Πώς εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα αλλάζουν τη μορφή των παιχνιδιών

Ποιες είναι οι διαφορές τους

παίκτης

Ζούμε σε μία εποχή κατά την οποία οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ταχύτατες και μας επηρεάζουν δίχως αμφιβολία σε κάθε τομέα της καθημερινότητάς μας. Έχουν πραγματοποιηθεί τεράστιες αλλαγές σε κάθε πτυχή της ζωής μας, από την ιατρική έως την οικονομία. Ορισμένες από τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις τις οποίες γνωρίσαμε είναι η τεχνητή νοημοσύνη με τη δυνατότητα αυτοεκπαίδευσης, οι τεχνολογίες blockchain των κρυπτονομισμάτων, η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα κλπ.

Απ’ όλους τους τομείς αυτούς γύρω μας, πιθανότατα αυτός της βιομηχανίας των ηλεκτρονικών παιχνιδιών να είναι εκείνος που έχει ωφεληθεί περισσότερο, συγκριτικά με άλλους. Θα μπορούσαμε να πούμε για παράδειγμα πως τα online καζίνο ή και τα κλασικά παιχνίδια που παίζει κανείς σε κάποια κονσόλα ή σε κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή έχουν αλλάξει λόγω της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε μεγάλο βαθμό.

Η βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών βιώνει μία πρωτόγνωρη άνθηση τα τελευταία χρόνια, με τις προβλέψεις να αναφέρουν πώς έως το 2022 θα έχει φτάσει σε αξία τα 500 δισεκατομμύρια ευρώ, μία αύξηση τουλάχιστον της τάξης του 25% σε σχέση με την κατάσταση της αγοράς το έτος 2018, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να παρουσιάσουν αλματώδη αύξηση.

Οι διαφορές ανάμεσα σε εικονική και σε επαυξημένη πραγματικότητα

Πολύς κόσμος ακούει τις έννοιες της εικονικής πραγματικότητας και της επαυξημένης πραγματικότητας καθημερινά, αλλά ενδεχομένως να μην έχει αντιληφθεί ακόμη ποια είναι η διαφορά των δύο. Με πολύ απλά λόγια, η εικονική πραγματικότητα ασχολείται ουσιαστικά με τη δημιουργία ενός «κατασκευασμένου» κόσμου μέσα στον οποίο εισέρχεται ο χρήστης αισθησιακά, αντιλαμβανόμενος το εικονικό αυτό περιβάλλον ως ένα πραγματικό περιβάλλον μέσα στο οποίο υπάρχει και κινείται.

Η επαυξημένη πραγματικότητα, από την άλλη πλευρά, δεν κατασκευάζει εξολοκλήρου κάποιο νέο περιβάλλον. Ουσιαστικά, η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιεί το υπάρχον φυσικό περιβάλλον γύρω μας σε μεγάλο βαθμό. Απλά προσθέτει σε αυτό συγκεκριμένα αντικείμενα και στοιχεία που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα.

Έτσι λοιπόν, ενώ στην εικονική πραγματικότητα μπορούμε να δημιουργήσουμε για παράδειγμα μία ζούγκλα μέσα στην οποία θα κινούμαστε και θα αναζητούμε πράγματα, η επαυξημένη πραγματικότητα αντίστοιχα μπορεί απλά να χρησιμοποιήσει το πραγματικό περιβάλλον γύρω μας, εισάγοντας μέσα σε αυτό διάφορα ζώα που δεν υπάρχουν εκεί, πχ. ελέφαντες ή ακόμη και δεινόσαυρους, άλλα και κάθε είδους αντικείμενα και υλικές κατασκευές, όπως για παράδειγμα κάποιο κτίριο που δεν υπάρχει ανάμεσα στα ήδη υπάρχοντα κτίρια.

Εμβαθύνοντας σε μία νέα προσωπική εμπειρία

Αυτές οι δυνατότητες των δύο αυτών τεχνολογιών προσφέρουν εξαιρετικά πλεονεκτήματα όταν χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Ουσιαστικά, επιτρέπουν σε κάποιο άτομο να εμβαθύνει και να γίνει μέρος του παιχνιδιού, προσφέροντάς του συνολικά μία πιο ζωντανή και πιο ρεαλιστική εμπειρία. Μιλάμε για μία εντελώς νέα εμπειρία παιχνιδιού, παρόμοια με την οποία δεν είχαμε βιώσει στο παρελθόν. Ακριβές συσκευές, όπως είναι το δημοφιλές και ισχυρό Oculus Rift και αντίστοιχες προτάσεις προϊόντων άλλων εταιρειών, έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια την εμφάνισή τους στην αγορά, προσφέροντας αυτή την εμβάθυνση σε έναν εικονικό ή υβριδικό κόσμο μέσω της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας.

Παρότι η εμπειρία που προσφέρουν αυτές οι συσκευές είναι ήδη αξιοσημείωτη και πρωτόγνωρη ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνες στις οποίες κάνεις χρησιμοποιεί απλά και μόνο το κινητό τηλέφωνό του με κάποια κατασκευή από χαρτόνι (πχ. τα google cardboard), υπάρχει σίγουρα πολύς χώρος για βελτίωση της ποιότητας των συσκευών αλλά και της εμπειρίας που μας προσφέρουν τα ίδια τα παιχνίδια. Κάτι που αναμένεται να γίνει στο κοντινό μέλλον.

Εκεί που υπάρχει σίγουρα περιθώριο βελτίωσης είναι οι τιμές των συσκευών αυτών. Είναι γεγονός πως παρότι οι τιμές αυτές έχουν μειωθεί αρκετά το τελευταίο διάστημα, εξακολουθούν να παραμένουν ιδιαίτερα «τσουχτερές» για τον μέσο χρήστη. Αυτό, ωστόσο, είναι δεδομένο πώς πρόκειται να αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς η μαζική παραγωγή έχει ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για προϊόντα τεχνολογίας αυτού του είδους, για τα οποία έχουμε πάμπολλα παραδείγματα στο παρελθόν.

Γεγονός είναι επίσης πως το μέλλον των ηλεκτρονικών παιχνιδιών βρίσκεται σε αυτές τις δύο τεχνολογίες. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, άλλωστε, μεγάλες εταιρείες όπως το Facebook, η Apple, η Sony και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί, δαπανούν δισεκατομμύρια για την έρευνα και ανάπτυξη τέτοιου είδους προϊόντων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top