Κατάρτιση ατόμων άνω των 60 ετών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές      

7 στα 10 άτομα τρίτης ηλικίας δεν είναι εξοικειωμένα με το διαδίκτυο    

e - banking

Στην κατάρτιση 200 ατόμων ηλικίας 60 ετών και άνω στην ασφαλή χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών σε 10 πόλεις της Ελλάδας στοχεύει το νέο έργο με τίτλο “Ψηφιακές Κοινότητες Τρίτης Ηλικίας”. 

Τη δράση με τίτλο «Ψηφιακές Κοινότητες Τρίτης Ηλικίας»  υλοποιεί η  Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, στο πλαίσιο του προγράμματος Active Citizens Fund με στόχο  την ενδυνάμωση των ευπαθών ομάδων, στη βελτίωση άμεσα της ποιότητας διαβίωσής τους και την προστασία του εισοδήματος και της περιουσίας τους.

Έκκληση Σταϊκούρα: Μην πηγαίνετε χωρίς λόγο στα γκισέ των τραπεζών

Με το πέρας της κατάρτισης, θα δημιουργηθεί ένα εθελοντικό δίκτυο στελεχωμένο από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους που θα συνεχίσουν να παρέχουν με την υποστήριξη της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας τις υπηρεσίες τους στον τομέα αυτό. 

ΕΡΕΥΝΑ: 7 ΣΤΑ 10 ΑΤΟΜΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΙΚΕΩΜΕΝΑ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ    

Στην πλειοψηφία οι άνω των 60 ετών δεν πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους ψηφιακά.  2 στα  10 άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία απολύτως εξοικείωση με το διαδίκτυο ενώ μόλις 3 στους 10 είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας  για τις «Ηλεκτρονικές Συναλλαγές στην Τρίτη Ηλικία».

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακές Κοινότητες Τρίτης Ηλικίας» το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, χρησιμοποιήθηκε δείγμα 366 συμμετεχόντων ηλικίας 60 ετών και άνω.

Σοβαρότης μηδέν! Απίστευτες ουρές έξω από τράπεζα-Έρχονται νέοι περιορισμοί

 Αντικείμενο της έρευνας αποτέλεσαν το επίπεδο εξοικείωσης των συμμετεχόντων με το διαδίκτυο, τις ηλεκτρονικές συσκευές, τις ψηφιακές συναλλαγές και υπηρεσίες αλλά και οι τάσεις και οι συνήθεις πρακτικές των ατόμων αυτής της ηλικίας γύρω από αυτά τα θέματα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:

  • 7 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είτε δεν είναι εξοικειωμένοι είτε αδυνατούν να κατανοήσουν τη διαδικασία γι’ αυτό και δεν πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους ψηφιακά.
  • Σε μεγάλο ποσοστό δηλ.  73,5%, ανέφεραν ότι δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές
  • Περισσότεροι από τους μισούς δεν θα είναι σε θέση να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους ψηφιακά ακόμα και σε περίπτωση που τα τραπεζικά υποκαταστήματα θα πρέπει να μείνουν κλειστά, λόγω έκτακτης ανάγκης
  • Μόνο 1 στους 10 θα εμπιστευόταν μια πλήρως ψηφιακή τράπεζα χωρίς καθόλου καταστήματα
  • 7 στους 10 θεωρούν ως το πιο σημαντικό μειονέκτημα των ψηφιακών υπηρεσιών τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας
  • Η πλειονότητα προτιμά την εξυπηρέτηση από τραπεζικό κατάστημα (52,46%)
  • Οι μισοί συμμετέχοντες δήλωσαν ότι μία φορά την εβδομάδα κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές κυρίως για πληρωμή λογαριασμών (86,67%), παρακολούθηση των λογαριασμών τους (70,91%), μεταφορές χρημάτων (67,88%) και ηλεκτρονικές αγορές.
  • Μόλις 2 στους 10 χρησιμοποιούν προπληρωμένη κάρτα
  • 3 στους 10 συμμετέχοντες δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας
  • Είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι σε θέματα υποκλοπής των προσωπικών στοιχείων και γι’ αυτό οι περισσότεροι δεν φυλάσσουν PIN και IBAN μαζί με τις κάρτες
  • Οι περισσότεροι δεν έχουν γνώση για προϊόντα ηλεκτρονικής/ψηφιακής τραπεζικής ενώ δείχνουν να γνωρίζουν λίγο καλύτερα το ΑΤΜ (44,54%) σε αντίθεση με άλλες μορφές ηλεκτρονικής και ψηφιακής τραπεζικής όπως: mobile banking, Telephone banking
  • Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι 8 στους 10,  δήλωσαν πως ουδέποτε έχουν κάνει χρήση των ειδικών παροχών που προβλέπονται για τα άτομα τρίτης ηλικίας από τις ΔΕΚΟ.

Η  Έρευνα  διενεργήθηκε από 1/05/2020 έως 20/05/2020

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top