Η Κομισιόν ζητά άμεσα εξηγήσεις από το facebook για το σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων

Εξηγήσεις από το facebook απαίτησε η Ευρωπαία εκπρόσωπος Δικαιοσύνης Βέρα Ζούροβα , αναφορικά με την συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων

Η Ευρωπαία επίτροπος Δικαιοσύνης, ζήτησε απάντηση άμεσα

Εξηγήσεις από το facebook απαίτησε η Ευρωπαία εκπρόσωπος Δικαιοσύνης Βέρα Ζούροβα , αναφορικά με την συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων, μετά και την αποκάλυψη πως  ιδιωτικά δεδομένα εκατομμυρίων  χρηστών,  χρησιμοποιήθηκαν για την προεκλογική εκστρατεία του Τράμπ και για το Brexit.

Η Ευρωπαία επίτροπος Δικαιοσύνης, ζήτησε απάντηση από τους αρμόδιους του facebook εντός δύο το πολύ εβδομάδων, μέσω email που έχει στην κατοχή του το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Η Κομισιόν επιπλέον θέλει να γνωρίζει τι είδους μέτρα θα λάβει η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης για να αποτραπούν παρόμοια φαινόμενα μελλοντικά.

Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ δημοσίευσε στον Τύπο τη δική του  συγγνώμη από όλους τους χρήστες για την «απώλεια της εμπιστοσύνης τους». Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC), που ξεκίνησε επίσημη έρευνα για το ζήτημα που προέκυψε. Σύμφωνα με τον Τομ Παλ, που εκτελεί  χρέη διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτών της FTC, η έρευνα θα είναι αυστηρή και σε βάθος, ενώ θα διεξαχθεί με ιδιαίτερη σοβαρότητα.

Στο μεταξύ έρευνα για την διαρροή προσωπικών δεδομένων των χρηστών του facebook ξεκινά επιτροπή του βρετανικού Κοινοβουλίου, στην οποία όπως κοινοποιήθηκε,  δεν θα προσέλθει για κατάθεση ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αλλά ο chief product officer Κρις Κοξ.

Στην ίδια επιτροπή έδωσε κατάθεση ο Κρις Γουίλι, πρώην διευθυντής της Cambridge Analytica που συνέβαλε στην  αποκάλυψη του σκανδάλου.

Όλα ξεκίνησαν σε ένα τεστ προσωπικότητας, με τίτλο This Your Digital Life, το οποίο ξεκίνησε από ερευνητή του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ. Το ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκε για να συγκεντρώνει πληροφορίες για τους χρήστες που το συμπλήρωναν αλλά και από όσους βρίσκονταν στη λίστα των φίλων τους.

Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν και αφορούσαν περίπου 50 εκατ. χρήστες του Facebook, πουλήθηκαν κατόπιν στη βρετανική εταιρεία παροχής συμβουλών Cambridge Analytica, με τα οποία δημιούργησε ψυχολογικά προφίλ των χρηστών, στέλνοντάς τους  μηνύματα υπέρ του Τραμπ  στις εκλογές του 2016.

 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top