπουργό, Γιώργο Γεραπετρίτη, συνεχίζοντας την άσκηση πολιτικής πίεσης στην κυβέρνηση μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. 

Αρχή για Ξέπλυμα: Στο μικροσκόπιο όσοι υπέγραψαν συμβάσεις του ΟΣΕ  

Η ερώτηση υπογράφεται από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ  Αλέξη Τσίπρα, τον τομεάρχη Μεταφορών Νίκο Παππά, τον πρώην υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τους υπόλοιπους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης. 

Τσίπρας για Τέμπη: Το «όλοι μαζί φταίμε» θυμίζει το «όλοι μαζί τα φάγαμε» 

Σε αυτή υποστηρίζεται ότι πως το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο σφάλμα αλλά και σε «πράξεις και παραλείψεις» της κυβέρνησης, όπως και ότι έγιναν «αέρας» 600 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και συστήματα ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ  επικαλείται δημοσιεύματα βάσει των οποίων η νέα σύμβαση είχε εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 27/11/2020 και ο διευθύνων σύμβουλος είχε εξουσιοδοτηθεί να την υπογράψει. «Πλην όμως στο εγκεκριμένο προσχέδιο αυτής της σύμβασης περιλαμβάνεται κανονικά αυτούσιο όλο το παραπάνω παράρτημα του μνημονίου, τόσο περί των επενδύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και περί του συνολικού οφέλους της ελληνικής οικονομίας έως 2,52 δισ. ευρώ, άπαντα τα οποία στην τελική υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 εξαφανίζονται» προσθέτει στην ερώτηση.  

«Η Δικαιοσύνη οφείλει να διερευνήσει τις συνθήκες του δυστυχήματος εις βάθος και να αποδώσει ευθύνες, καθώς όπως όλα καταδεικνύουν, η μοιραία σύγκρουση δεν οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο σφάλμα, όπως έσπευσε αρχικά να προδικάσει ο κ. Μητσοτάκης και τα στελέχη της Ν.Δ., αλλά και σε σειρά κυβερνητικών πράξεων και παραλείψεων που ανάγονται στην κατά τη διακυβέρνησή σας πλήρη απαξίωση ως και εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα» αναφέρεται ακόμη στο κείμενο της ερώτησης. 
Σε αυτήν  ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται επίσης ότι «τόσο οι εργαζόμενοι στο μέσο με ανακοινώσεις και εξώδικα όσο και εμείς ως αντιπολίτευση με δημόσιες παρεμβάσεις και ερωτήσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου έχουμε αναδείξει την απαξίωση του ΟΣΕ, την εγκατάλειψη της συντήρησης των γραμμών και των συστημάτων, το «πάγωμα» των σιδηροδρομικών έργων που παραδώσαμε σε εκτέλεση, την υποβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, κ.ά.»

Η ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει:  

«Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

1. Είναι αληθή τα παραπάνω δημοσιεύματα;

2. Έγιναν διαπραγματεύσεις μεταξύ τραινοσέ και αρμόδιου υπουργείου τόσο από το δεκέμβριο του 2019 ως το Δεκέμβριο του 2020, αλλά και από το Δεκεμβριο του 2020 ως την ψήφιση της επίμαχης συμβασης από τη βουλή;

3. Αναφέρονταν αυτούσιες στο προσχέδιο σύμβασης που εστάλη στο υπουργείο προς υπογραφή τόσο οι υποχρεώσεις για επενδύσεις εκ μέρους της ιταλικής εταιρείας ύψους ως 750 εκατ. ευρώ όσο και τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας ύψους έως και 2.52 δισ. ευρώ, έτσι όπως ακριβώς αναφέρονταν και στο μνημόνιο;

4. Αναφέρονταν στο προσχέδιο αυτό οι υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου για εκτέλεση έργων, οι δύο πρώτες εκ των οποίων ήταν η ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021 και η θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021;

5. Για ποιο λόγο στη σύμβαση ΥΔΥ μεταξύ ελληνικού δημοσίου και της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) που υπεγράφη τον Απρίλη του 2022 και κυρώθηκε στη βουλή δια νόμου τον Ιούλιο του 2022 απαλείφθηκαν και εξαφανίστηκαν

α) τόσο οι υποχρεώσεις για επενδύσεις εκ μέρους της ιταλικής εταιρείας ύψους έως 750 εκατ. ευρώ και τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας ύψους έως και 2.52 δισ. ευρώ, όπως ακριβώς αναφέρονταν και στο μνημόνιο και στο προσχέδιο, όσο και

β) οι υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου για ολοκλήρωση των έργων, έτσι όπως αναφέρονταν στο άρθρο - σημείο 20.4 του προσχεδίου;

6. Ποιοι λόγοι αποδοχής εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου της μείωσης των επενδύσεων της Hellenic Train κατά περίπου 600 εκατ. Ευρώ;

7. Ποιοι οι λόγοι απαλοιφής του όρου που προέβλεπε την έγκαιρη ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας εκ μέρους του δημοσίου;

Αίτηση κατάθεσης εγγράφων

Αιτούμεθα να κατατεθούν στη βουλή το σύνολο των εγγράφων, όπως, ενδεικτικά, προσχεδίων και σχεδίων συμβάσεων, πρακτικών από τις συναντήσεις εκπροσώπων και ηγεσίας υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ/Hellenic Train, αλληλογραφίας, εγγράφων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολών κ.ο.κ, που να αφορούν τις διαπραγματεύσεις δημοσίου - ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) που μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη βουλή με τον Ν. 4953/2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας».
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top