Συνεχίζεται η ανάκαμψη των δεικτών οικονομικού αισθήματος και προσδοκιών

Έχει μέχρι στιγμής ανακτήσει σχεδόν το 70% των ζημιών Μαρτίου-Απριλίου

Κομισιόν

Τον Σεπτέμβριο του 2020, η ανάκαμψη του Δείκτη Οικονομικής Αίσθησης (ESI) συνεχίστηκε, αν και με κάπως χαμηλότερη ταχύτητα, με ακόμη αξιοσημείωτες αυξήσεις στη ζώνη του ευρώ (+3,6 μονάδες στο 91,1) και στην ΕΕ (+3,4 μονάδες στο 90,2).

Ο ESI και στις δύο περιοχές έχει μέχρι στιγμής ανακτήσει σχεδόν το 70% των συνδυασμένων ζημιών του Μαρτίου και Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών (DG ECFIN) της Kομισιόν.

Σύμφωνα με τη DGECFIN, ενώ ταυτόχρονα χάνει επιβραδύνεται, η ανάκαμψη του Δείκτη Προσδοκιών Απασχόλησης (ΕΕΕ) συνεχίστηκε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα (αύξηση 2,3 μονάδες σε 91,8 στη ζώνη του ευρώ και 2,4 μονάδες σε 91,8 στην ΕΕ).

Στη ζώνη του ευρώ, η συνεχιζόμενη ανάκαμψη του ESI οδήγησε στην περαιτέρω απαισιοδοξία στη βιομηχανία, το λιανικό εμπόριο, τις κατασκευές και, ιδίως, τις υπηρεσίες. Σε μικρότερο βαθμό, η εμπιστοσύνη βελτιώθηκε επίσης μεταξύ των καταναλωτών. Ο ESI συνέχισε να ανακάμπτει σε όλες τις μεγαλύτερες οικονομίες της ζώνης του ευρώ, δηλαδή στην Ιταλία (+8,4), τη Γαλλία (+5,8), τις Κάτω Χώρες (+2,1), την Ισπανία (+1,6) και τη Γερμανία (+1,2 ). Συνολικά, σε αυτές τις χώρες, ανακτήθηκαν μεταξύ 55 (Ισπανία) και 80% (Γερμανία) της απώλειας εμπιστοσύνης κατά το lockdown.

Στην Ελλάδα τόσο ο ESI (90. 7 τον Αύγουστο) όσο και ο EEI (105.6 τον Αύγουστο) μειώθηκαν σε 89. 5 και 105.3 τον Σεπτέμβριο.

Η εμπιστοσύνη της βιομηχανίας συνέχισε να αυξάνεται προς το επίπεδο πριν από την κρίση (+1.7), λόγω των βελτιώσεων στις εκτιμήσεις των διαχειριστών για την επάρκεια των αποθεμάτων τελικών προϊόντων και το τρέχον επίπεδο των συνολικών βιβλίων παραγγελιών.

Οι προσδοκίες παραγωγής των διευθυντικών στελεχών, οι οποίες είχαν ήδη ανακάμψει πριν από την κρίση τον Ιούλιο,

Η εμπιστοσύνη των υπηρεσιών σημείωσε μια άλλη σημαντική αύξηση (+6.1), χάρη στις πολύ λιγότερο αρνητικές απόψεις των διαχειριστών σχετικά με την προηγούμενη επιχειρηματική κατάσταση και την προηγούμενη ζήτηση.

Αντίθετα, οι προσδοκίες ζήτησης μειώθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Παρά τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη, η εμπιστοσύνη των υπηρεσιών παραμένει πολύ κάτω από το επίπεδο του Φεβρουαρίου. Η ελαφρά βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών (+0,8) προέκυψε από τη σημαντική αύξηση των προσδοκιών σχετικά με τη γενική οικονομική κατάσταση και τη μικρή βελτίωση των απόψεων των νοικοκυριών σχετικά με τις χρηματοοικονομικές τους συνθήκες τους επόμενους 12 μήνες.

Ταυτόχρονα, η εκτίμηση των καταναλωτών σχετικά με τις προηγούμενες οικονομικές συνθήκες των νοικοκυριών  επιδεινώθηκε σε νέο χαμηλό. Οι προθέσεις των καταναλωτών να πραγματοποιήσουν σημαντικές αγορές παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερές και σημαντικά κάτω από το επίπεδο πριν από την κρίση.

Τέλος, οι προσδοκίες για τις τιμές πώλησης αυξήθηκαν σημαντικά στη βιομηχανία, το λιανικό εμπόριο και τις κατασκευές, ενώ παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερές στις υπηρεσίες. Οι προσδοκίες τιμών καταναλωτή συνέχισαν να μειώνονται σημαντικά.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top