Νέοι αυτοκινητόδρομοι: Οι καθυστερήσεις κόστισαν έξτρα 1,3 δισ. ευρώ – Στα 7 δισ. το τελικό κόστος

Γ.Γ. Υποδομών: Συντελέστηκαν πολλά μικρά θαύματα για να παραδοθούνοι οδικοί άξονες

Νέοι αυτοκινητόδρομοι: Οι καθυστερήσεις κόστισαν έξτρα 1,3 δισ. ευρώ – Στα 7 δισ. το τελικό κόστος

Στα 6,98 δισ. ευρώ ανήλθε το τελικό κόστος κατασκευής των πέντε αυτοκινητόδρομων- Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιονία Οδός, Ε65 και Μορέας- ενώ το επιπλέον κόστος εξαιτίας των καθυστερήσεων στα αρχικά χρονοδιαγράμματα έφτασε στο 1,27 δισ. ευρώ.

Η συνολική δαπάνη των πέντε αυτοκινητόδρομων ανήλθε στα 6,98 δισ. ευρώ σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Δέδε στο πλαίσιο του 1ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, που διοργανώθηκε από τις ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.

Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, η δαπάνη κατασκευής κατά την προσφορά των πέντε αυτοκινητόδρομων έφτασε τα 4,97 δισ. ευρώ και το τελικό κατασκευαστικό κόστος τα 6,27 δισ. ευρώ. Μάλιστα, οι εθνικοί πόροι που απαιτήθηκαν συμπληρωματικά για την ολοκλήρωση των έργων εξαιτίας των καθυστερήσεων στα αρχικά χρονοδιαγράμματα προσέγγισαν τα 1,27 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 579 εκατ. για την Ολυμπία Οδό, 24,4 εκατ. για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 243,3 εκατ. για τη Νέα Οδό, 55,4 εκατ. για τον Ε65 και 270,6 εκατ. για τον Μορέα.

«Συντελέστηκαν πολλά μικρά θαύματα με τη συμβολή του υπουργείου Υποδομών, ώστε να επιτευχθεί έγκαιρα ο εθνικός στόχος της παράδοσης των οδικών αξόνων, οι οποίοι αντιμετώπιζαν κίνδυνο επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων, ωστόσο το ελληνικό Δημόσιο πέτυχε την εξοικονόμηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην επανεκκίνηση των έργων», υπογράμμισε ο γγ Υποδομών, σημειώνοντας ότι ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών ανέρχονταν στα 1,6 δισ. ευρώ, η τελική συμφωνία έκλεισε στα 676 εκατ. ευρώ.

Τέλος, ο κ. Δέδες αναγνώρισε την ανάγκη μόχλευσης πόρων από την ιδιωτική οικονομία, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η νέα γενιά έργων.

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top