Νέα εποχή για 14 αεροδρόμια – Υπογράφηκε η συμφωνία με την FRAPORT

1,29 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία

Μία συμφωνία - ορόσημο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας, με αναμενόμενα πολλαπλάσια οφέλη συνολικά για την ελληνική οικονομία ολοκληρώθηκε σήμερα με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Ελληνικό Δημόσιο στην κοινοπραξία FRAPORT AG - SLENTEL Ltd.

Τα 14 αεροδρόμια είναι Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης των αεροδρομίων για 40 χρόνια μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Fraport Greece υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί, Οικονομικών, κ. Ευκλειδης Τσακαλώτος, ο Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνος Καμμένος. Εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Αντώνης Λεούσης.

Ο επενδυτής κατέβαλλε το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει επιπλέον €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης.

Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.

Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών. Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.

Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της παραχώρησης.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top