Κορωνοϊός: Κινέζοι δημιούργησαν μεταλλαγμένο στέλεχος με 100% θνησιμότητα

Ανησυχητικά τα πειράματα που έγιναν σε ποντίκια

Βίντεο αρχείου Reuters

Μνήμες Ουχάν «ξύπνησαν» στην Κίνα, όπου επιστήμονες πειραματίζονται με ένα μεταλλαγμένο στέλεχος του κορωνοϊού, που είναι 100% θανατηφόρο.

Σύμφωνα με τη μελέτη, που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Χημικής Τεχνολογίας του Πεκίνου και δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμα, ο θανατηφόρος ιός, γνωστός ως GX_P2V, επιτέθηκε στους εγκεφάλους ποντικιών που είχαν σχεδιαστεί για να αντανακλούν γενετική σύνθεση, παρόμοια με τους ανθρώπους.

«Αυτό τονίζει τον κίνδυνο διάχυσης του GX_P2V στους ανθρώπους και παρέχει ένα μοναδικό μοντέλο για την κατανόηση των παθογόνων μηχανισμών των ιών που σχετίζονται με τον SARS-CoV-2», ανέφεραν οι μελετητές.

Ο θανατηφόρος ιός είναι μια μεταλλαγμένη έκδοση του GX/2017, «ξαδέλφου» του κορωνοϊού που φέρεται να εντοπίστηκε στους παγκολίνους της Μαλαισίας το 2017, τρία χρόνια πριν από την πανδημία. Οι παγκολίνοι, που ονομάζονται επίσης φολιδωτοί μυρμηγκοφάγοι, είναι θηλαστικά που βρίσκονται σε θερμές περιοχές του πλανήτη.

Όλα τα ποντίκια που μολύνθηκαν από τον ιό πέθαναν μέσα σε μόλις οκτώ ημέρες, κάτι που οι ερευνητές παρατήρησαν ότι ήταν ένα «απροσδόκητα» γρήγορο ποσοστό θνησιμότητας.

Συγκεκριμένα, ο GX_P2V μόλυνες τους πνεύμονες, τα οστά, τα μάτια, τις τραχείες και τους εγκεφάλους των ποντικιών, το οποίο ήταν αρκετά σοβαρό, ώστε να προκαλέσει τελικά τον θάνατο των ζώων.

Τις ημέρες πριν πεθάνουν, τα ποντίκια έχασαν γρήγορα βάρος, καμπούριασαν και κινούνταν με μεγάλη δυσκολία, ενώ την ημέρα που πέθαναν, τα μάτια τους έγιναν κάτασπρα.

Αν και τρομακτική, η μελέτη είναι η πρώτη του είδους της που αναφέρει ποσοστό θνησιμότητας 100% σε ποντίκια που έχουν μολυνθεί από τον ιό που σχετίζεται με το COVID-19, ξεπερνώντας κατά πολύ τα προηγούμενα αναφερόμενα αποτελέσματα από προηγούμενη μελέτη, επεσήμαναν οι ερευνητές.

Βέβαια, το πιο σημαντικό είναι ότι τα αποτελέσματα της μελέτης δεν υποδεικνύουν πώς ο συγκεκριμένος ιός θα μπορούσε επηρεάσει τους ανθρώπους.

Ο Francois Balloux, ειδικός επιδημιολογίας στο Ινστιτούτο Γενετικής του University College του Λονδίνου, χαρακτήρισε την έρευνα ως «απαίσια» και «επιστημονικά εντελώς άσκοπη». «Δεν βλέπω τίποτα που να έχει αόριστο ενδιαφέρον και να μπορεί να μαθευτεί από την αναγκαστική μόλυνση μιας παράξενης φυλής εξανθρωπισμένων ποντικιών με έναν τυχαίο ιό. Αντίθετα, θα μπορούσα να δω πώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να πάει στραβά. Η προδημοσίευση δεν προσδιορίζει το επίπεδο βιοασφάλειας και τις προφυλάξεις βιοασφάλειας που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα», έγραψε ο καθηγητής στο X.

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη μελέτη όπως φαίνεται δεν έχει καμία σχέση με το Ινστιτούτο Ιολογίας της Ουχάν της Κίνας.