Εκπτώσεις: Στο 50% οι τιμές και ο τζίρος την πρώτη εβδομάδα

Στόχος των εμπόρων το 50% του περσινού τζίρου

Ανήσυχοι είναι οι λοιμωξιολόγοι με τις εικόνες συνωστισμού που παρατηρήθηκαν το Σαββατοκύριακο, έξω από καταστήματα

Γενναίες εκπτώσεις, που φτάνουν το 50% ή και περισσότερο, και τζίρος, που πλησίασε το 50% του περσινού, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πρώτης εβδομάδας των εκπτώσεων.

Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.), σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής & Νήσων (ΟΕΣΑΟΝΑ), πραγματοποίησε, για λογαριασμό του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (Π.Ε.Σ.Α.), διαπιστώθηκε έντονη αγοραστική κίνηση στην Περιφέρεια της Αττικής, η οποία «εκτονώνει την «καταναλωτική στέρηση» των 2,5 μηνών με κλειστά καταστήματα».

«Οι καταναλωτές φαίνεται να έλκονται από τις συμφέρουσες χαμηλές τιμές και, μετά από χρόνια, δείχνουν να «συγκινούνται» από τα μεγάλα ποσοστά έκπτωσης», σύμφωνα με την έρευνα.

Στόχος το 50% του περσινού τζίρου

Όπως αναφέρεται, ο στόχος των φετινών εκπτώσεων είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου τουλάχιστον το 50-60% του περυσινού τζίρου, που κυμάνθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 2,5 δισ. ευρώ αναλογούν στην εμπορική δραστηριότητα της Περιφέρειας Αττικής. 

Ποια είδη αγοράζουν περισσότερο οι καταναλωτές 

Όσον αφορά τις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες μέρες της επαναλειτουργίας, διαπιστώνεται ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Αυτό επιβεβαιώνεται και φέτος με την έναρξη της πρώτης εβδομάδας, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν και βρήκαν σε πολλά καταστήματα εκπτώσεις πάνω από 50% στις γνωστές φίρμες και δημοφιλείς μάρκες.

Στον κλάδο της ένδυσης, τουλάχιστον στην Αττική, και φέτος στις χειμερινές εκπτώσεις καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός από τις ουρές εκτός καταστήματος και τις τσάντες που κρατούν οι καταναλωτές, που δείχνουν μια χαρακτηριστική προτίμηση σε 5-6 γνωστές αλυσίδες ρούχων, εκ των οποίων οι 3-4 μάλιστα ανήκουν στον ίδιο πολυεθνικό όμιλο.

Από τη μέση αξία των αποδείξεων, παρατηρείται πως η πεντάδα των κλάδων που είχαν τη μεγαλύτερη μείωση τον μισό Δεκέμβριο της λειτουργίας της αγοράς στις γιορτές με το click away, φαίνεται να εμφανίζονται πρώτες στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις εκπτώσεις με ανοικτά καταστήματα.

Συγκεκριμένα, μόνο τον Δεκέμβριο, η ένδυση είχε μείωση -80%, η υπόδηση και τα αθλητικά είδη -60%, τα δερμάτινα είδη -0% και τα κοσμήματα -47%.

Πάνω από 50% η έκπτωση σε 1 στα 5 καταστήματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, κατά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων:

•    Τα επίπεδα των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, κινήθηκαν ικανοποιητικά σε ποσοστό 35%, πολύ χαμηλότερα για το 33%, στα ίδια επίπεδα για το 15%, ενώ το 17% δεν απάντησε.

•    Τα ποσοστά των εκπτώσεων στο 70% των καταστημάτων λιανικής κυμαίνονται μεταξύ 30-50%, στο 13% κυμαίνονται μεταξύ 10-30% και στο 17% των εμπορικών καταστημάτων άνω του 50%.

•    Η ημερήσια είσπραξη, σε σχέση με τις αντίστοιχες μέρες των εκπτώσεων πέρυσι, εκτιμάται για το 16% άνω του 80%, για το 55% μεταξύ 50-70%, για το 38% μεταξύ 30-50% και για το 11% λιγότερο του 30%.

•    Τα είδη που κινούνται περισσότερο κατά σειρά προτίμησης των καταναλωτών είναι η ένδυση με 88%, η υπόδηση με 83%, τα καλλυντικά με 27%, τα είδη σπιτιού-έπιπλα με 22%, τα αθλητικά είδη με 17% και τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά με 11%.

•    Το 100% δήλωσαν πως είναι διατεθειμένοι να διαφυλάξουν και να διατηρήσουν ανοικτά τα καταστήματά τους σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων, ενώ χαρακτηριστικά επισήμαναν πως στα μικρά καταστήματα τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα προστασίας. 

«Ο φετινός Ιανουάριος δεν επιδέχεται σύγκρισης με ότι παρατηρήθηκε πέρυσι κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, ενώ ευχόμαστε να αποτελέσει μια ακόμα παρένθεση της πανδημίας. Είναι παρήγορο πως την πρώτη εβδομάδα τα 5 στα 10 εμπορικά στην Αττική κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα πωλήσεων, ενώ 7 στα 10 έκαναν πάνω από το 50% της περυσινής ημερήσιας είσπραξής τους. Το γεγονός πως 9 στις 10 επιχειρήσεις προσφέρουν εκπτώσεις στα επίπεδα του 50% και άνω, μας κάνει να ελπίζουμε ότι η καταναλωτική επιθυμία και η αγοραστική κίνηση στην Αττική θα έχει συνέχεια και διάρκεια», αναφέρει σε δήλωσή του ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΠΕΣΑ και του ΕΒΕΠ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top