Δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό - Οι ανακοινώσεις Γεραπετρίτη για τα τρένα

«Αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, το δυστύχημα δε θα είχε γίνει»

Για «πρωτοφανή τραγωδία, που μας συγκλόνισε όλους» έκανε λόγο ο Γιώργος Γεραπετρίτης κατά την έκτακτη ενημέρωση για τα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων και των τρένων.

«Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», είπε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών και Υποδομών, ζητώντας συγγνώμη στις οικογένειες των θυμάτων και τους πολίτες, «που δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα» στα Τέμπη.

Τέμπη: Έρχονται διώξεις για 3 – 4 ακόμα άτομα

«Η συγγνώμη αυτή είναι εντελώς ειλικρινής και δεν προσπαθεί να αποσείσει την οποιαδήποτε ευθύνη», σημείωσε.

Χαυτούρας: «Δε φέρω καμία ευθύνη – Δεν υπέγραψα εγώ την άδεια»

«Δε θα εμπλακώ με την κατ’ ουσίαν απόδοση ευθυνών», τόνισε, ξεκαθαρίζοντας πως θα υπάρξει διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. «Δεν είμαι εδώ για πολιτική ή κομματική αντιπαράθεση, ούτε για μετάθεση της ευθύνης. Η ευθύνη που ανήκει στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί. Θα διασφαλίσω ότι οι έρευνες θα προχωρήσουν ακώλυτα και να διαμορφώσω πλαίσιο δράσεων για να επανακκινήσουν οι σιδηρόδρομοι με το αναγκαίο πλαίσιο ασφαλείας», δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Οικονόμου: Ανατριχιαστικοί οι διάλογοι του σταθμάρχη

«Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας, είχα τη δυστυχία να δω επί τόπου το σημείο του συμβάντος», είπε και συμπλήρωσε: «Ακόμα και αν δεν είχαμε την αυτόματη χάραξη που θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα, έπρεπε να γίνει η χειροκίνητη λειτουργία του κλειδιού. Θα έπρεπε να είχε υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον πίνακα ελέγχου μετά την αποχώρηση της αμαξοστοιχίας για μία απόσταση 5,5 χλμ. που φαίνεται η πορεία του τρένου. Αν είχε υπάρξει η παρακολούθηση θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο. Η αμαξοστοιχία περιήλθε σε εσφαλμένη γραμμή χωρίς να υπάρξει και η αντίδραση της ίδιας αμαξοστοιχίας. Αυτά όμως δεν τα λέω για να τονίσω το θέμα του ανθρώπινου λάθους. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι αν είχαμε ένα καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα δε θα είχε συμβεί».

Τέμπη: Το τελευταίο αγωνιώδες τηλεφώνημα του μηχανοδηγού σε συνάδελφό του

«Τελώ σε ένα σοκ, κατανοώ τον συλλογικό πόνο που έχει προκαλέσει στην κοινωνία το συγκεκριμένο δυστύχημα, για τον άδικο χαρακτήρα του, για τη σκέψη ότι σε μια τέτοια εποχή, που η τεχνολογία βρίσκεται στο απόγειό της στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, δυστυχώς να γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που δεν συνάδουν με τη σημερινή εποχή. Ο αδικός χαμός των ανθρώπων θα μας συνοδεύει πάντα. Κατανοώ τον θυμό και τις αντιδράσεις, είναι πάρα πολύ εύλογες αυτές», επεσήμανε.

Τα νέα μέτρα για τη λειτουργία των τρένων: Δύο σταθμάρχες ανά σταθμό

«Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο με όρους απόλυτης ασφάλειας», υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Όπως είπε, θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, «πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε σήμερα». Όπως εξήγησε, η μείωση του μεταφορικού έργου θα σημαίνει λιγότερους συρμούς και λιγότερους σταθμούς.

«Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο με όρους απόλυτης ασφάλειας», υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης, ανακοινώντας τα νέα μέτρα ασφαλείας για για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων και των τρένων

Παράλληλα, είπε πως θα μπουν λειτουργούντα φανάρια παντού, σε όλο το μήκος των σιδηδρομικών γραμμών.

Τέμπη: Αγνοείται ακόμη μία κοπέλα - «Είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί κάτι»

Συνεχίζοντας, είπε πως θα έρθει προς ψήφιση στη βουλή αυστηρότερο πλαίσιο για φθορές, κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων. Συγκεκριμένα, θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο για κλοπές χαλκού και άλλων αναλώσιμων υλικών.

Ο κ. Γεραπετρίτης έκανε λόγο και για αναβάθμιση την εκπαίδευση που λαμβάνουν οι σταθμάρχες βάσει του ευρωπαϊκού προγράμματος, που περιλαμβάνει εκπαίδευση θεωρητική περίπου 6,5 μηνών και εκπαίδευση στο πεδίο, αλλά και ιατρικές- ψυχομετρικές εξετάσεις.

Τέμπη: Έρχονται ειδικοί της ΕΕ για την ασφάλεια στα τρένα

«Πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο που είναι ένα λαϊκό μέσο», ξεκαθάρισε, συμπληρώνοντας πως θα γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η υλοποίηση της τεχνικής αναβάθμισης των σιδηρόδρομων.

Πότε θα λειτουργήσει και πάλι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα

«Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο εάν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας», υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Σε ερώτηση σχετικά με το χρόνο επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου είπε ότι «η επιθυμία  μας είναι το συντομότερο δυνατό χρόνο, ενδεχομένως και έως το τέλος του μήνα».

Τέμπη: Τι είπε για τις αποζημιώσεις ο Γιώργος Γεραπετρίτης

Αναφορικά με το θέμα των αποζημιώσεων, ο υπουργός σημείωσε ότι θα υπάρχει ένα πλαίσιο εκ μέρους της κυβέρνησης για τις οικογένειες των θυμάτων και θα περιλαμβάνει όλα τα ζητήματα και όχι μόνο αυτό των αποζημιώσεων.

Όπως εξήγησε, θα γίνουν σχετικές συζητήσεις με τη Hellenic Train.

Τις επόμενες ημέρες οι νέες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως η αρμόδια επιτροπή, που θα διερευνήσει το τραγικό δυστύχημα όχι σε ποινικό, αλλά σε διοικητικό επίπεδο θα καταθέσει πόρισμα, το οποίο θα ενταχθεί στον σχετικό φάκελο για την τραγωδία στα Τέμπη.

«Θα προκαλέσω ο ίδιος μια συζήτηση σε επίπεδο κοινοβουλευτικής επιτροπής για το ζήτημα της ασφάλειας των μεταφορών», είπε.

«Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, μετά τις παραιτήσεις των επικεφαλής τους, οι οποίες έχουν γίνει δεκτές», πρόσθεσε.

«Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε επί 50 χρόνια έτσι στην Ελλάδα»

«Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε επί 50 χρόνια με έμφαση στην χειροκίνητη λειτουργία», είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

«Για πρώτη φορά το 2014 υπογράφηκε η σύμβαση με την οποία θα έχουμε καθολική αναβάθμιση υποδομών με την σηματοδότηση και την καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Η σύμβαση αυτή αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017 και είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου και δυστυχώς υπήρχαν σημαντικά σφάλματα και μόνο ένα 18% ήταν γνήσια λειτουργικό», σημείωσε.

«Το 2017 σταμάτησε η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν λάθη στην εφαρμογή και η αρμόδια αρχή χρηστού ελέγχου της ΕΕ διαπίστωσε ότι υπάρχουν σφάλματα. Και από το 2017 έως το 2019 καμία απολύτως παράδοση. Τότε αλλάζει η διοίκηση την ΕΡΓΟΣΕ και από το Νοέμβριο γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης. Υπογράφηκε συμπληρωματική το 2021. Τότε επανεκκίνησε η σύμβαση», εξήγησε.

«Σήμερα, έχει παραδοθεί, όχι υλοποιηθεί, το 70% της σύμβασης και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει παραδοθεί το υπόλοιπο», κατέληξε.

Τρένο: Έρχονται στην Ελλάδα ειδικοί από τη Γερμανία

«Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom στη Γαλλία. Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου», εξήγησε.

Τέμπη: Βίντεο ντοκουμέντο λεπτά πριν από τη φονική σύγκρουση

Παράλληλα, ενημέρωσε πως ο πρωθυπουργός είχε  επικοινωνία με την πρόεδρο της Κομισιόν και σήμερα βρίσκεται στην Ελλάδα αντιπροσωπεία των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων με στόχο τη δρομολόγηση ενός καινούργιου πλαισίου λειτουργίας και ασφάλειας.

Τέμπη: Ανατριχιαστικοί διάλογοι μετά τη σύγκρουση -«Πρέπει να έγινε τράκα!»

«Υπήρξε επικοινωνία και με τον Γερμανό Καγκελάριο και θα υπάρξει συνεργασία με κλιμάκιο από την Γερμανία στη χώρα μας. Εκεί όπως γνωρίζετε έχουν ένα από τα πιο εξελιγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη», σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top