Η τουρκική εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» σε είδηση με τίτλο «Άσχημες μυρωδιές βγαίνουν από το πλοίο που ενεπλάκη σε επεισόδιο με την Ελλάδα», αναφέρει ότι και ο καπετάνιος του, αλλά και η εταιρεία στην οποία ανήκει το πλοίο έχουν «πλούσιο ποινικό μητρώο».

Όπως μεταδίδει η Άννα Ανδρέου, ανταποκρίτρια του Star στηβν Τουρκία, το 2010 ο καπετάνιος ήταν καπετάνιος σε ένα άλλο πλοίο από αυτά που συνόδευαν στη Γάζα το Μαβί Μάρμαρα, που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια της Τουρκίας, εναντίον όμως του οποίου Ισραηλινοί κομάντος είχαν επιτεθεί και σκοτώσει δεκάδες Τούρκους ακτιβιστές. Ο καπετάνιος Σαμί Καλκαβάν ήταν ανάμεσα σε αυτούς που συνέλαβαν μετά οι Ισραηλινοί και είχε κρατηθεί για ένα διάστημα. Η Αθήνα μάλιστα έλαβε την πληροφορία αυτή από το Τελ Αβίβ μετά το περιστατικό χθες στο Αιγαίο. 

Επίσης, το συγκεκριμένο πλοίο ανήκει σε συγγενή (ονόματι Ζεϋνέπ Ντουντάρ – γυναικείο όνομα) του βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος στο Μάρντιν της Τουρκίας, Γιουσούφ Ντουντάρ. 

Τα πλοία της εταιρείας ACT έχουν πολλές φορές περάσει από ελέγχους της τουρκικής ακτοφυλακής και το «ποινικό τους μητρώο δεν είναι καθόλου καθαρό», όπως υπογραμμίζεται. Έχει μητρώο για λαθρεμπόριο όπλων ακόμη και παράνομη διακίνηση προσφύγων. 

Το 2013 σε πλοίο τους εταιρείας έγινε έλεγχος και βρέθηκαν 3400 ολμοβόλα. Το πλοίο προέρχονταν από την Ουκρανία και πήγαινε στην Υεμένη και το φορτίο του επισήμως το είχε δηλώσει ως «εξοπλισμός κουζίνας».

Το 2014 το πλοίο «Μπαρίς» που ανήκει στην ίδια εταιρεία είχε ξεκινήσει από τη Μερσίνα και στα ανοιχτά της Κρήτης παρουσίασε βλάβη και για το λόγο αυτό έπρεπε να δέσει στην Κρήτη. Στο πλοίο τότε βρέθηκαν 700 Σύροι πρόσφυγες, εκ των οποίων 100 παιδιά. Και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι το πλοίο φαινόταν να το έχει νοικιάσει μία ελληνική εταιρεία!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, όλα έγιναν το απόγευμα της Δευτέρας, όταν τα τουρκικά ΜΜΕ μετέδωσαν πως σκάφη της ελληνικής Ακτοφυλακής έβαλαν κατά του φορτηγού M/V ACT, στην περιοχή ανοικτά της Ρόδου, αφού o καπετάνιος του αρνήθηκε να τους ακολουθήσει για έλεγχο σε ελληνικό λιμάνι.

Από την τουρκική πλευρά σημειώνεται ότι το πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα κατευθυνόμενο στον κόλπο της Νικομήδειας (Izmit). Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι ο καπετάνιος του φορτηγού αρνήθηκε να υπακούσει στις ελληνικές εντολές και ενημέρωσε τον τουρκικό θάλαμο επιχειρήσεων.

ΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ

Σε ανακοίνωση του, ανέφερε πως «αναφορικά με το περιστατικό εμπλοκής σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με Φ/Γ πλοίο σημαίας Τουρκίας, από το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ανακοινώνονται τα ακόλουθα:

Μεσημβρινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Ρόδου δέχτηκε ανώνυμη τηλεφωνική καταγγελία, ότι Φ/Γ πλοίο με όνομα “ACT” σημαίας Τουρκίας, το οποίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά της ν. Ρόδου μετέφερε ναρκωτικές ουσίες. Άμεσα κινητοποιήθηκε η εν λόγω Λιμενική Αρχή, σκάφος της οποίας, εντόπισε το πλοίο “ACT” σημαίας Τουρκίας στη θαλάσσια περιοχή 3,5 ν.μ. βορειοδυτικά ν. Ρόδου, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων.

Από το πλήρωμα του σκάφους ζητήθηκε από τον Πλοίαρχο του Φ/Γ πλοίου να πλεύσει προς τον όρμο Τριαντών ν. Ρόδου προκειμένου διενεργηθεί έλεγχος. Ο Πλοίαρχος του “ACT”, δεν υπάκουσε στις εντολές και στα ηχητικά σήματα του σκάφους της Λιμενικής Αρχής, με αποτέλεσμα να ριφθούν προειδοποιητικές βολές, χωρίς ωστόσο και πάλι να σταματήσει την πορεία του.

Αντιθέτως, το “ACT” συνέχισε τον πλου του εισερχόμενο στα τουρκικά χωρικά ύδατα, ενώ το σκάφος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σταμάτησε την καταδίωξη επί της οριογραμμής.

Παράλληλα, για το ζήτημα ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Τουρκικές Αρχές».

 

Tags: