Θαλάσσιος Τουρισμός: «Κλεισμένα μέχρι το τέλος της σεζόν τα ελληνικά γιοτ»

«Δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμο πλήρωμα για να στελεχώσει τα σκάφη»

Όλα όσα είπε ο Γεώργιος Βάλλης, Ταμίας της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και περιορισμών όλα δείχνουν ότι το 2022 σηματοδοτεί την ανάκαμψη του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού. Οι αυξημένες προ- κρατήσεις μέχρι το τέλος της σεζόν σκορπούν χαμόγελα και γεμίζουν αισιοδοξία τους επαγγελματίες του κλάδου.

«Από τα δείγματα που έχουμε προκύπτει ότι είμαστε σε επίπεδα προ- covid εποχής και λίγο καλύτερα από το 2019, σημειώνοντας ανοδική πορεία», είπε στο star.gr ο Γεώργιος Βάλλης, Ταμίας της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών Σκαφών.

θαλαμηγός

Ηλιοβασίλεμα σε θαλαμηγό

Όπως σημείωσε, φέτος τα περισσότερα σκάφη έχουν ξεκινήσει τις κρουαζιέρες από πολύ νωρίς (Απρίλιο και τον Μάϊο) και είναι full booked, δηλαδή γεμάτα μέχρι και το τέλος της σεζόν, ενώ αυτό ισχύει για τα περισσότερα σκάφη, «όλων των βαλαντίων».

Δύο ελληνικοί προορισμοί στη λίστα με τις καλύτερες κρουαζιέρες στον κόσμο

«Δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμο πλήρωμα για να στελεχώσει τα σκάφη»

Σύμφωνα με τον κ. Βάλλη, ενδεικτικό της ευοίωνης σεζόν είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα ελληνικά πληρώματα όλων των ειδικοτήτων, εργάζονται από πολύ νωρίς με αποτέλεσμα να καταγράφονται ελλείψεις σε προσωπικό

«Αξιωματικοί και κατώτερα πληρώματα βρήκαν εργασία από νωρίς και δεν υπάρχει πλέον κόσμος να στελεχώσει τα σκάφη», είπε.

θαλαμηγός στο λιμάνι της Ρόδου

Γιοτ στο λιμάνι της Ρόδου 

Την ίδια αισιόδοξη εκτίμηση για τη φετινή σεζόν, μετέφερε, μιλώντας στο star.gr και ο Νικόλας Ξενάκης, καπετάνιος, ιδιοκτήτης σκάφους καταμαράν και μέλος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος.

«Σε σχέση με πέρυσι η κίνηση είναι αυξημένη κατά περίπου 50%. Στην Μήλο συγκεκριμένα στα ημερησία σκάφη έχει ξεκινήσει δουλειά από τις αρχές Μαΐου και δουλέψαμε σαν να ήταν ένας μήνας μετά, δηλαδή σαν να ήταν Ιούνιος. Έχουμε κλεισμένα ναύλα έως το τέλος Οκτωβρίου», είπε.

Διακοπές με παιδιά: Οι top προορισμοί και το κόστος για το φετινό καλοκαίρι

Θαλάσσιος τουρισμός: «Έχει διπλασιαστεί το κόστος των καυσίμων φέτος»

Σύμφωνα με τον κ. Βάλλη, το μόνο μελανό σημείο στη φετινή σεζόν στον κλάδο είναι η αύξηση της τιμής των καυσίμων.

«Πέρυσι ένα σκάφος έπαιρνε transit πετρέλαιο (απαλλαγμένο από ΦΠΑ, καθώς είναι επαγγελματικό) με 50 και 60 λεπτά του ευρώ, ενώ σήμερα έχει πάει κοντά στο 1 ευρώ. Δηλαδή το κόστος των καυσίμων έχει διπλασιαστεί και άρα ο πελάτης επιβαρύνεται διπλά. Τα τρόφιμα και τα ποτά έχουν επίσης ανέβει, ωστόσο αυτό δεν κάνει τόσο μεγάλη διαφορά, όσο η αύξηση των καυσίμων», είπε.

θαλαμηγός

Θαλαμηγός στο λιμάνι

Θαλάσσιος τουρισμός: «Ένα μεγάλο κεφάλαιο στην οικονομία της χώρας»

Συνολικά ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει, με βάση τα προ-covid δεδομένα, σε ποσοστό 1,3%- 1,5% στο ελληνικό ΑΕΠ. Από αυτό, το μεγαλύτερο μέρος (0,9 % με 1%) προέρχεται από το yachting που απευθύνεται στον VIP τουρισμό και αφήνει τα περισσότερα χρήματα στα ελληνικά νησιά.

«Είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο ο ελληνικός θαλάσσιος τουρισμός που απευθύνεται σε VIP πελάτες. Η συγκεκριμένη βιομηχανία καταγράφει τρομερή ανοδική πορεία και συνεισφέρει σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας, καθώς το κράτος εισπράττει από τους φόρους, τον ΦΠΑ κτλ.

Πόσο κοστίζουν φέτος οι διακοπές με ιστιοπλοϊκό, καταμαράν και γιοτ

Ο Γεώργιος Βάλλης, Ταμίας της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών

Οι τουρίστες κατεβαίνουν από τα σκάφη και δαπανούν χρήματα στα νησιά, σε εστιατόρια, σε ρούχα κτλ.

τουρίστες σε ελληνικό νησί

Σημαντική και πολύπλευρη είναι η συνεισφορά του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας (φωτ αρχείου eurokinissi)

Τα πληρώματα είναι στην πλειοψηφία τους ελληνικά, οπότε αποδίδουν τα προβλεπόμενα χρήματα στο κράτος, με τις φορολογικές, ασφαλιστικές εισφορές κτλ.

Την ίδια ώρα, υπάρχει και ένα μεγάλο φάσμα κόσμου που εργάζεται στη βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού, προμηθευτές, συνεργεία κτλ», είπε ο κ. Βάλλης, σημειώνοντας ότι όλα αυτά είναι χρήματα που μένουν στη χώρα.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top