Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Circana, η συνολική δαπάνη στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο άγγιξε τα 3,27 δισ. ευρώ, από 3,074 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Δηλαδή η δαπάνη αυξήθηκε κοντά στα 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 6,4% σε αξία, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με το +3,2% του περσινού πρώτου τριμήνου.
Ανάμεσα στους λόγους είναι ότι το σούπερ μάρκετ αποτελεί το τελευταίο οχυρό της κατανάλωσης, με τον καταναλωτή να περιορίζει τις δαπάνες εκτός σπιτιού και να τις στρέφει εντός.
Ακόμα έναν λόγο αποτελεί η μείωση των προσφορών. Στα καθαριστικά οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μειώθηκαν κατά 7,7 μονάδες, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,6 μονάδες) και στα τρόφιμα (-2,2 μονάδες). Παράλληλα, η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 2,8% στα τρόφιμα, αλλά μειώθηκε 2,3% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά 0,9% στα καθαριστικά.
Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 4%, ενώ η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε 1,8%. Ιδιαίτερη δυναμική εμφάνισαν τα προϊόντα που πωλούνται «επί ζυγίω», όπως φρούτα, λαχανικά, τυροκομικά, κ.ά.
Η γεωγραφική ανάλυση δείχνει ότι η ανάπτυξη δεν ήταν ισομερής. Πρωταθλητές στην άνοδο της κατανάλωσης ήταν η Κρήτη με 7,7%, τα νησιά του Αιγαίου με 7,6% και η Πελοπόννησος με 7,2%. Στη Θεσσαλονίκη, η αγορά κινήθηκε με +6,1%, ενώ στην Αττική η ανάπτυξη διαμορφώθηκε στο 5,9%. Αντίθετα, πιο συγκρατημένες αυξήσεις σημειώθηκαν στη Μακεδονία και την Κεντρική Ελλάδα, με 4,2% και 4,3% αντίστοιχα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι τόσο τα μεγάλα όσο και τα μικρά καταστήματα κινήθηκαν σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό. Τα υπερμάρκετ σημείωσαν άνοδο πωλήσεων 7,6%, ενώ τα πολύ μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. αύξηση με 7,8%.
Καλή εικόνα παρουσίασαν και τα καταστήματα μεγέθους από 1.000 τ.μ. έως 2.500 τ.μ. , με +5,6% και +4,5% τα καταστήματα επιφάνειας 400-1.000 τ.μ.
*της Μαρίας Παππά
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.