«Αντιδρούμε στον τρόπο που θα γίνει η αξιολόγηση, όχι συλλήβδην στο μέτρο»

Ο πρ. της ΔΟΕ εξηγεί στο star.gr τους λόγους που έκαναν απεργία οι δάσκαλοι

Όλα όσα είπε ο Θανάσης Κικινής, πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας

«Πρωτόγνωρη» χαρακτήρισε, μιλώντας στο star.gr, τη συμμετοχή των δασκάλων στη σημερινή πανελλαδική απεργία, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Θανάσης Κικινής. Σύμφωνα με τον ίδιο το ποσοστό των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που πήρε μέρος στην απεργία, άγγιξε το 80%. 

«Όλη αυτή η αλαζονεία, όπως και το ότι “όλα είναι καλά στην εκπαίδευση, ότι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν με την πολιτική της και ότι οι μόνοι που διαφωνούν είναι μία ομάδα συνδικαλιστών, η οποία κάνει ό,τι τους καπνίσει” σαν αντίληψη, που προσπάθησε να περάσει στην κοινή γνώμη το υπουργείο Παιδείας, αλλά και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες την προηγούμενη εβδομάδα, σαφώς δυναμιτίζουν το κλίμα και πυροδότησαν την τεράστια συμμετοχή στη σημερινή απεργία, που αγγίζει το 80%.

Είναι ένα πρωτόγνωρο ποσοστό για τα δεδομένα τα δικά μας, γιατί εμείς την απεργία μας την πληρώνουμε κανονικότατα και κάτω από την ανέχεια που υπάρχει και κάτω από τις δυσκολίες που υπάρχουν είναι μία θριαμβευτική συμμετοχή», σημείωσε.

Συγκέντρωση εκπαιδευτικών έξω από το Εφετείο (eurokinissi)

Ο ίδιος, αναφέρθηκε και στα αιτήματα της σημερινής απεργίας των δασκάλων.

«Η σημερινή απεργία είναι σχετική τόσο με την απεργία- αποχή γύρω από την αξιολόγηση που είχαμε και έχουμε ακόμη σε εξέλιξη μέχρι να τελεσιδικήσει με απόφαση του Eφετείου, αλλά αφορά και στο σύνολο των προβλημάτων με τον οποίο έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά που διανύουμε», είπε.

Συγκέντρωση εκπαιδευτικών στο κέντρο της Αθήνας

«Αντιδρούμε στον τρόπο που θα γίνει η αξιολόγηση, όχι συλλήβδην στο μέτρο»

Όπως εξήγησε ο κ. Κικινής, ως προς το θέμα της απεργίας -αποχής των δασκάλων για την εσωτερική και εξωτερική αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, οι δάσκαλοι δεν είναι κατά του μέτρου, αλλά διαφωνούν με τον τρόπο που αυτή θα γίνει.

«Ο λόγος για τον οποίο έγινε η απεργία- αποχή από την αξιολόγηση, δεν είναι ο ψευδής που επικαλείται το υπουργείο Παιδείας ότι είμαστε εχθροί συλλήβδην της αξιολόγησης. Έχουμε τελείως διαφορετικές θέσεις, τις οποίες γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με το πώς αυτή πρέπει να υλοποιηθεί», είπε.

Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν μεταξύ άλλων, στη διαδικασία της αξιολόγησης (eurokinissi)

Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος της ΔΟΕ ξεκαθάρισε ότι οι δάσκαλοι υπερασπίζονται το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.

«Εμείς λέμε ότι η όποια διαδικασία, θα πρέπει να εξασφαλίζει και να δίνει τη δυνατότητα να μην υπάρχει ο κίνδυνος (που εμείς λέμε ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή, με τις ρυθμίσεις, μέσα από τις ποσοτικοποιημένες αποτιμήσεις και από τις ποικίλες εξωτερικές παρατηρήσεις, καθώς και από τις αναρτήσεις σε ιστοσελίδες), αυτό που πρέπει να είναι εσωτερική διαδικασία, η εκπαιδευτική, να φύγει σε μία μορφή εξωτερίκευσης, που θα παραπέμπει σε μοντέλα που οδηγούσαν στη διαφήμιση του σχολικού προϊόντος, σε συνδυασμό με την προσέλκυση πόρων και την ανάλογη χρηματοδότηση από την Πολιτεία», εξήγησε.

Απεργούν οι δάσκαλοι τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου

Αν και αναγνώρισε ότι κάτι τέτοιο δεν περιγράφεται σε κανένα νόμο, ο ίδιος εκτίμησε ότι στον νόμο 4823/2021 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι υπάρχουν οι απαρχές (για την αναζήτηση πόρων).   

«Δηλαδή υπάρχει η δυνατότητα, οι σχολικές επιτροπές να αναζητήσουν πόρους για να ενισχύσουν τη σχολική μονάδα, κάτι που για πρώτη φορά γίνεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα. Βλέπουμε πως κατά κει κατατείνει η όλη προσπάθεια. Επομένως θέλουμε μία συζήτηση καθαρή, να γίνουν δεκτές οι παρατηρήσεις που έχουμε κάνει γραπτά προς το υπουργείο Παιδείας από τον περασμένο Φεβρουάριο, για να μπορέσουμε να συναινέσουμε στη διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης. Άρα είμαστε κατά του τρόπου που θα γίνει η αξιολόγηση», είπε.

Ο πρ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Θανάσης Κικινής (eurokinissi)

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Κικινής, η όλη προσπάθεια της αξιολόγησης θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και το ευρύτερο τοπίο στο οποίο εκτυλίσσεται. 

«Δηλαδή ένας βασικός παράγοντας της αυτοαξιολογικής διαδικασίας μιας σχολικής μονάδας, είναι η αξιολόγηση των εισροών. Δηλαδή του τι έχει από πλευράς της Πολιτείας. Εδώ το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί αυτό να το κάνει θέμα της σχολικής μονάδας, δηλαδή λέει για παράδειγμα “αξιοποιήθηκαν σωστά οι κτιριακές υποδομές; Αξιοποιήθηκε σωστά το προσωπικό;”.

Εδώ το ζητούμενο δεν είναι αν αξιοποιήθηκαν σωστά… αφού δεν υπάρχει τρόπος να μην αξιοποιηθούν σωστά…“Πώς ακριβώς δηλαδή δε θα αξιοποιηθεί σωστά το κτίριο ή το προσωπικό που διατίθεται στα σχολεία”; Το ζητούμενο είναι να υπάρχει (προσωπικό)…», σημείωσε.

Νίκη Κεραμέως: «Παράνομη και καταχρηστική η απεργία της ΑΔΕΔΥ»

«Υπάρχει μια τάση αποποίησης των ευθυνών της Πολιτείας για το δημόσιο σχολείο»

Σύμφωνα με τον κ. Κικινή, αν δει κάποιος με λεπτομέρεια τις διατάξεις στα δύο τελευταία νομοθετήματα (το 4692/2020 και το 4823/2021) υπάρχει μία τάση αποποίησης των ευθυνών της Πολιτείας για το δημόσιο σχολείο.

«Εμείς φοβόμαστε ότι η ουσία των προθέσεων και των επιδιώξεων του υπουργείου Παιδείας είναι το να πάμε σε ένα μοντέλο το οποίο θα μπορεί εν δυνάμει να χρησιμοποιηθεί για να κατηγοριοποιηθούν οι σχολικές μονάδες σε καλές και κακές, με βάση και την αντίληψη που υπάρχει ότι όλα αυτά τα συμπεράσματα πρέπει να βγαίνουν και μέσα από τις επιδόσεις των μαθητών, κάτι που προσομοιάζει με το σύστημα και τους δείκτες PISA, που πολύ συχνά ευαγγελίζεται το υπουργείο Παιδείας.

Σε αυτή την αντίληψη εμείς δεν μπορούμε να σταθούμε. Δηλαδή είμαστε υπέρ σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την παιδαγωγική επιστήμη και κατά σε οτιδήποτε έχει να κάνει με μετρήσιμα κριτήρια. Αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μοχλός, είτε για τον περιορισμό της κρατικής μέριμνας για το σχολείο, είτε για την αναζήτηση χρημάτων από τις σχολικές μονάδες, είτε για την ελεύθερη επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς, κάτι που θα οδηγήσει σε έναν ανταγωνισμό καθόλου χρήσιμο για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, είτε σε μια ισοπεδωτική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων των σχολικών μονάδων, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη ούτε την ανθρωπογεωγραφία τους, ούτε τις εισροές τους», είπε. 

Οι εκπαιδευτικοί έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία για σήμερα

«Υπάρχουν 6.000 λειτουργικά κενά στα σχολεία» 

Σύμφωνα με τον κ. Κικινή, ένας ακόμη λόγος που αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί είναι τα χιλιάδες κενά που καταγράφονται ακόμη και σήμερα στα σχολεία ανά την επικράτεια. 

«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα χρονικό σημείο που την περασμένη Πέμπτη ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κάλεσε τους διευθυντές εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα να προχωρήσουν σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή σε κλείσιμο τμημάτων γιατί, όπως υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας δεν έχει τα κονδύλια για την πρόσληψη αναπληρωτών. Δεν καλύπτονται αυτή τη στιγμή όλα τα κενά που έπρεπε. Υπολογίζουμε ότι υπάρχουν σίγουρα περίπου 6.000 κενά», είπε χαρακτηριστικά. 

Κεραμέως: Αγωγή κατά της ΑΔΕΔΥ για τη νέα απεργία

Ο ίδιος αναφέρθηκε και σε μία «απαιτητική γραφειοκρατία»  που «ζητά» το υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία του σχολείου, η οποία όπως σημείωσε έχει ως αποτέλεσμα να αποπροσανατολίζει τους δασκάλους από το εκπαιδευτικό τους έργο και να στερεί πολύτιμο χρόνο που πρέπει να αφιερώνουν στους μαθητές.

Μαζική η συμμετοχή των δασκάλων στη σημερινή απεργία σύμφωνα με τον πρ. της ΔΟΕ (eurokinissi)

«Δεν υπάρχει πλέον το δικαίωμα ενός υπαλλήλου να αρρωστήσει, σύμφωνα με την αντίληψη του υπ.Παιδείας» 

Ένας ακόμη παράγοντας που έβγαλε τους εκπαιδευτικούς στο δρόμο, σύμφωνα με τον κ. Κικινή, είναι η «οργή που ένιωσαν όταν άκουσαν την υπουργό Παιδείας να τους φωτογραφίζει ως υπεύθυνους για τα κενά στα σχολεία, λέγοντας στο κρατικό κανάλι ότι φταίνε επειδή παίρνουν αναρρωτικές άδειες». 

«Δηλαδή το δικαίωμα ενός υπαλλήλου να αρρωστήσει δεν υπάρχει πλέον σύμφωνα με την αντίληψη του υπουργείου Παιδείας, όπως δεν υπάρχουν φέτος ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών που λόγω των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν δεν μπορούν να μην είναι στο σχολείο, εξαιτίας του κορωνοϊού. Υπάρχουν κατηγορίες ανθρώπων που αν και έχουν εμβολιαστεί, πχ οι ανοσοκατασταλτικοί ή και κάποιες άλλες περιπτώσεις, που είναι επικίνδυνο να βρίσκονται στα σχολεία. Φέτος αυτές οι περιπτώσεις θεωρούνται ως απόλυτα φυσικό να βρίσκονται στα σχολεία και να διακινδυνεύει η ζωή τους στην καθημερινότητά τους», είπε μιλώντας στο star.gr.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top