Στην τελική ευθεία μπαίνει η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον με την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 550.000.000 € και θα ολοκληρωθεί σε 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, δηλαδή σε λιγότερο από 5 χρόνια. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 20 λεπτά).
Εξάρχεια: Απορρίφθηκε το αίτημα κατοίκων για «πάγωμα» των έργων του μετρό
Ειδικότερα, αφορά στη δημιουργία υπόγειου δικτύου 4 χλμ. από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο, με τρεις νέους σταθμούς. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση 1300 μ. περίπου βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. Καθημερινά αναμένεται να μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες.
Στη σύμβαση περιλαμβάνεται, επίσης, η μελέτη και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκίνητων, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα και συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων, καθώς και η κατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.
Σύμφωνα με την προκήρυξη η εκδήλωση ενδιαφέροντος του έργου ορίζεται για τις 28 Φεβρουαρίου 2023 και η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής στις 6 Μαρτίου 2023.
Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια: Το Α’ στάδιο είναι η προεπιλογή-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής. Το Β’ στάδιο είναι η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η ανάθεση του έργου.
Θα μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες
Στην άμεση περιοχή εξυπηρέτησης των νέων σταθμών (απόσταση μέχρι 500μ.) βρίσκονται περίπου 46.500 κάτοικοι και 5.500 θέσεις εργασίας.
Η επιβατική κίνηση των τριών σταθμών εκτιμάται ότι θα ανέρχεται συνολικά σε 51.000 επιβάτες ημερησίως.
Μετρό Πειραιά: Ξεκινούν τα δρομολόγια σε τρεις νέους σταθμούς
Με την υλοποίηση της επέκτασης βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών των περιοχών αυτών, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις Δημόσιες Συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους, ενώ η περιοχή αναπτύσσεται με έντονους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια.
Οι τοπογραφικές έρευνες για την εν λόγω επέκταση έχουν ολοκληρωθεί, όπως επίσης και οι Γεωλογικές, Γεωφυσικές και Γεωτεχνικές Έρευνες και Μελέτες. Με βάση τα παραπάνω διαθέσιμα δεδομένα έχει εκπονηθεί η Προκαταρκτική χάραξη και επί του παρόντος εκπονείται από τις υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. η Προμελέτη του έργου.
Ο προϋπολογισμός κατασκευής χρηματοδοτείται από τα κοινοτικά ταμεία.