Επίδομα ανεργίας: Όλες οι αλλαγές - Τι είναι το ΟΑΕΔapp

Πιο αποτελεσματικό θέλει να το κάνει το υπουργειο Εργασίας

Απόσπασμα από όσα είχε πει πρόσφατα για το θέμα ο Κωστής Χατζηδάκης στα Παραπολιτικά 90,1 FM

Τους τρόπους με τους οποίους το επίδομα ανεργίας θα καταστεί πιο αποτελεσματικό εξετάζει το υπουργείο Εργασίας.

Έρχονται μεγάλες αλλαγές στο επίδομα ανεργίας

Όπως μάλιστα προανήγγειλε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της διαδικτυακής παρουσίασης της νέας εφαρμογής ΟΑΕΔapp, έρχονται ριζικές αλλαγές.

«Στόχος μας είναι να δούμε πώς μπορεί το επίδομα ανεργίας να γίνει πιο αποτελεσματικό, με άλλα λόγια πώς μπορεί να στηρίζει καλύτερα τους ανέργους», είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Η πρόταση για τον επανασχεδιασμό του επιδόματος ανεργίας

Το νέο πλαίσιο δεν έχει ακόμη κλειδώσει, αλλά υπάρχουν συζητήσεις και ζυμώσεις για την μεταρρύθμιση του επιδόματος ανεργίας.
Η πρόταση για τον επανασχεδιασμό του επιδόματος ανεργίας.

Εκκρεμείς συντάξεις: Τη Δευτέρα η τροπολογία για καταβολή εθνικής σύνταξης

Η πρόταση της Επιτροπής Πισσαρίδη για τον επανασχεδιασμό του επιδόματος ανεργίας είναι να μεταβληθεί ο τρόπος προσδιορισμού του επιδόματος ανεργίας, ώστε να μην είναι σταθερό και συνδεδεμένο με τον κατώτατο μισθό αλλά με τις προηγούμενες αμοιβές του ανέργου.

Συγκεκριμένα:

  • Επίδομα ανεργίας στο 55% του μέσου μηνιαίου μισθού του ανέργου στα προηγούμενα 3 έτη με ανώτατο όριο τα 1.200 ευρώ.
  • Η διάρκεια του αυξημένου επιδόματος να είναι στους 6 μήνες, αντί για 12 μήνες που είναι σήμερα και να πληρώνεται υπό την προϋπόθεση ότι ο άνεργος αναζητά ενεργά εργασία ή συμμετέχει σε προγράμματα κατάρτισης.
  •  Αν ο άνεργος μετά τους 6 μήνες δεν έχει βρει δουλειά, θα λαμβάνει για διάστημα έως 6 μήνες ή έως ότου βρει δουλειά, αν αυτό συμβεί νωρίτερα, το επίδομα ανεργίας στο επίπεδο που είναι σήμερα, δηλαδή στο 55% του κατώτατου μισθού.

Τι είπε ο Κωστής Χατζηδάκης για το ΟΑΕΔapp

Ο υπουργός τόνισε τα εξής:

  • Tα διάσπαρτα call centers θα λειτουργούν με ενιαίο τρόπο.
  • Η τακτική του "κατεβασμένου ή και του σπασμένου τηλεφώνου" θα τελειώσει και ο πολίτης θα λαμβάνει απάντηση στο ερώτημα του γρήγορα και έγκυρα.
  • Οι ιστοσελίδες των δημόσιων οργανισμών που εποπτεύονται από το υπουργείο μας θα αναβαθμιστούν και θα γίνουν κόμβοι ενημέρωσης, αλλά και απάντησης ερωτημάτων.
  • Θα αξιοποιήσουμε και τα ΚΕΠ, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη που δεν έχει τις ψηφιακές δεξιότητες ή που ζει σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχουν υποκαταστήματα π.χ. του e-ΕΦΚΑ ή του OAEΔ.
  • Σταδιακά θα "μπαίνουν στο παιχνίδι" και νέες ψηφιακές υπηρεσίες όχι μόνο από τον ΟΑΕΔ, αλλά και από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΠΕΚΑ και το ίδιο το υπουργείο.
  • Η καινοτόμος υπηρεσία myDeskLive, η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης, θα επεκταθεί πέραν από τον ΟΑΕΔ και την πολύ πετυχημένη εκδοχή του myOAEDlive, στον e-ΕΦΚΑ και, γι' αυτό, βρισκόμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top