Εξετάζονται αυξήσεις από 7% έως 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Εξαιτίας επιβάρυνσης στο κόστος των καυσίμων

Πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά

Αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έως 10% είναι πιθανό να δούμε τους επόμενους μήνες.

Οι αυξήσεις, εάν όντως γίνουν, θα είναι αποτέλεσμα της νέας επιβάρυνσης στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, κατ’ εφαρμογή σχετικού κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.

Τα ναυτιλιακά καύσιμα, από 01/01/2020, είναι μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (από 3,5% σε 0,5%), για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος.

Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών σημειώνουν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος, όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.

Οι ακτοπλόοι, προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών.

Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση, καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες με τη εφαρμογή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα (3,5%, η 1,5% σε θείο) αρκεί να έχουν εγκαταστήσει συστήματα που θα τα καθαρίζουν (scrubbers).

Η τοποθέτηση Scrubbers,θα επιτρέψει στο πλοίο μίας ναυτιλιακής εταιρείας να συνεχίσει να καίει καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ παράλληλα θα συμμορφώνεται με το νέο όριο του 0,5% που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Ωστόσο, η τοποθέτησή του έχει υψηλό και απαγορευτικό κόστος για πολλούς καθώς αγγίζει για το κάθε πλοίο τα 5 εκατ. ευρώ περίπου.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top