«Σαμπάνια» έγινε η μπίρα – Αυξήθηκε 50% η τιμή στο ράφι

Αναμένονται επιπλέον αυξήσεις στο αγαπημένο ποτό

Μπίρα
Στην πλατφόρμα e-katanalotis θα αναρτηθούν τα προϊόντα που κάθε σουπερμάρκετ θα επιλέξει για να γεμίσει το «καλάθι του νοικοκυριού» με τις συγκρατημένες ανατιμήσεις / Βίντεο: Mega

Τεράστιες είναι οι ανατιμήσεις (και) στην μπίρα, με την τιμή του αγαπημένου ποτού να έχει αυξηθεί κατά 50% στο ράφι λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Ζυθοποιών και  συνιδιοκτήτης της μικροζυθοποιίας Septem, Σοφοκλής Παναγιώτου δεν κρύβει την ανησυχία του για την εκτόξευση του κόστους παραγωγής και προβλέπει νέο γύρο ανατιμήσεων.

Στα ύψη η βύνη, οι φιάλες αλλά και το χαρτί

«Πέρυσι, η βύνη, που είναι η βασική μας πρώτη ύλη, κόστιζε 450-500 ευρώ ο τόνος και φέτος την αγοράζουμε έναντι 750 ευρώ, χωρίς σε αυτήν την τιμή να περιλαμβάνονται τα μεταφορικά. Επιπλέον, το κόστος της ενέργειας έχει εκτιναχθεί, καθώς οι εργασίες των ζυθοποιείων είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρες και το φυσικό αέριο συνδέεται άμεσα με τις πρώτες ύλες μας», εξηγεί.

Τεράστιες ανατιμήσεις: «Πέταξε» στο 12% ο πληθωρισμός

Σε ό,τι αφορά τις φιάλες, σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, οι τιμές τους έχουν αυξηθεί κατά 60% και μέσα στον μήνα αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω. Ενδεικτικά, μια γυάλινη φιάλη, που πριν από τον πόλεμο κόστιζε 0,19 ευρώ, πλέον πωλείται έναντι 0,40 ευρώ, γεγονός που αποδίδεται στην εκρηκτική αύξηση του ενεργειακού κόστους, καθώς το 35% της τιμής του μπουκαλιού αφορά την ενέργεια.

Αυξάνονται οι τιμές των προϊόντων σε κυλικεία πλοίων καθώς και σε γήπεδα

Σημειώνεται ότι σχεδόν όλες οι ζυθοποιίες προμηθεύονται τις φιάλες από την Ουκρανία, όπου δραστηριοποιούνται 10 υαλουργίες με μεγάλα εργοστάσια, ωστόσο λόγω του πολέμου τα περισσότερα από αυτά δεν λειτουργούν πλέον.

Καλάθι νοικοκυριού: Πότε ξεκινά – Θα αλλάζει κάθε 15 μέρες

Τεράστιες είναι οι ανατιμήσεις (και) στην μπίρα, με την τιμή του αγαπημένου ποτού να έχει αυξηθεί κατά 50% στο ράφι λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία

Τεράστιες είναι οι ανατιμήσεις (και) στην μπίρα, με την τιμή του αγαπημένου ποτού να έχει αυξηθεί κατά 50% στο ράφι λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία / Pixabay

«Η Ουκρανία είναι η… Κίνα της Ευρώπης. Έχει χαμηλό εργατικό κόστος, φθηνό φυσικό αέριο, επειδή είναι δίπλα στη Ρωσία, και φθηνά μεταφορικά, επειδή είναι κοντά σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Όμως, πλέον υπάρχει πρόβλημα με τις προμήθειες μπουκαλιών. Αν και κάποια εργοστάσια λειτουργούν ακόμα, λίγα φορτηγά φεύγουν από τη χώρα», επισημαίνουν κύκλοι της εγχώριας αγοράς. Έτσι, οι ζυθοποιοί προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους από άλλους προμηθευτές, με σημαντική ωστόσο επιβάρυνση στην τιμή.

Αυξήσεις: Είδος πολυτελείας ο καφές - Ακρίβυναν και το γάλα και η ζάχαρη

Την ίδια ώρα, η τιμή του χαρτιού έχει αυξηθεί κατά 30%-40%, ενώ τα ναύλα είναι 4-5 φορές υψηλότερα από πέρυσι. Ενδεικτικά για ένα κοντέινερ από την Κίνα, οι επιχειρήσεις του κλάδου προ πανδημίας πλήρωναν 3.000 δολάρια και τώρα καλούνται να διαθέσουν από 13.500 έως 15.500 ευρώ!

Αυξήσεις 50% στις τιμές στο ράφι

Αντιμέτωποι με αυτό το «τσουνάμι» ανατιμήσεων, οι ζυθοποιοί έχουν προχωρήσει σε μεγάλες αυξήσεις στην μπίρα. Αν και, όπως ισχυρίζονται, οι αυξήσεις περιορίζονται στο 8%-10% και είναι πολύ μικρές σε σχέση με τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, της ενέργειας και των υλικών συσκευασίας, τα στοιχεία που προκύπτουν από την αγορά δείχνουν εκτίναξη των τιμών του προϊόντος στο ράφι της τάξεως του 50%.

Έρχονται νέες αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ: Στα 15 ευρώ το κιλό η φέτα

Ενδεικτικά, ένα κουτί μπίρας 330 ml από τα 0,70 ευρώ, που επωλείτο πέρυσι τέτοια εποχή, τώρα κοστίζει από 0,95 έως 1,05 ευρώ, ενώ η εξάδα από τα 4,40 ευρώ έχει εκτιναχθεί κατά μέσο όρο στα 6,20 ευρώ.

Μάλιστα, οι αυξήσεις αναμένεται να συνεχιστούν, με τα στελέχη της αγοράς να υπογραμμίζουν ότι το επόμενο διάστημα είναι βέβαιο ότι θα ανέβουν κι άλλο οι τιμές, σε ένα ποσοστό 3%-4%, σύμφωνα με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις. Ωστόσο, οι ανατιμήσεις θα αφορούν ως επί το πλείστον τα σούπερ μάρκετ και όχι τα καταστήματα εστίασης, καθώς εκεί υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top