«Μην καταργείτε τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια» λένε στο star.gr

Πανελλήνιο Δίκτυο Θεάτρου - Γιατί είναι σημαντικές οι Τέχνες στο σχολείο

Ακούστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη της προέδρου του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Πολυξένη Καραβίτου

Περισσότερη Τέχνη στα σχολεία ζητά το Πανελλήνιο Δίκτυο Θεάτρου στην Εκπαίδευση, αντιδρώντας στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας να καταργηθούν τα καλλιτεχνικά μαθήματα επιλογής από τα Λύκεια της χώρας. Μιλώντας στο star.gr η πρόεδρος του Δικτύου Πολυξένη Καραβίτου έκανε λόγο για μια απόφαση που φανερώνει μία τάση απαξίωσης και περιθωριοποίησης των Τεχνών στο σχολείο.

 «Οι Τέχνες αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την υγιή προσωπική ανάπτυξη, την κοινωνική ενδυνάμωση και την πολιτισμική ενεργοποίηση των παιδιών όλων των ηλικιών», υπογράμμισε η κ. Καραβίτου.

Οδηγός επιβίωσης για γονείς: Διακοπές με τα παιδιά στην πανδημία

Πρόκειται για το μάθημα του Θεάτρου, της Μουσικής, των Εικαστικών, ενώ καταργείται και το υποχρεωτικό μάθημα «Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες», το οποίο έδινε τη δυνατότητα στα παιδιά των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου να προσεγγίσουν το θέμα που είχαν επιλέξει, αξιοποιώντας εργαλεία από το θέατρο και τις τέχνες γενικότερα.

Σημειώνοντας τον παιδαγωγικό ρόλο των μαθημάτων που καταργούνται, η κ. Καραβίτου τόνισε ότι πέρα από το αυστηρά μαθησιακό κομμάτι, τα παιδιά μαθαίνουν να συνυπάρχουν, να κρίνουν και να αρθρώνουν λόγο. Όπως πρόσθεσε, σύμφωνα με την διεθνή επιστημονική τεκμηρίωση και εμπειρία τα παιδαγωγικά οφέλη από τη διδασκαλία των Τεχνών είναι τεράστια.

«Είναι δηλαδή ένα πεδίο μέσα από το οποίο τα παιδιά μπορούν να καλλιεργηθούν ολιστικά σαν άνθρωποι, όχι σαν μηχανάκια», είπε.

«Καραντινάτο» viral μουσικό βίντεο μαθητών στο star.gr

Προς επίρρωση των παραπάνω έφερε ως παράδειγμα την έρευνα DICE (Drama Improves Lisbon Key Competences in Education), προκειμένου να αναδείξει τη συνεισφορά των μαθημάτων στη διάπλαση των παιδιών.


 «Οι μαθητές που ασχολήθηκαν με το Θέατρο, αισθάνονταν πιο δημιουργικοί, είχαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην επικοινωνία, αποδείχτηκαν ικανότεροι στο να λύνουν προβλήματα και να διαχειρίζονται το άγχος, ήταν πολύ πιο ανεκτικοί απέναντι στο διαφορετικό και διέθεταν σε μεγαλύτερο βαθμό τη συνείδηση του ενεργού πολίτη, την ικανότητα να τολμούν και να καινοτομούν», είπε χαρακτηριστικά.

Άρση μέτρων: Ξεκινούν συναυλίες, ανοίγουν κατασκηνώσεις, σινεμά

Αίτημα του Δικτύου είναι η Τέχνη να διατρέχει την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της. «Μέχρι και σήμερα ο τρόπος που υπήρχε το μάθημα του Θεάτρου ήταν τέτοιος που δεν κάλυπτε ούτε το αντικείμενο, ούτε τους εκπαιδευτικούς, ούτε και τους μαθητές. Ο τρόπος που εφαρμόζονταν ήταν κολοβός», σημείωσε η κ. Καραβίτου, εξηγώντας ότι διδάσκονταν μόνο στις πρώτες τέσσερις τάξεις του δημοτικού, όχι όμως στην Ε’ και Στ’ δημοτικού και στο Γυμνάσιο, ενώ κατόπιν προσφέρονταν ως επιλεγόμενο μάθημα στο Λύκειο.

Πανελλαδικές 2020: Από σήμερα μέχρι τις 17 Ιουλίου τα μηχανογραφικά δελτία

Αναφερόμενη στην αντίδραση των παιδιών όταν γνωστοποιήθηκε η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων, είπε ότι για τα ίδια τα καλλιτεχνικά μαθήματα αποτελούσαν ανάσα ανάμεσα στο βαρύ σχολικό πρόγραμμα.

«Τα παιδιά διαμαρτύρονται και μας τηλεφωνούν. Κάντε κάτι, εμείς τα θέλουμε τα μαθήματα αυτά», τόνισε η κ. Καραβίτου. 

Όπως εξήγησε μαθήματα όπως το θέατρο, η μουσική, ο χορός η οπτικουακουστική παιδεία, ήταν πάντα από τα αγαπητά μαθήματα των παιδιών, γιατί τους έδιναν τη δυνατότητα να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.

«Η δημιουργικότητα δεν αναπτύσσεται αν δεν είσαι δημιουργός και δημιουργικός και αυτό ακριβώς καλλιεργούν αυτά τα μαθήματα», είπε.

Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με την ΟΛΜΕ για τις αλλαγές σε γυμνάσια

 Η άποψη του Υπουργείου Παιδείας

Την ίδια ώρα πάντως από το υπουργείο διαμηνύουν ότι οι όποιες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος, έγιναν με βάση επιστημονικά τεκμηριωμένα κριτήρια. Το Υπουργείο υπεραμύνεται της κατάργησης των μαθημάτων εξηγώντας ότι έγινε λόγω της χαμηλής συμμετοχής των μαθητών σ’ αυτά.

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τις πορείες - Στόχος να μην παραλύει η Αθήνα  

Λίγα λόγια για το Πανελλήνιο Δίκτυο Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Πρόκειται για μία ένωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και καλλιτεχνών. Ο φορέας αποτελείται από εθελοντές, ενώ αριθμεί 1.000 μέλη ανά την επικράτεια. Σύμφωνα με την κ. Καραβίτου σκοπός ίδρυσής του Δικτύου είναι η προώθηση και η ενίσχυση της θέσης του θεάτρου και των παραστατικών Τεχνών στο σχολείο.

«Το θέατρο οφείλει να έχει ένα τριπλό ρόλο, να είναι μορφή τέχνης, να είναι εργαλείο μάθησης, δηλαδή να βοηθάει άλλα μαθήματα να γίνονται βιωματικά και συμμετοχικά και να αποτελεί μέσο κοινωνικής παρέμβασης», σημείωσε.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top